Húsz órája vár 150 ember, hogy Bulgáriából hazajusson Debrecenbe

Cívishír | 2024. 07. 08. | 11:46:16
A Bulgaria Air semmilyen tájékoztatást nem ad, az utasok csak várnak.
A reptér előtt tanácstalanul álltak az emberek (Fotó: magánarchívum)

Helyi idő szerint július 7-én délután 5 órakor szállt volna fel a Bulgaria Air gépe Burgaszban, és hozta volna haza, Debrecenbe a nyaralókat. Ám a turisták még mindig nem tudják, mikor érkeznek meg – értesült a Cívishír az egyik utastól, aki családjával nyaralt a Fekete-tengernél. A neve elhallgatását kérő családapa elmondta, amikor kiérkeztek a repülőtérre, már látták, a gép két órát késik. Ekkor még nem gyanakodtak, hogy 20 óra elteltével sem kerülnek közelebb otthonukhoz. – Annyit mondtak, hogy meghibásodott a gép, amivel repültünk volna. Közben közölték, Tel-Avivból érkezik egy repülő, azzal jutunk haza. Az le is szállt este 7-kor, de még 8-kor sem történt semmi, sőt 9-kor sem. Mindenki türelmesen várt, majd kiírták, hogy 23 órakor felszállunk, de ez sem történt meg – mondta csalódottan. Érdemi tájékoztatást nem, csak egy croissant meg egy üveg vizet kaptak, de a 4-6 éves gyerekek ekkorra már olyan fáradtak voltak, hogy akadt olyan, aki elhányta magát, többen sírtak. Kérték a személyzetet, kapcsolják ki a klímát, mert sokan nyári ruhában indultak útnak, és már fáztak.

Sok tanácstalan ember (Fotó: magánarchívum)

– Nem úgy készültünk, hogy a reptéren éjszakázunk. A Forum Travel utazási irodánál foglaltuk a nyaralást, telefonon érdeklődtem a közvetítőmnél. Nagyon segítőkész volt, de a helyzeten ő sem tudott változtatni, hiszen a Bulgaria Air nekik sem adott tájékoztatást. Az volt a legrosszabb, hogy nem tudtunk semmit. A tervezett induláshoz képest eltelt nyolc óra, hajnali egy volt már, amikor egyre ingerültebbek lettek az emberek. Ekkor közölték, törölték a járatot – mondta a családapa. Kisbusszal átvitték őket az érkezési oldalra, odaadták nekik a bőröndjeiket, majd a bolgárok kitessékelték őket a repülőtéren kívülre. – Álltunk körülbelül 150-en, és kérdeztük magunktól: most mi lesz? Végül buszok jöttek értünk, és elvittek minket azokba a hotelekbe, ahová a gépfordultával érkezők lefoglalták szállásaikat. Ugyanis a tervek szerint vasárnap este 7-kor Debrecenből indult volna vissza gép, most gondolom ők meg a debreceni reptéren ülnek és várnak. Patthelyzet. Hajnal 5-re érkeztünk meg a szállodába – fogalmazott.

A Bulgáriában rekedtek közül többen ma már dolgoztak volna. A családapa is, így most azon gondolkodik, egy másik légitársasággal, saját költségen hazautaznak, hogy tudja intézni az ügyeit. Hétfő délelőtt 11-kor egyelőre ülnek a hotelszobában, és várnak, hogy valaki hozzájuk szóljon.

Tanácstalanok a Debrecenben rekedtek is

Cikkünk megjelenése után szerkesztőségünkbe telefonált egy hölgy, aki a cívisvárosban várta 5 barátjával együtt, hogy elrepülhessen Bulgáriába. Mint mondta, vasárnap délután azzal szembesültek, hogy egy órát késik a gép, végül hajnal 2-ig vártak, de az nem érkezett meg. – Nemcsak a gép késése/törlése volt aggasztó, de az utazásszervező cég hozzáállása is. Csak hívásra jött ki a reptérre, majd kiderült, a Bulgáriában foglalt szállásunkat nem értesítették a gép törléséről, az idegenvezetőnek sem szóltak, hogy ne várjon, a transzfert sem intézték. Mi hajnal 2-kor hívtunk egy taxit és hazajöttünk, végül a délután induló WizzAir-járattal utazunk ki. A reptéren kaptunk egy 15 eurós vouchert, de tájékoztatást nem. Reptéri dolgozókkal sem találkoztunk, csak két rendőrrel és egy biztonsági őrrel hajnali 2-kor – fogalmazott. Hozzátette, voltak, akiket szállodákban helyeztek el.

Az esettel kapcsolatban keressük a debreceni repülőteret. Amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.

FR

Egy bevásárlóközpontban történt. Felvette a kamera.
Hirdetés
Kifejtette, fontos a legnagyobb átláthatóság, ezért kötelezni fogják a pártokat és a médiumokat arra, hogy forrásaikat tegyék átláthatóvá.
Gazdaság
Megnyitott Debrecen legújabb tető- és szigetelés-szakkereskedése
Nyílt nappal egybekötött átadót tartottak az Adorján Trade Határ út 3. szám alatti központjában.
Parkolók, biciklitárolók, fásítás – megvan a kivitelező Berettyóújfaluban
Uniós fejlesztés a még élhetőbb város érdekében.
Ha nem lépnek az üzemanyag-kereskedők, akkor beavatkozik a kormány
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan és igazságtalan a helyzet.