F1: bevezetik az új pontrendszert
A Formula-1 bizottsága ugyanis elfogadta a csapatok azon javaslatát, hogy az a 10 versenyző, aki bejutott az időmérő edzés harmadik szakaszába, azzal az abronccsal legyen kénytelen rajthoz állni a futamon, amellyel a legjobb köridejét teljesítette. A bizottság úgy ítélte meg, az újítás hozzájárul az izgalmak fokozásához.
Egyúttal arról is döntés született, hogy idéntől 14 helyett legfeljebb 11 száraz pályára való gumigarnitúrát használhatnak fel a csapatok egy versenyhétvégén. Ezekből egyet be kell szolgáltatni a második szabadedzés, kettőt pedig a harmadik szabadedzés előtt - az előírás célja az, hogy a csapatok ne maradjanak spórolási célzattal távol a pénteki tréningektől.
Megváltozik a pontszámítás is: a hamarosan rajtoló 2010-es idényre a 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1-es rendszer került bevezetésre, azaz az első tíz pilóta kap pontot, és az első helyezett hét egységgel szerez többet a második helyen befutó pilótánál.
A következő idénytől a dupla diffúzor használata is tilosnak minősül majd, az idei évre mellőzött KERS (kinetikus energia visszanyerő rendszer) visszatérhet, ugyanis az FIA egyik elsődleges célja, hogy minél több környezet barát technológiát honosítson meg a Formula-1-ben.
ww.samsungsport.hu