Az észszerűség diktál a debreceni terminál bővítése során
Mintegy 300 négyzetméterrel bővítik a debreceni repülőtér utasforgalmi terminálját, ami az utasellenőrzések gyorsabbá válását eredményezheti – hangzott el az erről szóló március 7-i sajtótájékoztatón.
Debrecen polgármestere úgy fogalmazott, a repülés jelenlegi helyzetében nem indokolt vadonatúj utasterminált építeni, helyette észszerűbb a meglévő épület holttereit kihasználni. Így egy 300 négyzetméteres átriumot vonnak be a jelenlegi utasbiztonsági zóna területébe, ami által – mondta Papp László – 30-40 százalékkal javulhat az ellenőrző pontok áteresztőképessége, a várakozás és a kapukon való áthaladás kényelmesebbé válik. A beépítés 300 milliós költséggel zajlik le július elejéig.
A debreceni repülőtér utasforgalma 2019-ben még megközelítette a hétszázezret, de a COVID földbe állította a növekvő trendet. Bár a volumen azóta nő, a múlt évtized végéhez való visszatérés egyelőre várat. A kereslet csökkenése mellett más okok is gyengítik a számokat, így például a Wizz Air hajtómű-felülvizsgálatot rendelt el a flottájánál, ezért a cég járatszámai csökkentek. Közben azért akadnak jó hírek, mint a római járat vagy az, hogy nemrég bejelentették: Debrecen és Isztambul között is indulnak repülők április közepétől. Papp László hozzátette, a BMV gyárának idei tesztüzeme miatt a Lufthansa a jelenlegi 90 fős gépét 180 fősre cseréli a Debrecen-München vonalon.
A Debrecen International Airport Kft. ügyvezetője, Király Tamás hangsúlyozta: a terminálban zajló munkák nem lesznek hatással az utasokra. Maga a beruházás hitelből történik, a kivitelező a Best Solution Konstrukt Kft. (a repteret üzemeltető kft. többségi tulajdonosa a Magyar Állam, a debreceni önkormányzat kisebbségi tulajdonosként van jelent a társaságban).
Ratalics László