Hajdú-Bihar 60 ezer polgára csak kocsival tud bejárni Debrecenbe
Százával is felhúzhatjuk a gyárakat Debrecenben, ha a megyében élők nem tudnak bejárni dolgozni - írja a közösségi portálon Keresztesy Gergő, a Jobbik megyei önkormányzati képviselője. A politikus a menetrendek alapján arra a következtetésre jutott, hogy 40 település közel 60 ezer lakosa nem tudná megoldani a munkarend szerinti bejárást tömegközlekedéssel. Miután Hajdú-Biharban 82 település van, ez azt jelenti, hogy majdnem a felét értinti Keresztesy megállapítása.
Azt értem, hogy a 306 lelkes Toldra nem megy busz, de Komádi 5421, Sárrétudvari 3000, Tiszacsege 4713 lakosa sem tudna hazajutni tömegközlekedéssel a délutáni műszak után, ha az este tízig tart
- fogalmaz Keresztesy Gergő, aki szerint ahhoz, hogy a debreceni ipari beruházásokból a legtöbb Hajdú-Bihar megyei település profitálni tudjon, fejleszteni kell a tömegközlekedést, mert így 60 ezer embert érint a probléma.
Ha nincs autó, nagy a baj!
Kíváncsiak voltunk, mi a milyen lehetőségei vannak egy tiszacsegeinek, ha délutános az egyik debreceni gyárban. Az ingázáshoz vonat- és buszjáratot egyaránt igénybe vehet, de ha este tízig kell dolgoznia, akkor már egyikkel sem tud hazajutni, mivel az utolsó vonat 19.32-kor, az utolsó autóbusz pedig 20.20-kor indul a Tisza-parti településre - derül ki a menetrendek.hu-ról. Komádiba sem lehet eljutni későn, ugyan megy egy busz Berettyóújfaluba 22.40-kor, de onnan nincs csatlakozás, csak reggel. Sárrétudvariból vonattal szoktak ingázni, de aki nem éri el Püspökladányban a fél nyolckor induló autóbuszt, az a vasútállomáson éjszakázik, vagy gyalogol 11,3 kilométert. Más településekre nemcsak későn este, hanem korán reggel sem jár busz, tehát az ingázók autóhoz vannak kötve, ami lényegesen költségesebb, de egyúttal kényelmesebb is.
[Beillesztett cikk: A debreceni járatcsökkentések miatt fordul a DKV-utasokhoz a DERKE]