Cívishír.hu
2022.08.08. 21:30
Tour-őrültek, figyelem, rajtol a székelyföldi körverseny!
Hétfő este az érdeklődők találkozhattak a 16. Székelyföld Kerékpáros Körverseny csapataival a Nagyerdei Stadionnál, míg augusztus 9-én (kedd) 9.30-kor a mezőny elrajtol a Nagyerdei körútról, hogy 91,7 kilométer teljesítésével megtegye az első napi etapot.
Az országúti kerékpáros verseny kapcsán Lukács László vezérigazgató (a Chronos Consulting tulajdonosa) köszönetét fejezte ki a debreceni önkormányzatnak a „készséges hozzáállásért”, hiszen – emlékeztetett – a megmérettetés magyarországi vonatkozása idén január környékén pattant ki a fejekből.
– Románia sportminisztere, Novák Károly Eduárd és Szijjártó Péter magyar külgazdasági és külügyminiszter budapesti találkozóján jött az ötlet, viszont ilyesmit megtervezni legalább egy évvel a verseny lebonyolítása előtt szokás. Ha Debrecen részéről nincs ekkora segítség, akkor ezt nem tudtuk volna megcsinálni
– szögezte le Lukács László, hozzátéve, a körverseny immár nemcsak attól nemzetközi, hogy 9-10 csapat indul el rajta, hanem ténylegesen is átnyúlik országhatárokon. Megjegyezte: két országban harmonizálni a tennivalókat nem kis feladat, ahogy a rendezvényhez közvetlenül kapcsolódó 300 személy gyors határátlépése sem lesz az a konvojokkal (de ebben is élvezik a magyar kormányzat támogatását).
– A debreceni verseny után kedden még idejében, valamikor az esti órákban Marosvásárhelyre kellene érnie a csapatoknak, hogy megvacsorázzanak és pihenjenek, hiszen szerdán jöhet a Marosvásárhely-Csíkszereda táv, majd csütörtökön Csíkszeredáról a gyönyörű Bálványoson át, Kézdivásárhelyen keresztül hajt Sepsiszentgyörgyre a mezőny. Onnan következik Székelyudvarhely érintésével a hargitafürdői hegyi befutó. Azután az utolsó szakasz szombaton, amikor a kerékpárosok Székelyudvarhelyről indulnak a csíkszeredai végső célig – részletezte, remélve, 2023-ban Debrecen ismét házigdazdája lehet a versenynek.
Lukács László a pezsgős koccintásnál annak a reményét is hangot adott, hogy Székelyföld (vagyis Kovászna, Hargita és Maros megyék) ismertsége, a régió turizmusa soha nem látott lökést kaphat azzal, ha a versenyt már az Eurosport is közvetíti jövőre – márpedig erre reális esély kínálkozik az üzletember közlése szerint.
Barcsa Lajos alpolgármester (képünkön) kiemelte: Debrecennek ad rangot, hogy elsőként lehet vendéglátója a versenynek nem romániai helyszínként, valamint a város ismét bizonyíthatja regionális kisugárzását. Beszámolt arról is, hogy az országúti kerékpározás új erőre kaphat a megyeszékhelyen. – A kormány úgy döntött, nálunk épülhet meg az egyik velodrom (fedett bicklis versenypálya), sőt egy velopark első üteme már megvan, 1200 méteren hosszú, 3,5-7 méter széles pályán gyakorolhatnak az országúti kerékpárosok – mondta, hozzáfűzve, a DSI Cycling Team képében (Debreceni Sportcentrum) a város rendelkezik csapattal.
(2020-ban indult már egyébként a Tour de Hongrie Debrecenből.)
Jakab Barna, Kovászna Megye Tanácsának alelnöke arról beszélt, hogy a verseny hatalmas fejlődésen ment keresztül.
– Pár éve még csak két székelyföldi megyére terjedt ki a verseny, csak utána lett hárommegyés, ma pedig kiteljesedett Debrecennnel. Számomra ez a nemzeti összetartozás jele. De nemcsak területileg, hanem az induló csapatokban is fejlődünk, hiszen már 12 országból vannak résztevők, ami Székelyföldre nézve jelentős idegenforgalmi vetülettel bír. Nekünk, székelyföldieknek az is fontos, hogy Kovászna, Hargita és Maros megyék ne csak külön-külön tűnjenek fel a turisztika területén, hanem Székelyföldnek is legyen saját brandje!
RaL
A helyszínelés miatt nő a menetidő.
Sokat köszönhet neki a hazai gyermektraumatológia.
Bak Csaba üzletében nemcsak a kétkerekű, hanem a környezetvédelem is fókuszban van.
Azt egyelőre nem tudni, mennyi hajdú-bihari helység érintett.
Kisbusz és személyautó ütközött.
Ezen az oldalon sütiket használunk. A böngészéssel ezt elfogadod.
További Információkcivishir.hu - Minden jog fenntartva! (2023.06.04)