Debrecen Drive: teljes gázzal előre!

Mintegy 200 különböző újautó (harminc márka, egyes típusokat még a szalonokban sem látni), csúcsragadozók (Ferrarik, Lamborghinik, Porschék stb.), egy Leopard tank, raliautók, Debrecen új elektromos Mercedes autóbusza: 50 ezer négyzetméteren ötszáz járművel várja az érdeklődőket a május 27-én éjszakai show-al kezdődő, majd két napon át, május 29-ig tartó Debrecen Drive a Nagyerdőn. Az eseményről a május 10-i sajtótájékoztatón elhangzott:
Debrecen még ebben az évtizedben európai léptékben is meghatározó járműipari központtá válik, így a város imidzséhez tökéletesen illeszkedik az egyszerre szórakoztató, szakmai és tudományos megközelítéssel bíró esemény.
Az első, 2019-es Debrecen Drive 30 ezres látogatottsága még a szervezőket is meglepte, majd a koronavírus-járvány miatt kimaradt két év. Most olyan sokrétű (koncerteket is beleértve), leginkább egy fesztiválhoz hasonló programmal készülnek, hogy nem kérdés, a korábbi nézőszám könnyűszerrel megdőlhet (hiszen a gyermeknap hétvégéjéről is beszélünk, amelyre külön készülnek).

– Prémium oldtimerek, a Nagyerdei Stadion felett időnként áthúzó műrepülő, gokartozás, Mini Drive, mezőgazdasági erőgépek, gokartpálya, kisautóbörze – ecsetelte az esemény sokszínűségét a már soroltakon túl Miklósvölgyi Péter, a Debreceni Campus Kft. ügyvezetője, hozzátéve: a Debrecen Drive-ra körülbelül háromszáz Harley-Davidson is érkezik egy nemzetközi túra részeként. A fesztiválhangulat garanciája Ganxsta Zolee, Gáspár Laci és Horváth Tamás mellett a házigazda, Winkler Róbert és vendégei, mások mellett Szujó Zoltán, Vályi István (Speedzone), Fodor Donát (Dodor), vagy éppen a Becsületesnepperként ismert Kroneraff István. A program május 27-én este a Night Drive Show-val veszi kezdetét, amikor is pirotechnikával, fényeffektekkel turbózott driftelés, autós kaszkadőrök szórakoztatják a nagyérdeműt.
A cég másik ügyvezetője, Páll László – a járvány miatt kimaradó lehetőségekre utalva – a találkozások fontosságára helyezte a hangsúlyt. Az ő feladatuk a megfelelő keretek megteremtése ahhoz, hogy például a vállalatok és az érdeklődő látogatók egymásra találhassanak (úgy fogyasztóként, mint akár leendő munkavállalóként).
– Korábban az autókiállítások tartották lázban a várost, a „drive” azonban túlmutat ezen, hiszen a járművek immár megtapinthatók, az esemény több élményt kínál – mondta Papp László, aki egy Mercedes-Benz eCitaro volánja mögött gördült a sajtótájékoztató helyszínére (a stadion északi rendezvényterére). A polgármester így jó marketingesként annak igyekezett hírét vinni, hogy az állami Zöld Busz Program részeként a cívisvárosban 12 elektromos meghajtású autóbusz áll forgalomba. – A Debrecen Drive rendkívül jó, elengedhetetlen üzenet arról, hogy a megyeszékhely a járműipar, az elektromobilátás, az ahhoz kapcsolódó, például enegiatárolásra fókuszáló iparágak regionális szereplőjévé válik – hangsúlyozta.
Bács Zoltán kancellár rámutatott: a korábban az egészségiparban és az agrártudományokban jeleskedő Debreceni Egyetem az elmúlt években a műszaki képzést és a járműipart is a fókuszába helyezte. Mára nemcsak az oktatásban, hanem a fejlesztésekben is szerepet vállalnak, így az önvezetés és az energiaellátás, a hajtásláncok terén is kísérleteket folytatnak.
A cégcsoportjuk, a Schaeffler által fejlesztett elektromos DTM koncepcióautó bemutatására hívta fel a figyelmet Szabó Péter, az FAG ügyvezetője, aki szerint a régió ki van éhezve az autó-motor sportokra. Ők szervezik a Mini Drive-ot is, amely során azonos járműplatformokat fejleszthettek meghívott csapatok. Az elkészült „autókkal” gyerekek versenyeznek majd, a témáról ebben a cikkben írtunk bővebben.
[Beillesztett cikk: Olyan derbi készül, amilyet még nem látott Debrecen]
Szintén a vállalati szférát képviseli a Trans-Sped Csoport. Fülöp Zsolt ügyvezető logisztika cége évente 40-60 kamiont vásárol, ezek közül többet elhoznak, sőt a munkájuk során használt robottechnológiát szintén bemutatják. A Trans-Sped annyira elemében érzi magát a Debrecen Drive-on, hogy a vállalati napjukat is akkor, a Nagyerdőn tartják.
RaL








































