Hirdetés

Hirdetés

Kavics és kő: ezzel nyugtatja a MÁV a balmazújvárosiakat

civishir.hu

2019.03.22. 09:04

Kavics és kő: ezzel nyugtatja a MÁV a balmazújvárosiakat

Valóban a debreceni BMW az üzemszünet oka.

Hirdetés

Hirdetés

Ahogy arról korábban beszámoltunk, személyvonatok helyett pótlóbuszok járnak Debrecen és Balmazújváros között április 1-jétől december közepéig. A MÁV március 22-i közleményében kitér rá, a személyszállítás mintegy 8 hónapos autóbusszal történő helyettesítése a debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezet fejlesztésével összefüggő kavics- és kőszállítások miatt szükséges.

A térség fejlesztésének köszönhetően sok ezer új munkahely létesül. A szállításokat végző Rail Cargo Hungaria (RCH) a ki- és átrakodásokhoz a macsi megállóhely teljes vágánykapacitását igénybe veszi. A vasúti kőszállítás révén legalább 22 ezer nehézgépjármű folyamatos közlekedtetésétől mentesül a közúthálózat

- közölték.

A tervezett munkák idején – a stabil menetrend és a kiszámítható csatlakozás biztosítása érdekében – a vonatpótló buszok menetideje Debrecen és Balmazújváros között csak minimálisan változik a vonatokéhoz képest; a kényelmes átszállásra tíz perc áll majd rendelkezésre. A pótlóbuszok szolgáltatási színvonala megfelel, esetenként jobb a vonalon közlekedő vonatokénál. A pótlás során kerekesszékkel való utazásra is lesz lehetőség, ehhez – az eddigi gyakorlatnak megfelelően – legalább 48 órával előbb értesíteni kell a vasúttársaságot.

Környezetvédelem

A MÁV indoklása szerint Macs állomáson napi három teherszállító vonatról történő rakodás miatt nincs lehetőség a személyszállító vonatok közlekedésének fenntartására.

Az összesen 400 ezer tonna zúzott kő és 200 ezer tonna kavics vasúti szállítása jóval környezetbarátabb a közúti szállításhoz képest.

A fuvarozás folyamatának megtervezése során a szakemberek a környezetet leginkább kímélő megoldást kerestek, ilyen szempontból a rendkívüli mennyiségű anyag mozgatásához nincs más alternatíva, mint a vasúti szállítás. A legközelebbi, a célnak megfelelő bányák ugyanis 150 kilométerre vannak. Onnan közúton legalább 22 ezer nehézgépjármű folyamatos közlekedtetésére lenne szükség a kő és kavics célba juttatásához. Ezek a járművek együttesen 5 tonna üvegházhatású széndioxidot termelnének. Továbbá óriási mértékű terhelést jelentene az útvonalak menti településeken élők számára – a nagy forgalom, az utak nagymértékű romlása, valamint a környezeti károk miatt. A torlódások és a balesetek száma is jó eséllyel növekedne.

Az Észak-nyugati Gazdasági Övezet fejlesztésének része az is, hogy az érintett 108-as vasúti vonalat villamosítják. A beruházás teljes befejezése után az utasok sokkal korszerűbb vasúti szolgáltatást vehetnek igénybe Debrecen és Balmazújváros között.

A Rail Cargo Hungaria a a MÁV szerint a fuvarfeladat teljesítése során a lehetőségek szerint messzemenőkig figyelembe fogja venni a lakosság és a környezet szempontjait a stratégiai fontosságú beruházás kivitelezése során. A kellemetlenségek miatt a MÁV-csoport és az RCH az utasok és a térségben élők türelmét kéri.

Szóljon hozzá!

Hirdetés

Hirdetés

.