Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Kavics és kő: ezzel nyugtatja a MÁV a balmazújvárosiakat

| 2019. 03. 22. | 10:04:00
Valóban a debreceni BMW az üzemszünet oka.
Kavics és kő: ezzel nyugtatja a MÁV a balmazújvárosiakat
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Ahogy arról korábban beszámoltunk, személyvonatok helyett pótlóbuszok járnak Debrecen és Balmazújváros között április 1-jétől december közepéig. A MÁV március 22-i közleményében kitér rá, a személyszállítás mintegy 8 hónapos autóbusszal történő helyettesítése a debreceni Észak-nyugati Gazdasági Övezet fejlesztésével összefüggő kavics- és kőszállítások miatt szükséges.

[Beillesztett cikk: Hosszú üzemszünet következik Debrecen és Balmazújváros között]

A térség fejlesztésének köszönhetően sok ezer új munkahely létesül. A szállításokat végző Rail Cargo Hungaria (RCH) a ki- és átrakodásokhoz a macsi megállóhely teljes vágánykapacitását igénybe veszi. A vasúti kőszállítás révén legalább 22 ezer nehézgépjármű folyamatos közlekedtetésétől mentesül a közúthálózat

- közölték.

A tervezett munkák idején – a stabil menetrend és a kiszámítható csatlakozás biztosítása érdekében – a vonatpótló buszok menetideje Debrecen és Balmazújváros között csak minimálisan változik a vonatokéhoz képest; a kényelmes átszállásra tíz perc áll majd rendelkezésre. A pótlóbuszok szolgáltatási színvonala megfelel, esetenként jobb a vonalon közlekedő vonatokénál. A pótlás során kerekesszékkel való utazásra is lesz lehetőség, ehhez – az eddigi gyakorlatnak megfelelően – legalább 48 órával előbb értesíteni kell a vasúttársaságot.

Környezetvédelem

A MÁV indoklása szerint Macs állomáson napi három teherszállító vonatról történő rakodás miatt nincs lehetőség a személyszállító vonatok közlekedésének fenntartására.

Az összesen 400 ezer tonna zúzott kő és 200 ezer tonna kavics vasúti szállítása jóval környezetbarátabb a közúti szállításhoz képest.

A fuvarozás folyamatának megtervezése során a szakemberek a környezetet leginkább kímélő megoldást kerestek, ilyen szempontból a rendkívüli mennyiségű anyag mozgatásához nincs más alternatíva, mint a vasúti szállítás. A legközelebbi, a célnak megfelelő bányák ugyanis 150 kilométerre vannak. Onnan közúton legalább 22 ezer nehézgépjármű folyamatos közlekedtetésére lenne szükség a kő és kavics célba juttatásához. Ezek a járművek együttesen 5 tonna üvegházhatású széndioxidot termelnének. Továbbá óriási mértékű terhelést jelentene az útvonalak menti településeken élők számára – a nagy forgalom, az utak nagymértékű romlása, valamint a környezeti károk miatt. A torlódások és a balesetek száma is jó eséllyel növekedne.

Az Észak-nyugati Gazdasági Övezet fejlesztésének része az is, hogy az érintett 108-as vasúti vonalat villamosítják. A beruházás teljes befejezése után az utasok sokkal korszerűbb vasúti szolgáltatást vehetnek igénybe Debrecen és Balmazújváros között.

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Súlyos vádak a debreceni állatkert volt vezetőjétől
Súlyos vádak a debreceni állatkert volt vezetőjétől
Az önkormányzat pedig vizsgálatról és súlyos szakmai hibákról ír.
Újra jó formában a debreceni 326-os
Újra jó formában a debreceni 326-os
Látványosság a Nagyállomáson.
Hello Szakma újra a Nagyerdei Stadionban
Hello Szakma újra a Nagyerdei Stadionban
Több mint 80 kiállító várja az érdeklődőket Debrecenben.
Új stratégiai korszakba lépett a Debreceni Egyetem
Új stratégiai korszakba lépett a Debreceni Egyetem
Kossa György szerint a következő hat évben 150 millió eurót fordítanak kutatásra és képzésre.
Kapu Tibor Debrecent is „felvitte” a világűrbe
Kapu Tibor Debrecent is „felvitte” a világűrbe
A második magyar űrhajós a Debreceni Egyetemen mesélt a HUNOR programról és az űrbeli kísérletekről.
Fontos lépés a Debrecen–Hajdúböszörmény kerékpárúthoz
Fontos lépés a Debrecen–Hajdúböszörmény kerékpárúthoz
Nem uniós forrásokból finanszírozott közbeszerzési projekt, a részvétel lehetősége mindenki előtt nyitott
Debreceni autósoknak szól a DKV akciója
Debreceni autósoknak szól a DKV akciója
Forgalmival ingyenes az utazás.
Campus Fesztivál: nagy nevek érkezhetnek Debrecenbe
Campus Fesztivál: nagy nevek érkezhetnek Debrecenbe
Összeállt a kívánságkosár, már lehet szavazni.
Harminc ismerősét verte át a debreceni jegynepper
Harminc ismerősét verte át a debreceni jegynepper
Focimeccsekre kínált utazásokat, belépőket.
Szakadó eső a debreceni yoUDay főpróbáján
Szakadó eső a debreceni yoUDay főpróbáján
Új programot is hirdettek az egyetemistáknak.
Egykilométeres „Kánaán” a Sámsoni úton
Egykilométeres „Kánaán” a Sámsoni úton
Megtudtuk, hogy pontosan melyik szakaszon lehet kétszer két sávon közlekedni hamarosan.
Professzorát köszöntötte a Debreceni Egyetem
Professzorát köszöntötte a Debreceni Egyetem
A 85 éves Tóth Csaba emberileg és szakmailag is példát mutat - hangzott el az ünnepségen.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Ismét fizetős lesz a belépés Velencébe
Ismét fizetős lesz a belépés Velencébe
A jegy nélküli látogatókra ötven eurótól háromszáz euróig terjedő bírságot szabhatnak ki.
Hirdetés
Hirdetés
Papír és fa égett a kabai épületben
Papír és fa égett a kabai épületben
A tűz a tetőbe is belekapott.
Hirdetés
Hirdetés
Súlyos vádak a debreceni állatkert volt vezetőjétől
Súlyos vádak a debreceni állatkert volt vezetőjétől
Az önkormányzat pedig vizsgálatról és súlyos szakmai hibákról ír.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Hello Szakma újra a Nagyerdei Stadionban
Több mint 80 kiállító várja az érdeklődőket Debrecenben.
Százmilliós növényterápiára is készülnek Nyíradonyban
Kúriai fejlesztések európai uniós forrásból.
A KSH szerint most ennyi a magyar átlagkereset
A mediánérték jóval kevesebb.
Támogatott tartalom
Jöjjön az év utolsó grillezése!
Jöjjön az év utolsó grillezése!
Ezekre az eszközökre lehet még szükséged.
A legkiválóbb gyógyszerészeket keresik
A legkiválóbb gyógyszerészeket keresik
Pályázatot írt ki a Richter: a díjazottak kategóriánként bruttó kétmillió forint értékű elismerésben részesülnek.
Új lendületet kap Hajdú-Bihar aktív turizmusa
Új lendületet kap Hajdú-Bihar aktív turizmusa
Aláírták a 4,3 milliárd forintos támogatási szerződést.
Hirdetés
Hirdetés