Öt nagy útépítésért lobbizik a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat
A debreceni keleti elkerülő, a Berettyóújfalu—Békéscsaba közötti új nyomvonal megépítése, a Debrecen—Hajdúszoboszló, a Debrecen—Nyíregyháza és a Debrecen—Józsa út négysávosítása: elsődlegesen ezeket a közúti fejlesztéseket fogja szorgalmazni a Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat a 2021-2027. közötti időszakban a kormányzati szerveknél – egyebek mellett ezt is tartalmazza a június 26-án elfogadott megyei területrendezési terv.
E terv legfontosabb célja összhangba hozni a megyei fejlesztések országos és térségi koordinációját.
Mint az elfogadott dokumentum gazdaságfejlesztési részében olvasható, a megyei önkormányzat fokozottan ösztönzi a gazdasági és ipari területek kijelölését, a meglévők rendezését, újrafejlesztését, megközelítésük javítását, a meglévő iparvágányok újraélesztését stb.
- a kis- és középvárosok beruházási helyszínein,
- a nyíradonyi, a derecskei és a berettyóújfalui járás településein,
- azon települések kereskedelmi, szolgáltató gazdasági területein, amelyeken gyorsforgalmi út, autópálya, autóút halad át, továbbá az ilyen településekkel szomszédos települések kereskedelmi, szolgáltató gazdasági területein,
- az olyan beépített külterületi területfelhasználási területegységeken, amelyek
- az egykori külterületi majorok, honvédségi célú ingatlanok esetében,
- a működő vasútállomástól 500 méteren belüli ipari, kereskedelmi, szolgáltatási, raktározási, szállítási és logisztikai, valamint a geotermikus energia hasznosítását szolgáló helyszíneken.
[Beillesztett cikk: Több mint felével esett az emberölési ügyek száma Hajdú-Biharban]
A közútfejlesztések mellett a leghangsúlyosabb kerékpáros fejlesztések a Debrecen—Ebes, a Debrecen—Hajdúszoboszló, a Debrecen—Vámospércs (országhatárig), a Debrecen-Józsa—Hajdúböszörmény, a Debrecen—Látóképi víztározó—Balmazújváros és a Debrecen—Vekeri tó—Hosszúpályi—Létavértes szakaszok elkészítése.