Bizakodó a debreceni iskolaigazgató
A járványügyi veszélyhelyzet a szülőket és pedagógusokat egyaránt új útra kényszerítette. A digitális térben kell megtartaniuk óráikat és számon kérni a tanultakat. A tapasztalatok feldolgozása hamarosan megkezdődik.
– Véleményünk szerint a koragyermekkort tekintve nem várható súlyos negatív következménye e helyzetnek. A bölcsődés gyerekek intézményi beilleszkedésében azonban okozhat nehézséget a hosszabbra nyúló kényszerszünet. Egyrészt ennek újraindulását eredményezheti, másrészt a másodlagos kötődés sérülései is bekövetkezhetnek hosszabb idő alatt. Az óvodásokkal több intézményben is interneten tartják a pedagógusok a kapcsolatot. Így kevésbé sérül az óvodapedagógussal kialakult kötődés – mondta az Unideb.hu-nak Szerepi Sándor.
A Debreceni Egyetem docense kiemelte: az óvodapedagógusok játékos, zenés és mozgásos fejlesztőgyakorlatokat és egyéb feladatokat ajánlanak a szülők számára, amelyeket otthon könnyen elvégezhetnek a kicsikkel. Ezekkel segítik többek között a gyerekek finommotorikus mozgásának és logikai képességeinek fejlődését.
– Az elmúlt időszak nem tekinthető szünidőnek. A diákok minden nap megkapják a feladataikat és rendszeresek a számonkérések is. Egy kiszámítható rendszerben kell dolgozniuk. A nyári szünetben várhatóan oldódnak majd a feszültségek. A következő tanév elején, a kezdeti napokban nagyobb lesz a nyüzsgés, ez azonban természetes lesz. Abban az esetben, ha a gyerekek napirend alapján mindig elvégzik a feladataikat, akkor nem okozhat gondot számukra a következő tanév – mondta Futóné Monori Edit igazgató (Debreceni Egyetem Kossuth Lajos Gyakorló Gimnáziuma és Általános Iskolája).