Miniszteri igen a Debrecen-Nagyvárad tram-trainre!
Elindult a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő tram-train, az első utasokat szállító, menetrend szerinti szerelvény november 29-én fél négykor gördült ki a vásárhelyi nagyállomásról. Palkovics László innovációs és technológiai miniszter a helyszínen újságíróknak azt mondta, a tram-train kialakítása Magyarország leginnovatívabb vasútfejlesztése, olyan közlekedési eszköz, melyre az utasok a lakásukhoz legközelebbi megállóban felszállva eljuthatnak egy másik város központjába.
A következő vasút-villamost két hasonló helyzetben lévő város, Debrecen és Nagyvárad között hoznák létre. A fejlesztésnek a közlekedési mellett nemzetpolitikai vetülete is van, hiszen a határ két oldalán élő magyarokat kötné össze – hangsúlyozta a politikus.
A tram-trainnel a két város központja 35 perc távolságra kerül egymástól. A Stadler által gyártott szerelvények már hibátlanul megtettek 50 ezer kilométert a villamos és vasúti pályákon. December 31-ig a beüzemelési szakasz zajlik majd. A végleges menetrendet március közepére alakítják ki, ehhez várják az utasok véleményét. A tram-traint április közepéig ingyenesen használhatják az utazók.
Ami újdonság, hogy Palkovics László mostani nyilatkozatához képest Debrecen polgármestere szeptemberben még óvatosan beszélt a Debrecen-Nagyvárad tram-trainről. Azt mondta, az elővárosi vasút az egyik, a villamos-vasút a másik lehetőség, de hogy melyik életképesebb ebben a relációban, arról a „szakma fog dönteni”. Amit biztosra ígért, hogy 2030-ig megteremtik a Debrecen-Nagyvárad vasúti kapcsolatot.