A Jobbik a debreceni városvezetésnek: terveztessék át a Petőfi téri beruházást!
Akár szóról szóra felolvashattuk volna a két évvel ezelőtti sajtótájékoztatónk szövegét az intermodális központ beruházásának ügyében - kezdték kedden a Jobbik debreceni önkormányzati képviselői, Kőszeghy Ábel és Csikai József, akik szerint az akkori aggályaikat immár a fideszes városvezetés és Kósa Lajos is osztja.
Emlékeztettek rá, a miniszterré kinevezett Kósa Lajos a napokban interjút adott a megyei napilapnak, s ennek során kifejtette, bizony csehül áll a debreceni nagyberuházás ügye, amelyet "állatorvosi lónak" nevezett, és az intermodális központ áttervezését is meglebegtette.
Kőszeghy Ábel emlékeztetett: már idén augusztusban el kellett volna kezdődnie a kivitelezésnek, azonban még a közbeszerzésnek sincs eredménye. Az eddig ismert 21 milliárdos költségvetés az építőipari szolgáltatási díjak 150 százalékos emelkedésének tükrében akár 30 milliárd fölé is kúszhat, a jobbikos képviselő szerint ezt nem merik bejelenteni a kampányban a kormánypárti városvezetők.
Nagyon ijesztő számok lehetnek az ajánlatban vagy ajánlatokban, ha már Kósa Lajos is áttervezésről beszél
- tette hozzá a Jobbik debreceni frakcióvezetője, aki településmérnökként meglepettségének adott hangot, amiért
"a miniszter úr most döbbent rá, hogy a földfelszín alatti buszpályaudvar milyen nagy kapacitású légtechnikát igényelne".
Majd rámutatott, hogy a Jobbik képviselői már két éve hangoztatják a gigaberuházással kapcsolatos aggályaikat, amelyek most gyakorlatilag egytől-egyig visszaköszöntek a Kósa-interjúban.
Csikai József önkormányzati képviselő hangsúlyozta, hogy nemcsak a beruházás, hanem a későbbi fenntartás óriási költségeit is kezdettől fogva látni kellett volna. A buszpályaudvar és a 4-es főút föld alá vitele miatt a légtechnika mellett többek között a csapadékvíz-elvezetés, a világítástechnika de még a közbiztonság terén is horribilis terheket vállalna magára a város, amelyeket hosszú távon a debreceni lakosság és a helyi vállalkozók fizetnének meg.
A Jobbik most sem kér mást a városvezetéstől, mint két éve: mérlegeljék a döntés várható hátrányait, és hasonlítsák össze az igen csekély számú előnnyel, ennek tükrében pedig terveztessék át a beruházást úgy, hogy a közlekedést ne kelljen a földfelszín alá vinni
- fogalmazott Csikai József.