Hirdetés

Nem áll jól a debreceni beruházás ügye

2017.11.03. 09:00

Nem áll jól a debreceni beruházás ügye
Csak csúszik és csúszik a beruházás...

Kósa az intermodális központot magyarázta a megyei lapban.

Hirdetés

Az szerencsére a frissen kinevezett miniszternek, egykori debreceni városvezetőnek is feltűnt, hogy a debreceni intermodális központ építése finoman szólva sem áll jól – derül ki a megyei lapnak adott interjúból.

Többször beszámoltunk róla, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) bohózatba illően vezényelte le a több tízmilliárdos projekt kivitelezésére kiírt közbeszerzési eljárását; a majd' tucatnyi módosítás miatt az már korábban világossá vált, hogy a kivitelezés idén nem kezdődik el, ráadásul a "szerencsétlenkedés" következtében a költségek is jelentősen növekedtek.

Ezt most Kósa Lajos azzal magyarázza a Hajdú-bihari Naplónak adott interjúban, hogy "2015 óta 150 százalékkal emelkedtek az építőipari árak", ezért várhatóan sokkal nagyobb lesz a bekerülési költség a Modern Városok Programban tervezett 21 milliárd forintnál. Azt még áprilisban megírtuk, hogy a színfalak mögött már régen a költségek elszállásával számoltak, ez jelent meg most a hivatalos kommunikációban.

Áttervezik?

Kósa az általa "állatorvosi lónak" nevezett projekt kapcsán azt is felvetette az interjúban, hogy elképzelhető annak áttervezése is. Ezt azzal indokolta, hogy a föld alá tervezett buszállomást még gáz- ás benzinüzemű autóbuszokra tervezték, ami elmondása szerint komoly költséget felemésztő légtechnikát igényel a kipufogógázok elvezetése miatt. 

"...nagyon komolyan el kell gondolkodni azon, hogy nem lesznek-e hamarabb elektromos buszaink, mint főpályaudvarunk? Mert ha elektromos buszaink lesznek, minek a drága légtechnika?"

– teszi fel a költői kérdés a miniszter, amivel rögtön előre vetítette, hogy

a vártnál és a közbeszerzési eljárás anomáliáiból adódó csúszásoknál is sokkal később készülhet el a Petőfi tér rekonstrukciója,

miután egyelőre a debreceni tömegközlekedést lebonyolító DKV Zrt-nél és a helyközi közlekedésért felelős Észak-magyarországi Közlekedési Központnál sincs napirenden a teljes járműpark cseréje, és nem is lesz egy ideig. 

Hirdetés

Hozzászólás

Hirdetés