Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Miért nincs DKV-sztrájk?

| 2010. 01. 15. | 12:01:07
Debrecen – Debrecenben azért nincs sztrájk a közlekedési vállalatnál, mert kiderülne, hogy nem áll meg az élet, ergo a fél állományt le kéne építeni. Itt hamarabb lesz árvíz, mint DKV-sztrájk.
Miért nincs DKV-sztrájk?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy megélnék egy komoly sztrájkot, mondjuk közlekedésit, és szigorúan „vidékit”, debrecenit, hogy érezzem testileg is! Milyen újságíró az, aki csak a tévében látott sztrájkot? Tudom, szakmai önzés, de akkor is!

Mintha a DKV-nál letenné a munkát Béla, a sofőr szomszéd, meg a többiek is, és nem járna villamos se! Vagy a tisztviselők húznák le a rolót az Új Városházán. Ahová egyszer betértem halaszthatatlannak hitt ügyben, és mackónadrágos asszonyokat vagy vénkisasszonyokat – nem volt ráírva a homlokukra – találtam az emeleten, az akárhányas szobában. Kérdeztem, hogy sztrájk van? Amikor már reménykedni kezdtem, felvilágosítottak: köztisztviselő napot ülnek, és kirándulni megy a hivatal. Ki a szabadba, virágot szedni, testületileg. Kedden! Akkor hirtelen átfutott az agyamon: pályát tévesztettem! Egyébként valami házi vegyessel alapoztak, ha nem csalt a szimatom. 

Szóval kíváncsi lennék arra, hogy mi lenne Debrecennel, ha a tömegközlekedésiek nálunk is bevágnák a morcost, mert a köztisztviselőkre ugyebár nem lehet számítani. Ők a felső tízezer alatti kétszázezer, nekik már majdnem jó az élet. A „szegény” vasutasok próbálkoznak, de az kevés. Vonattal már csak a megszállottak utaznak, és ők sem pont aznap. A komoly sztrájkot Debrecenben az jelentené, ha nem járna a legendás 31-es. Az újkertiek 15 perc buszozás helyett 20 perces sétára kényszerülnének. Képzeljék csak! Ami sok, az sok, emberek!

Bár, ha jobban belegondolok, Debrecenben azért nincs BKV-shoz hasonló DKV-s sztrájk, mert kiderülne, hogy nem áll meg az élet, ergo a fél állományt le kéne építeni. Egy átlagos debreceni 72 és fél métert gyalogol, felül a buszra, megy vele négy megállónyit, leszáll, majd sétál még 114 métert a munkahelyig/iskoláig. Erre mondta Béla, a buszsofőr szomszéd: „Ez igaz, de oda-vissza!”

Tovább gondolva a problémát: aki a Nagytemplom másfél kilométeres körzetében él – szerény becslésem szerint úgy 120 ezer a 200 ezerből –, és busszal/villamossal/trolival támadja meg a centrumot, az nagyon öreg, esetleg mozgáskorlátozott, a többsége pedig hiperlusta. Igen ám, de a helyzet változik! Amikor mind többen és többen kapnak rá a gyaloglás, a biciklizés nyújtotta ingyenes élvezetekre, és még a DKV-bérlet ára is megmarad sörre, fagyira, nőre, akkor beüt a krach a közlekedési vállalatnál, mert nem futja majd gázolajra a szép új Volvókba, és menni kell koldulni a Városházára. Egy nem túl logikusan kidolgozott tarifarendszer már bedőlt ugyebár, vagy legalábbis nem hozta a tervet, ha jól emlékszem.

Három év alatt legalább a triplájára nőtt a bringások száma, és ez még a kezdet! Annyira optimista vagyok, mint egy kezdő MLM-katona a hálózat alján, aki már szinte a kezében érzi a Z4-es BMW kulcsát. Nyugaton nem ciki öltönyben biciklizni, 10 év múlva itt sem lesz az. Egy esetleges DKV-sztrájk, még ha sikerre is jutna, hosszútávon nem lenne üdvözítő financiális szempontból, mert biciklire ültetné, gyaloglásra bírná az embereket, és mi van, ha bejön nekik? Ez jelentős kockázati tényező. Hamarabb lesz itt árvíz, mint DKV-sztrájk!

Cs. Bereczki Attila

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Bezárt a Kerekerdő Élménypark
Bezárt a Kerekerdő Élménypark
Sok debreceni gyerek kedvenc helye volt.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Letették a logisztikai csarnok alapkövét Ebesen
A cégcsoport érdekeltségein keresztül már Debrecenben is jelen van. Zöld és lakosságbarát.
Kiterjesztik a debreceni panelprogramot
Értékes városi ingatlanok eladásáról is döntöttek a képviselők.
Tíz újabb Mercedes váltja a korábbi Volvókat Debrecenben
A számok alapján sokkal több 6-14 éves készül használni a közösségi közlekedést, mint az ingyenesség előtt.
Ingyenes jogosítvány – egy debreceni autósiskola szemével
Az új intézkedés a közlekedési kultúrán javíthat, de nem jelent jelentős kiadáscsökkenést.
Keresztje lett Biharkeresztesnek a sok iparűzési adó
Kopogtatnak újabb beruházók a kisvárosban, az ipari területre alkalmas hely azonban elfogyott.
Szőnyeget vennének a Hotel Lyciumba
Az Aquaticum Debrecen Kft. pályázata.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Berettyóújfalu három iskolája is bemutatkozott a Kölcseyben
Berettyóújfalu három iskolája is bemutatkozott a Kölcseyben
A főispán és a polgármester a szakképzés jelentőségét hangsúlyozta.
 Modern SPAR szupermarket nyílt Hajdúböszörményben
Modern SPAR szupermarket nyílt Hajdúböszörményben
A több mint 100 millió forintos beruházással elkészült új SPAR szupermarket március 21-én nyitotta meg kapuit a vásárlók előtt Hajdúböszörményben. A Baltazár Dezső utca 8-16. szám alatti fejlesztés révén 20 fő foglalkoztatására teremtett lehetőséget a vállalat.
Ami a világűrben zajlik, arról Debrecenben tudnak
Ami a világűrben zajlik, arról Debrecenben tudnak
Innovációs Laboratóriumot avattak az NI Hungary debreceni telephelyén.
Hirdetés