Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Mondok egy rímet: jönnek a live streamek!

| 2020. 05. 19. | 10:00:00
Valóságos csoda az, ami most játszódik az interneten – reklám nélkül.
Mondok egy rímet: jönnek a live streamek!
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Azt nem állítom, hogy megváltoztatják a jövőbeni televíziós műsorok gyártását a karantén időszakban elindult live stream interjúk. Az viszont biztos, hogy az időközben kialakult lelkes nézőközönség a koronavírus után is igényt tart majd az efféle műsorokra.

Ezek a gyakran nulla forintból készült műsorok visszahozták a valódi tartalmat a médiába. A streaming előnye, hogy valós időben sugároz. A néző kérdéseket tehet fel, a riporter a saját gépe előtt ül, a riportalany – olykor több száz kilométerre – szintén a saját otthonából válaszol; és még egyszer mondom, nulla forintból is készülhetnek ezek a produkciók.

Januárban még biztos nem néztem volna végig egy ilyen 40-50 perces interjút a neten – vallotta be a Cívishír érdeklődésére Abaházi Csaba rádiós műsorvezető, énekes. – De azt sem hittem volna el, hogy a Hajrá Magyarok Speciált így megkedvelik a nézők. A siker titka talán a közvetlenség, az őszinteség, ami ezekből az adásokból látszik. Nincs reklám, nincsenek szerkesztői utasítások, önmagad lehetsz egy-egy ilyen videós interjúban.

Abaházi Csaba Hobó-interjúja, ahogy szokták mondani, felrobbantotta az internetet.

Úgy kezdődött, hogy Hobónak nincs Skype-ja – mesélte Abaházi Csaba. Azt mondta a telefonban reggel, hogy talán a lánya tudna segíteni, de most éppen online vizsgát tesz, majd hívjam vissza délután. Nem volt elutasító, de éreztem, hogy nem lelkesedik az ötletemért. Aztán egyszer csak megcsörrent a telefonom:

– Szia, Hobo vagyok, regisztráltam a Skype-ra, a türelmem határán járok. Veled szívesen beszélgetek, mert régóta ismerjük egymást, de ahogy véget ér az interjú, azonnal törlöm ezt a valamit! Soha nem szkájpoltam, és ez után sem fogok!

Az interjú hatalmas sikert aratott az interneten. Hiába akadozik néha a kép, recseg a hang, ezek a videóinterjúk nézőit nem zavarják. Jó példa erre a Till Attila vezette Propaganda, ami talán most népszerűbb, mint mikor a TV2-n futott. Esetenként akár egy-egy Propaganda 55-60 perces is lehet, reklám nélkül. Ez a mai televíziózásban gyakorlatilag elképzelhetetlen. Némi túlzással élve: akkor ér véget a műsor, ha Tilla kutyája már nem bírja tovább várni az esti sétát. 

Valóságos csoda az, ami most játszódik az interneten, és bár most csak két műsort emeltem ki, ennél szerencsére jóval több van. Hogy debreceni példát is mondjak: itt van az Apolló mozi online vetítése, amiket remek beszélgetések követnek Fejér Tamás vezetésével.

Egy bizton kiderült az elmúlt bő két hónapban: az emberek többségének szüksége van a kultúrára, a nem elhasznált gondolkodókra, az igényes tartalomra. Ezen videóinterjúk nézettsége felér egy közvélemény-kutatással. Magyarországot nem csak olyan emberek lakják, akik az Éjjel-nappal Budapestre meg a többi szarra kíváncsiak.

Talán még többen is vannak, mint gondolnánk. 

- váradi -

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Vb-bronzérmes a debreceni vívó
Vb-bronzérmes a debreceni vívó
A magyar kardcsapat a harmadik helyen végzett.
Hirdetés
Hirdetés
Röplabda bronzcsata: idegenben egyenlített a Debrecen
Röplabda bronzcsata: idegenben egyenlített a Debrecen
Az Extraligában szereplő DEAC három szettben győzött.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
A cirkuszművészet esszenciáját láthatják Debrecenben
A cirkuszművészet esszenciáját láthatják Debrecenben
A Magyar Nemzeti Cirkusz világsztárokkal mutatja be jubileumi műsorát.