Hirdetés

Debrecennek kiváló vitorlázója is van – ez nem vicc!

2014.07.15. 14:50

Debrecennek kiváló vitorlázója is van – ez nem vicc!

Ez nagy szám abban a városban, ahol a kikötők és a hajósboltok száma pontosan megegyezik

Hirdetés

A legendás Kékszalag vitorlásversenynek ritkán van debreceni vonatkozása, tekintettel a város száraz adottságaira. Mégis büszkék lehetünk egy kiváló vitorlázóra, Török Lászlóra, aki az idei viadalon az egytestű kategóriában második helyen végzett csapatával.

Hogy kerül egy debreceni egy vitorlázó topcsapatba? Nos, a Balaton-rajongó Török László 9 éve képezi magát, tanulgatja a vitorlázás csínját-bínját, és lelkesedése, elszántséga, kitartása és nem utolsó sorban tehetsége révén a legjobbak közé küzdötte fel magát. Szerencsés ember, hiszen a munkája a nyári időszakban a Balaton környékére szólítja, így gyakran vízre szállhat.

– Már gyerekkoromban beleszerettem a Balatonba és a vitorlázásba, hála a szüleimnek, rengeteg időt töltöttük a magyar tenger partján. Most próbálom én is megadni ezt a gyerekeimnek. Nagy élmény ez annak, aki egy olyan városban él, ahol a kikötők és a hajósboltok száma pontosan megegyezik – mondta viccesen.

A Kékszalagon, amely Európa leghosszabb távú és legrégebbi tókerülő versenye, a debreceni sportember a Raffica Vitorlás Sportegyesület Sponsi (Sponsor Wanted) nevű hajó fedélzetén a lékocsis szerepét vállalta magára, azaz a nagyvitorla állításával harcolt mintegy tizenegy órán át.

– Egy vitorlás csapatban minden embernek megvan a pontosan meghatározott feladata, és egy jó egyéni teljesítmények adják a jó csapateredményt. Ha valaki hibázik, a hajó felborul, és vége a versenynek! Ezért sport a javából a vitorlázás – fogalmazott Török László a Cívishírnek.


A Sponsi legénysége. A debreceni Török László az álló sorban jobbról a második 

Az Ormándlaki Áron kormányozta Sponsi 11 óra 10 perc 12 másodperc alatt teljesítette a Balatonfüred-Balatonkenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred 155 kilométeres távot, ezzel az egytestű kategóriában az előkelő második helyet szerezték meg Törökék. A kategória említése azért fontos, mert idén az eredeti kiírás szellemiségét figyelembe véve nyílttá vált a viadal, többtestű és egytestű hajókkal is lehetett indulni.

A prímet természetesen a katamaránok vitték, a Józsa Márton kormányozta kétárbocos katamarán rajt-cél győzelmet aratott és 7 óra 13 perc 57 másodperces idővel, hatalmas rekorddal diadalmaskodott.

Török Lászlóék a sikeren felbuzdulva most azt tervezgetik, hogy a nyár végén elindulnak az olaszok Kékszalagján, azaz a Garda-tó hullámain is babérra törnek.

BeA

Szóljon hozzá!

Hirdetés