Gyönyörű nő énekel Debrecennek
Rendes Ágnes hirtelen jött betegsége miatt, villámgyors beugrással Miksch Adrienn menti meg a Kodály Filharmónia együtteseinek március 26-i koncertjét. Itáliába, a szépség és az áhítat hazájába érkezünk a Kodály Filharmonikusokkal és a Kodály Kórussal. A műsorban Csajkovszkij Respighi és Rossini művei csendülnek föl.
Az orosz népi dalok és táncok helyett olasz dallamok köszönnek vissza Csajkovszkij egyik legnépszerűbb zenekari darabjában, az Olasz capriccióban, amely 1880-ban, a zeneszerző olaszországi tartózkodása idején keletkezett. A műben a kaszárnyából kiszűrődő trombitajeltől az érzelmes szerenádig, a nápolyi utca vidám mandolinzenéjétől a száguldó tarantelláig, minden zenei elemét megtaláljuk az itáliai városok hangulatának. Az olasz impresszionizmus kimagasló alakja, Ottorino Respighi 1927-ben írt kiszenekari fantáziájában három Botticelli-festményt jelenít meg. A Tavasz című kép pasztorális környezetben táncoló nimfái elevenednek meg az első tételben. A második kép (A bölcsek imádása) hangulatát egyházi hangnemek alkalmazásával ragadja meg a komponista. Vénusz születésének zenei ábrázolását impresszionista vízmuzsikákkal oldja meg a szerző, ebből a hullám- és habzenéből emelkedik ki az istennőt jelképező érzéki dallam. A húsvét előtti elmélyülésre pedig Rossini Stabat Matere készít föl, amely egy 13. századi ferences szerzetes szövegére keletkezett 1831-ben. A Kodály Filharmonikusok és a Kodály Kórus koncertjén kiváló énekes szólisták – Miksch Adrienn, Bódi Marianna, Pataki P. Dániel, Bátki Fazekas Zoltán – lépnek fel, Kovács János vezényletével.
Olasz triptichon
Debrecen, Bartók terem, március 26.,19:30
Műsor
P. Csajkovszkij: Olasz capriccio op.45
O. Respighi: Három Botticelli kép
G. Rossini: Stabat Mater
Közreműködik
Miksch Adrienn, Bódi Marianna, Pataky P. Dániel, Bátki Fazekas Zoltán - ének
Bartók Béla Kamarakórus (karigazgató: Molnár Éva)
Kodály Kórus Debrecen (karigazgató: Kiss Csaba)
Kodály Filharmonikusok Debrecen
Vezényel: Kovács János