Digitális oktatás: az első napon összeomlott a KRÉTA
Nem mindenhol bírta a terhelést a Köznevelési Regisztrációs és Tanulmányi Alaprendszer azaz a KRÉTA - írta március 8-án az eduline.hu.
Több visszajelzés alapján már reggel akadozott, egyáltalán nem működött a rendszer, sok helyen azonban zavartalanul indult a hétfő. A kormány nyáron azt nyilatozta, hogy szeretne felkészülni a koronavírus-járvány (akkor még csak) második hullámára, megkezdődött a KRÉTA integrált részét képező Digitális Kollaborációs Tér modul (DKT) fejlesztése. Ez a fejlesztés meg is történt, a rendszert több milliárd forintból fejlesztették, és azóta kiegészült a Digitális Kollaborációs Térrel is.
A blikk.hu már arról írt, hogy volt, ahol már az első napon is terveztek digitális órát tartani, másutt csak a feladatokat küldték volna ki, hogy azokat a gyerekek otthon a szüleikkel oldják meg.
A KRÉTA azonban rögtön az első online oktatási napon lefagyott. A legtöbb általános iskola szülői Facebook-csoportjában már reggel azt találgatták, hogy mi legyen.
A gyerekeknek küldött feladatok megérkeznek, legalábbis látszólag, ám mikor a szülők megpróbálnak belépni és megnyitni a kapott feladatot, a Kréta-rendszer ezt írja ki:
„Váratlan hiba történt, próbálkozzon később újra!”
Az EMMI szerint azért állt le a rendszer, mert túlterhelődött - idézte a minisztériumot az RTL Klub Híradója. Valószínűleg alulbecsülték a terhelést.