Vodafone-os? Van egy rossz hírünk!

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) szerint nem a törvényi előírásoknak megfelelően végezte a 2017-es adategyeztetés a Vodafone, ezért a cég 40 millió forintos bírságot kapott és az adategyeztetés megismétlésére kötelezte a társaságot, ami több százezer előfizetőt érinthet – írja az MTI augusztus 27-én.
A cég akkor hibázott, amikor az adategyeztetést a saját adatbázisukból kiindulva kezdték el, és nem friss adatokat kértek be a felhasználóktól.
A nem egyeztetett SIM-kártyákat pedig csak egy héttel a határidő után kapcsolták le. Az NMHH hozzátette: a többi mobilszolgáltató alapvetően a hatósággal együttműködve törekedett az adategyeztetéssel kapcsolatos jogszabályi előírások betartására. A hatóság összes szolgáltatóra vonatkozó vizsgálatából kiderült, hogy a Telenor Zrt.-nél eljárás indítása nem volt indokolt, a Magyar Telekom Nyrt. pedig eleget tett a hatósági felhívásban foglaltaknak, így bírság kiszabása nélkül zárult az ügye.
A Vodafone fellebbezett a hatóság júniusi döntése ellen, amelyet azonban a másodfokú hatóság augusztus 24-én helybenhagyott
– olvasható a közleményben.
A Vodafone sajtóosztályán azt mondták, a hivatkozott bírság május 15-én került kiszabásra a 2017. július 1-i feltöltőkártyás adategyeztetési eljárás kapcsán. A szolgáltató álláspontja értelmében az NMHH jogértelmezése nem helytálló, ezért bírósági felülvizsgálatot kér.
A cég az NMHH-val szemben azt hangsúlyozza, az érintett ügyfeleknek a normál, folyamatban lévő feltöltőkártyás egyeztetésen kívül nem lesz szükséges jelenleg további adategyeztetés.
„A Vodafone az adategyeztetés során olyan, jogértelmezése szerint helyes eljárást alkalmazott, mely a hatályos jogszabályok betartása mellett az ügyfelek kényelmét és érdekeit tartotta maximálisan szem előtt azzal a céllal, hogy elkerülje a fölösleges sorban állásokat és enyhítse az ügyfelek adminisztrációs terheit” – közölték.





