Jöhet a nagy debreceni vasútfejlesztés újabb szakasza!

A végéhez közeledik a Debrecen és Balmazújváros közötti vasútvonal villamosításának és átépítésének első üteme, most pedig megjelent a második fázishoz kapcsolódó ajánlattételi felhívás. A megyeszékhelyet és a járásközpontot vasúton a 108-as vonal kapcsolja össze; az említett első ütemben a Debrecen–Nagymacsig történő korszerűsítés készül el egyebek mellett a tengelyterhelés és az engedélyezett sebesség növelésével, a tócóvölgyi állomás felújításával, új, teherforgalmi igényeket kielégítő állomás létesítésével Macson.
A vasútfejlesztést alapvetően a BMW-gyár és a kapcsolódó debreceni autóipari beruházások miatt indította el a kormány.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. december 30-i felhívása már – a kivitelezést tekintve 36 hónap alatt megvalósítandó – második ütemről szól. Az ajánlatkérés szerint a Debrecen-Macstól Balmazújvárosig tartó vasúti pályát a kapcsolódó létesítményekkel együtt 100 kilométer per órás sebesség figyelembevételével korszerűsítenék, az újvárosi állomás átépítésével, valamint a teljes szakasz biztosítóberendezéseinek fejlesztésével együtt. A projekt – írják – a Debrecen belterületén tervekkel és engedélyekkel rendelkező Derék utca és Nyugati Ipari Park vasúti megállóhelyek kiépítését is tartalmazza, a kapcsolódó zajvédelmi feladatokkal együtt. Megtalálható benne a Macs Ipari Park állomáson létrehozandó, a vonalszakasz távvezérlését ellátó központ, a Keleti-főcsatorna feletti vasúti híd felújítása, 8 szintbeni közúti keresztezés átépítése, a balmazújvárosi állomást megközelítő út és az állomási előtér átépítése, P+R parkoló kialakítása.
A kiírás alapján a nyertes ajánlattevőnek – az alkalmazni kívánt technológiának megfelelően – felül kell vizsgáltatnia a jelenlegi engedélyezési-kiviteli tervet, gondoskodva a szükséges áttervezésekről.
Az ajánlattételi határidő jövő február 18.





