Harmincéves álom válik valóra: kezdődik a Sámsoni út négysávosítása
A napokban elkezdődött a 471-es főút belterületi szakaszának 2x2 sávra történő bővítésének első üteme. A beruházás részeként négysávosítják a Sámsoni út Simon István utca és Mátyás király utca közötti szakaszát – hangzott el a beruházásról szóló, március 9-i sajtótájékoztatón. Jelzőlámpás forgalomirányítást építenek ki a Budai Nagy Antal utcánál, valamint a Kard utca csatlakozásánál.
Az Acsádi út jelenlegi csomópontja is átalakul, a csatlakozás a Diadal utcával szemben lesz, ahol szintén jelzőlámpa fogja segíteni az arra közlekedőket.
A Kapitány és a Simon István utca közötti szakaszon további öt csomópont segíti majd a közlekedést, szintén forgalomirányító fényjelző készülékek biztosítása mellett.
Aluljáró is épül majd
A beruházás során a a 471-es főútba becsatlakozó utcákat is fejlesztik, így három utca új aszfaltburkolatot kap, ötöt pedig felújítanak – mondta Tasó László országgyűlési képviselő, hozzátéve, összesen 2,5 kilométernyi utat tesznek rendbe a 471-es főút bővítése mellett, ami a környéken lakók életét és közlekedését is javítani fogja.
– A kivitelezés után megkezdődik a hiányzó, 900 méteres szakasz előkészítése, ami a vasúti aluljáró kiépítésével is együtt jár. A következő polgármesteri ciklus felére, vagyis 2026-27 környékén elkészülhet ez a rész is – tette hozzá. Tasó László kiemelte, a mostani beruházás során nyolc parkolót is építenek a főút belterületi szakaszán, ami a vállalkozások és a lakók parkolási körülményeit könnyíti meg, emellett elvégzik a közvilágítás és a szervizutak kiépítését, a kerékpárút létrehozását. Kiemelte, a 471-es főúton még néhány befejező művelet hátra van: ilyen a nyíradonyi leállósáv építése vagy Tamásipusztán a közvilágítás egy szakaszának (körülbelül 500 méter) felújítása.
Papp László tudatta, a 471-es főút Kelet-Magyarország egyik legfontosabb „ütőere”. – Nemcsak a 471-es főút 2x2 sávosítása történik meg, hanem lakossági kérésre a rácsatlakozó utak felújítása is, ezek közül az Acsádi út a leghosszabb – utalt a polgármester a fejlesztés komplexitására. A Júlia telep az elmúlt években – közlekedési szempontból – kiemelt fejlesztési területe volt Debrecennek, hiszen 7-8 utcát újítottak fel uniós forrásból.
Elmondta, tervezik a keleti körgyűrűk megépítését, így a tranzitforgalom jelentős részét elvezetnék a városból.
– Egy több éven át tartó, nagyon komoly fejlesztésről beszélünk, hiszen az első ütemben a Sámsoni út épülhet meg, a második szakaszban pedig a külön szintű vasúti csomópont fejlesztése valósulhat meg. Addigra igyekszünk az elkerülő csatlakozásokat úgy kiépíteni, hogy a közlekedés zökkenőmentesen fenntartható legyen a város keleti részében a beruházások időszakában is – tette hozzá.
Pántya József, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. útfejlesztési igazgatója elmondta, a beruházás első ütemének során 21 ezer köbméter töltéstelepítés, több mint 10 ezer köbméter beton bedolgozása történik meg, és emellett 8 ezer köbméter aszfaltot használnak fel. Összesen nyolc helyszínen, több mint hatezer négyzetméteren alakítanak ki parkolókat, amely körülbelül 250 gépkocsi parkolására alkalmas.
Tudatta: a 471-es főút debreceni bevezető szakaszán naponta 28 ezer autó halad át.
A fejlesztés nettó 7,3 milliárd forintból valósul meg a NIF Zrt. beruházásában, és a tervek szerint 2024 szeptemberére készül el. A munkát a Debreceni Mélyépítő Holding Fővállalkozó és Tanácsadó Kft., a ZEMPLÉNKŐ Kft. és a KE-VÍZ 21 Építőipari Zrt. végzi.