Újabb nagy lökés a debreceni buszgyártásnak
Átadták az Inter Traction Electrics Kft. 5 ezer négyzetméteres karosszériaüzemét november 3-án a cég anyavállalata, az ITK Holding Zrt. debreceni telephelyén, a Határ úti ipari parkban. A korszerű csarnokkal – mely alapkövét tavaly ősszel tették le – újabb munkavállalókat alkalmazhat a 2020-ban 350 új autóbusz gyártását teljesítő társaság.
Kossa György elnök-vezérigazgató az ünnepélyes átadón kiemelte, az eddig kizárólag saját erőből fejlesztő ITK Holding határozottan halad az értékteremtésre, az emberközpontúságra, az innovációra és a fenntarthatóságra épülő stratégiai céljai megvalósításában. Ennek újabb mérföldköve a mostani üzemátadó.
Mint Kossa György szavaiból kiderült, a közép-kelet-európai mobilitási babérokra törő ITK a járműgyártás- és fejlesztés terén immár jelentős erőforrásokat alakított ki és a Mercedes Reform termékcsaláddal járulnak hozzá a kormányzati buszstratégia sikerességéhez.
Kitért rá, hogy az elmúlt években Debrecenben kialakított oktatási kapcsolataik eredményeként 179 fő – a buszgyártáshoz kapcsolódó – szakképzésében vesznek részt, míg egyetemi szinten 15 fő mérnöki képzésében vállalnak szerepet.
A Mercedes-Benz értékesítési és marketingigazgatója (haszongépjárművek), Szilveszter Tibor úgy fogalmazott, az ITK-val való kapcsolatukban az elmúlt egy évben is visszaköszönt a tervezés professzionalizmusa, a minőség, a megbízhatóság. Kossa György a német járműgyártó képviselőjétől átvehette a hosszútávú együttműködés jelképeként a a vállalat Van Partner Status plakettjét.
Tisztességes megélhetés, karrierlehetőség
Az új üzem azt szimbolizálja, hogy az egykor nagy jelentőséggel bíró buszgyártás Debrecenben éled újjá. Abban a városban, amelyik azt a célt tűzte maga elé, hogy a jövő Európájának egyik legmeghatározóbb járműipari központja lesz – hangsúlyozta Papp László.
Debrecen polgármestere azzal folytatta, hogy a város elmúlt öt éve alapvetően a befektetők megnyeréséről, idevonzásáról szólt, a következő öt év feladata pedig a befektetői döntések valóra váltása (mint az ITK esetében), azon keresztül ezrek tisztességes megélhetésének, karrierlehetőségének biztosítása. Emlékeztetett: az ITK a déli ipari parkban is rendelkezik egy 20 hektáros területtel, amely a későbbiekben a buszgyártás helyszínévé válik. Kitért a kormánynak a pandémia-időszakban bevezetett gazdasági stablizációs programjának dicséretére, mely által „sikerült a magyar vállalatok jelentős részét fejlesztésre ösztönözni (mint az ITK-t)”. Hozzátette, mára a debreceni az egyik legversenyképessebb régió.
Ratatics Péter, a MOL Magyarország ügyvezető igazgatója azt mondta, hisznek abban, hogy a mobilitás jövőjét olyan új vízióval kell elképzelni, amelyben a környezetkímélő, az önvezető, a megosztáson alapuló és a gépjárművek egymással, valamint a felhasználóval való folyamatos összekapcsolódását lehetővé tevő technológiák fogják fémjelelzni. – Az ilyen álmok akkor jók, ha teszünk is érte, márpedig a Mol a megvalósítás érdekében lépett partnerségre az ITK-val. Ugyanakkor támaszkodunk Debrecen nyitottságára az oktatás és a városfejlesztés terén, továbbá arra, hogy az állam a fogyasztók kényelmi igényeire megfelelő fejlesztésekkel reagál a szolgáltatásokban – közölte, hozzűfűzve,
a mostani csarnokátadás komoly lépés a sorozatgyártás irányába, és újabbak fogják követni.
RaL