A város elhanyagolt területeit kereste fel a hajdúszoboszlói polgármesterjelölt
Közéleti biciklitúrát szervezett szeptember 5-én Czeglédi Gyula polgármesterjelölt, a Fidesz-Gazdakör-MI Hajdúszoboszlóért képviselőjelöltjeinek részvételével. Czeglédi Gyula elmondta: a túra célja, hogy megtekintsék a város elhanyagolt területeit, mert a jövőben ezekre szeretnének programot kidolgozni.
– Azok a területek, melyeket fel fogunk keresni részben elhanyagoltak, véleményünk szerint elhibázott fejlesztések történtek itt, illetve minőségében nem úgy végezték el a munkát, mint ahogy azt a lakosság elvárja. Van olyan balesetveszélyes közlekedési csomópont, ahol önkormányzati és állami utak keresztezik egymást. Itt közös erővel kell megtalálni a megoldást a nagyobb biztonság elérése érdekében – fejtette ki a polgármesterjelölt. Hangsúlyozta, fontos az utak, a járdák és a csapadékvíz-elvezetők rendbetétele is.
A túra első helyszíne a Bányász utca lerobbant, hajdanvolt „dühöngő” helyén kialakított parkolója volt. Czeglédi Gyula elmondta, a lakótelepek kialakításakor közösségi térként, illetve sportolási lehetőségként alakították ki a „dühöngőket”. Ezeket meghaladta az idő és elhanyagolta a város, könnyű megoldásként parkolóvá alakították át őket, emiatt elcsúfítják a környezetüket, valamint eredeti funkciójukat sem tudják betölteni.
A társaság ezután a Halasi Fekete Péter térre tekert, mert véleményük szerint ez a választásokra időzített, átgondolatlan és jócskán túlárazott beruházása a városvezetésnek. A lakossági, jobbító szándékú ötleteket elvetették, a tér közepére került egy alig használható út, a zöldterületek pedig már átadásának évében teljesen el vannak hanyagolva, gyomosak.
Harmadik megálló volt a Helyi értékek háza, a Gönczy Pál utcában. Mint mondták, a városvezetés részéről Holoda Attilának, a körzet képviselőjének volt az indítványa 2018-ban, hogy a „Zöld város” nevében a legtöbb fát vágják ki a környéken, átalakítva az utca képét, illetve alakítsanak ki egy teret az „olajos” ház mögött. Térdig érő gaz, elhanyagoltság, érthetetlen forgalmi rend lett ebből a félresikerült beruházásból.
Negyedik és ötödik állomásként két forgalmas csomópontot kerestek fel, melyek nagyon balesetveszélyesek. Az egyik a volt négyes számú főút bevezető szakasza, azaz a város nyugati kapuja, a Dózsa György út, amelyre Czeglédi Gyula szerint évtizedek óta alig költöttek. – A Dózsa György és Nádudvari út kereszteződése rendkívül balesetveszélyes, a város egyik legégetőbb gócpontja, melynek megoldása tovább már nem halogatható, de a városvezetés eddig képtelen volt lépni ebben az ügyben. Az Új utca – Tokay – Rákóczi utca kereszteződés szintén veszélyes, csak a szerencsén múlt, hogy nem volt itt komolyabb baleset. A lakosság többször jelezte, szükség lenne az átépítésre, de semmi nem történt az ügyben – mondta.
A polgármesterjelölt ellátogatott a város régi temetőjébe, a Soproni temetőbe, melyben pár évvel ezelőttig gazdátlan síremlékek, kopjafák voltak. – Ezeket felszámoltak, majd a 3,1 hektár nagyságú ingatlant nevetséges áron, 5,3 millió forintért 2018-ban értékesítették egy konzorcium részére, amely vállalta a közművesítést. Az eladás kapcsán a városvezetés még rendeletet is módosított, hogy ne kelljen versenyeztetési eljárást lefolytatni. A beruházás azóta sincs megoldva, a Soproni temető jövője továbbra is bizonytalan – hangsúlyozta Czeglédi Gyula.
A kerékpáros túra a vasútállomásnál ért véget. Elmondták, a vasútpálya korszerűsítése kapcsán a városvezetés lobbierejének hiánya megint megmutatkozott: szintbeli kereszteződés maradt a Szováti úti vasúti átjárónál, ami a lakosság mellett az itt lévő, vagy idejönni szándékozó vállalkozások életét is megkeseríti. – Félő, hogy ez a déli városrész fejlődését évtizedekre visszavetheti. A vasútállomás épülete megújul éppen, itt ki kell alakítani egy olyan városrészt, amely miatt nem kell többet szégyenkezni az idelátogatók előtt – zárta szavait a polgármesterjelölt.