Még tervezik a debreceni bicikliutat, amit már át kellett volna adni
Bár az eredeti elképzelések szerint 2019. március végén át kellett volna adni azt a keleti városrészen átvezető kerékpárutat, amely a Wesselényi utcától egészen a Biczó István-kerti Sikló utcáig segítette volna a biciklis közlekedést, a projekt egyelőre még a tervezőasztalon sincs kész – derült ki a Cívishír érdeklődésére.
Az egykori ipartelepekkel szabdalt városrészben építendő kerékpárútról először 2016-ban lehetett hallani. A szükségessége természetesen korábban is felvetődött már, nem is kérdőjelezte meg senki. Ugyanakkor konkrét, reményekre alapot adó beruházásként a „Keleti városrész forgalomszervezése és kerékpárút kialakítása” elnevezésű, bruttó 567 millió forintos projekt formájában jelentkezett először (önkormányzati önerő nélkül, teljes egészében uniós forrásból).
Időpontja még nincs
A tervek szerint a nyomvonal a Wesselényi utcai, már meglévő kerékpárúttól indul, majd a Vágóhíd utcán haladva a Diószegi úti körforgalomtól egészen a Sikló utcáig – a „Serli-kanyaron” is túl – tart. Onnantól a nyomvonal turisztikai kerékpárútként folytatódik a Diószegi úton a Panoráma úti kereszteződéséig – majd egyszer.
Ebben a beruházásban zajlana a Gizella utca – Galamba utca – Szabó Kálmán utca – Vécsey utca kereszteződésének átalakítása is, amelyről nemrég írt bővebben a Cívishír (ez a projekt is csúszásban van).
Kérdéseinkre az önkormányzattól azt a választ kaptuk, miszerint a Vágóhíd utcai felüljáró átépítése és a távlati fejlesztési tervekben szereplő Vágóhíd utca kétszer két sávossá alakítása miatt a kerékpárutat az érintett szakaszon át kell terveztetni. Ez a munka jelenleg is zajlik.
– A módosított tervek elkészülése és az engedélyek beszerzése után elindítható a kivitelező kiválasztásának közbeszerzése – tették hozzá.
Hogy mindez mikor realizálódik, azt egyelőre nem tudták megmondani. Ami arra enged következtetni, hogy nem mostanában biciklizünk azon az úton. Ezt erősíti, hogy Barcsa Lajos alpolgármester februári sajtótájékoztatóján a nyugati és az északi városrészt igen, a keletit viszont nem említette 2019-es kerékpárút-beruházások között.
RaL