Bölcsőde és portfólió?
Portfólióírás több mint 200 oldalas útmutató alapján, a minősítési eljárás buktatói – a bölcsődei szakemberek életpályamodellel kapcsolatos problémáira adtak a gyakorlatban is jól hasznosítható válaszokat a Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kar szerdai szimpóziumán. A kormány 2016 januárjától terjesztette ki a pedagógus előmeneteli rendszert a diplomás bölcsődei szakemberekre.
A legtöbb nevelő (több mint 80 százalék) azonban csak OKJ-s bizonyítvánnyal vagy felsőfokú szakképesítéssel végzi munkáját, hiszen a kisgyermeknevelői felsőfokú képzés alig 10 éve indult el Magyarországon.
– A Debreceni Egyetem Gyermeknevelési és Gyógypedagógiai Kara 2009-ben indította el először a csecsemő és kisgyermeknevelő alapszakot, amely iránt azóta is folyamatos az érdeklődés. Fontos volt azonban számunkra az is, hogy a már gyakorlatban dolgozó szakemberek munkáját segítsük az aktuális információkkal, ezért hívtuk életre a Kisgyermeknevelők Szimpóziumát – tájékoztatott Szerepi Sándor dékánhelyettes.
A szerdai tanácskozásra több mint száz résztvevő érkezett főként a keleti régióból. A rendezvény népszerűségét a téma adta: a kisgyereknevelői életpályamodell. – A portfólió összeállítása, a minősítési eljárásra való felkészülés nem egyszerű feladat, ezért bízom benne, hogy a Debreceni Egyetem tudományos tanácskozása segítséget nyújt önöknek ebben a feladatban, valamint hogy az itt elhangzott információkat be tudják építeni a mindennapi munkájukba – fogalmazott köszöntőjében Pósánné Rácz Annamária oktatási igazgató.
– Karunkon koncentrált, széles spektrumú képzés folyik, melyet folyamatosan fejlesztünk. Szeptemberben ismét új szakkal, a romológiával bővül a kínálatunk. Ezzel párhozamosan hallgatói létszámunk is egyre emelkedik, jelenleg csaknem 1500 leendő szakember tanul nálunk, így mára a GYGYK az ország egyik legnagyobb pedagógusképző helyévé vált – jelentette be Bálint Péter dékán.