Hirdetés

Új útra lép az Index, beintett a NER-nek

2018.10.01. 13:30

Új útra lép az Index, beintett a NER-nek
képek: index.hu

De az irány marad a régi.

Hirdetés

Október elsején délelőtt egy ideig csak ez a kép volt látható az index.hu oldalán:

 

Nem sokkal később az is kiderült, miért.

A szerkesztőség beintett a Nemzeti Együttműködés Rendszerének, nem akar az Origo sorsára jutni.

A lap vezércikke szerint a hírportál gárdája új útra lépett, vagyis tulajdonképpen maradt a régin.

Két hete hete kiderült: „Spéder Zoltán, a lap kettővel korábbi tulajdonosa megvált a CEMP-től is, ami az Index sorsa szempontjából életbevágó, ide tartozik ugyanis az hirdetések értékesítését végző CEMP SH, valamint a szerkesztőségi rendszert biztosító és fejlesztő cég” - írták.

A helyzet kísértetiesen emlékeztetett Simicska Lajos tavaly tavaszi színre lépése előtti időszakra. Akkor fideszes politikusok, a Fidesz holdudvarához tartozó értelmiségiek vérmérsékletük szerint féltették, figyelmeztették, fenyegették a velük kapcsolatban álló indexes újságírókat: Gyerekek, van egy opció, Simicska bármikor lehívhatja, és akkor majd tolhatjátok a jobbikos propagandát „ -

írják.

Simicska is, Spéder is Orbán rendszerének része volt, amikor az opciós szerződést megkötötték, és ennek ellenére fideszes propagandát se nyomtunk. Nekünk meg nem maradt más tavaly tavasszal, az opció nyilvánosságra kerülése után, mint a düh és a szégyenérzet egy olyan helyzet miatt, aminek elszenvedői és nem okozói voltunk.

A CEMP SH, valamint a szerkesztőségi rendszert biztosító és fejlesztő cégben vállalkozóként feltűnt a kecskeméti Oltyán József, a tiszakécskei multimilliárdos Szij László, az állami megrendelések egyik fő haszonélvezője, a Duna Aszfalt cégcsoport tulajdonosának bizalmasa, nem mellesleg a KDNP-ben politizál. Rögtön elkezdődött a spekulálás, hogy - idézzük - „a mai Magyarországon Orbán Nemzeti Együttműködési Rendszeréhez kell tartoznia annak, aki képes volt milliárdokat hitelezni a vevőknek”.

A bejelentéstől számítva "összeszorított foggal, nekikeseredve, káromkodva, de dolgozunk, mintha mi sem történt volna. Hétfő délelőtt viszont olyat tettünk, mint amit még soha: lekapcsoltuk az Indexet egy időre, hogy akinek fontos, átérezhesse, milyen lenne, ha nem lennénk" – írták. És most pénzt kérnek a kévéreztetett Indexre, hogy minél kevésbé függjenek - mint fogalmaznak - a ki tudja, milyen pénzből megvásárolt CEMP-től, mert az egyetlen, amire nincs hatásuk, a reklámbevétel.

A lap markánsan megfogalmazta az irányt is. Olyan újságot akarnak,

ami elemzésben írja meg Orbán félreértett rendszerét, és először beszél arról, hogy az egészségügy egyik legnagyobb problémáját az állami rendszeren élősködő orvosbárókjelentik. Egy olyan újságot, amely leleplezi KGBélát, vagy kideríti, hova tűnik több milliárd forintnyi  közpénz az MVM számláiról. És olyan újságot is, amely cikksorozatban foglalkozik a kényszerből Németországban prostituáltként dolgozó magyar nőkkel, vagy éppen a menekültválság néma áldozataival.

Nem mernek hosszútávra tervezni.

„Pénzt se merünk évekre kérni, mert az ember soha nem tudhatja, mikor lehetetlenítik el, mikor állítják át az újságját Origo-üzemmódra vagy szüntetik meg egyik napról a másikra, mint a Népszabadságot.”

Index

Hirdetés

Szóljon hozzá!

Hirdetés

.