MÁV: 2020-ig a csiga fog nyerni ezen a szakaszon a vonattal szemben
Ahogy arról beszámoltunk, a MátészalkaLeaks aktivistája a közelmúltban csigajelmezben és álarcban futott le egy menetrend szerinti vonatot a Mátészalka és Debrecen közötti vasútvonal egy szakaszán, az RTL Klub kamerái előtt. A csoport arra szerette volna felhívni a figyelmet, hogy annyira lassan járnak itt a vonatok, hogy azokat futva is meg lehet előzni.
A vonat 1 óra 49 perc alatt teszi meg a 78 kilométeres távot.
A Blikk megkeresésére a MÁV azt a tájékoztatást adta, teljesen át kell építeni a Mátészalka–Debrecen vasútvonalat, és 80 km/órás menetsebességre alkalmassá kell tenni a szerelvényeket. A vonal műszaki állapotának javítása érdekében váltócseréket, vasbetonalj-javításokat, váltótalpfacseréket és síncseréket, útátjáró-felújításokat hajtottak végre, vagy ezt tervezi a vasúttársaság. 2020-ban kerülhet sor Apafa–Hajdúsámson, 2021-ben a Nyírgelse–Nyírbátor vonalszakasz átépítésére a vasúttársaság saját forrásából.