Körforgalmak, egyirányúsítások - Így szabják át Debrecen közlekedését
Több mint ötven csomópont átépítésével, utcák egyirányúsításával szeretné gyorsítani a város közlekedését a debreceni önkormányzat.
A változások kapcsán tartott sajtótájékoztatón a polgármester bejelentette: az Árpád tér-Nyíl utca kereszteződésének átalakításával áprilisban kezdődik a munka, amelyet aztán a többi beruházás is követ. Papp László hozzátette: az 52 csomópont átépítésére, sávok szélesítésére, újak létrehozására 1,4 milliárd forintot fordítanak majd.
A beruházások szükségességét a polgármester a város megnövekedett gépjárműforgalmával magyarázta. Példaként a Kossuth utca-Burgundia utca kereszteződését hozta fel, ahol naponta 55 ezer jármű halad át, illetve elmondta azt is: 1999-ben 55 ezer debreceni járműtulajdonos használta a város útjait, 2016-ban pedig ez a szám már meghaladta a 90 ezret is.
Kiemelte: a tapasztalatok azt mutatják, hogy az átépítésekkel a csomópontok kapacitása átlagosan 50 százalékkal növekedhet, azaz a jelenleginél gyorsabb lehet a forgalom.
A program minden eleme egyformán fontos, bármelyik csomópont kivétele a programból az egész átalakítás hatékonyságát rontaná le, hangsúlyozta a polgármester.
Néhány fontosabb beruházásról résztelesen is beszélt a polgármester.
Így elmondta, hogy a Hadházi út-Nyíl utca kereszteződése lámpás csomópont lesz, és egy sávval bővül a Füredi út-Sinai Miklós utca kereszteződése. Nyugat-keleti irányban egyirányúsítják a Széchenyi utca-Kossuth utca szakaszt, a Szent Anna utca és a Miklós utca pedig kelet-nyugati irányban lesz egyirányú. Az Egyetem tér előtti körforgalmat kétsávosra alakítják át, és a Nagyerdei körút-Pallagi út találkozásánál is körforgalom épül majd, akárcsak a Szabó Kálmán-Vécsey-Gizella-Galamb utca kereszteződésében.
Papp László jelezte: a munkálatokról fórumokon tájékoztatják az érintett környék lakóit, és valamennyi beruházásról részletes információ érhető el a város honlapján is. A polgármester arról is beszélt, hogy együttműködési megállapodást kötöttek a Waze-zel, ami a világ legnagyobb közösségalapú közlekedési- és navigációs alkalmazása.
Az átalakítás pontos részletei ITT