Nincs végleges válasz a debreceni parkolási igényekre
A Debrecenben használt autók egyre növekvő számával arányosan nem tud nőni a várakozóhelyek száma – ez nem is cél –, ez az egyszerű oka annak, hogy egyre súlyosabb gondként érzékelik a városban közlekedők a parkolást. A csütörtöki közgyűlés hosszasan mérlegelte az előterjesztést, miszerint január 1-től tovább nő Debrecenben a fizető várakozóhelyek száma.
Papp László polgármester kifejtette, nem lehet végleges megoldást kínálni a parkolási igényekre, ugyanis állandóan változik a helyzet, tehát mindig foglalkozni kell az üggyel. Elhangzott az is, a forgalmas belvárosi helyszínek fizetőssé tételét maguk a környéken élők szorgalmazták, hiszen előfordul, hogy a nagy érdeklődés miatt saját otthonuk közelében meg sem tudnak állni autóikkal.
Ezzel kapcsolatban Balázs Ákos frakcióvezető kitért rá, a parkolási díjak és a zónák kialakítása forgalom- és parkolásszabályozási feladatot lát el, viszont életszerűeknek kell lenniük. Ennek értelmében
a lakcímkártyán szereplő közterülethez legközelebb első keresztutcában vagy a lakóhellyel párhuzamos első utcában egy darab felszíni várakozóhelyet díjkedvezménnyel korlátlan ideig lehet igénybe venni január 1-től.
Ezzel az úgynevezett 25 méteres szabály, azaz hogy a lakcím 25 méteres körzetében kedvezményes lakossági parkolóval meg lehet állni, megszűnik.
Az I-es számú díjfizetési övezetbe tartozó fizetős parkolók január 1-től:
- Abigél utca
- Berek utca
- Egyetem sugárút Honvéd utca és Füredi út közötti szakasza
- Malom köz
- Ókút utca
- Őszirózsa köz
- Serház utca
- Sumen utca és szervizútjai
A Wesselényi-lakótelep, Haláp utca, Nagy Gál István utca, Vígkedvű Mihály utca (Haláp és Szent Anna közötti szakasza), Szombati István utca, Teleki utca az előterjesztésben még szerepel mint fizetőssé tételre javasolt közterület, azonban ezt a frakció nem támogatta.
Marad a posta előtti parkoló
Ismeretes, a Petőfi téri posta előtt lévő parkolót a DV Parking Kft. kiemelt övezetbe kérte sorolni, ezt a tervet azonban a Fidesz-frakció nem támogatja. A polgármester elmondta, nem cél, hogy bárki, aki utasért érkezik vagy utast hoz a Nagyállomáshoz, esetleg maga utazik innen tovább, órákig időzzön itt autóval, a várakozóhely gyors cserélődése a cél. Ezen a helyszínen egyébként hamarosan építkezés kezdődik, aminek végén 350 férőhelyes parkolóház áll majd rendelkezésre az új főpályaudvar mellett. Az átmeneti időszakra nem indokolt a zónaváltás.
Bár elnyúlt az ügy tárgyalása, komolyabb felvetést egyik ellenzéki erő sem tudott hozzátenni. A jobbikos Kőszeghy Csanád Ábel javasolta, hogy a 6 ezer forintos lakossági bérletet tegyék ingyenessé, ennek gesztusértéke lett volna szerinte, de ezt nem támogatta közgyűlés. Varga Zoltán (DK), Madarasi István (MSZP) és Csikai József (Jobbik) a koncepciót hiányolták a parkolási gondok kezelését illetően.