Hirdetés

A DKV miatt egyre többen elpártolnak majd a tömegközlekedéstől

A távolsági bérlettel rendelkezők jobban járnak?

civishir.hu

2010.07.02. 10:15

A DKV miatt egyre többen elpártolnak majd a tömegközlekedéstől
Az utasok rovására megy a változtatás?

Debrecen – Komoly kritikával illette a DERKE a DKV csütörtökön nyilvánosságra került változásait: egy lépés előre, kettő vissza- mondják. Többek között a józsaiak a nagy vesztesek.

Hirdetés

Hirdetés

Jónás Zoltán, a DERKE elnöke pénteken tartott sajtótájékoztatóján elmondta: a járatritkítás révén a DKV járatai 7,5 százalékkal kevesebb kilométert fognak megtenni évente, ám a megnövekvő utazási időt és a zsúfoltságot az utasok fogják megérezni. Pozitív változás a Júlia-telep javuló kapcsolata a belvárossal, ám sokkal többen járnak rosszul. A Böszörményi út és vonzáskörzetében élők nem tudnak majd átszállás nélkül eljutni a központba, a józsai buszok csak a Segner térig közlekednének. A DERKE (Debreceni Regionális Közlekedési Egyesület) több olyan alternatívát is kidolgozott, melyek a Böszörményi út és a belváros közvetlen kapcsolatának megtartását és a Dobozi lakótelep trolibusszal való kiszolgálását is lehetővé teszik. A javaslatuk szerint két lehetséges útvonaltervet kínálnak:
1. változat: Pesti utca – Nyugati utca – Széchenyi utca – Kossuth utca – Burgundia utca – Rákóczi utca – Hunyadi János utca – Mester utca, 2. változat: Nyugati utca – Széchenyi utca – Piac utca – Miklós utca – Külsővásártér – Nyugati utca.  
 
Problémák a bérlettel

Abszolút visszafejlődésként értékelik a rugalmas 30 napos bérletrendszer eltörlését, különösen problémásnak tartják a júliusban vásárolt bérletek érvényességével kapcsolatos rendelkezéseket. Jónás Zoltán szerint a DKV azzal indokolta ezt a lépést, hogy 8 százalékkal kevesebb bérletet adtak el, míg a DERKE szerint ennek oka a kevesebb utas.
Komoly pozitívum a kiegészítő bérlet bevezetése, ám felhívják a figyelmet az itt jelentkező problémákra. Nagyon fontos lenne, hogy a kiegészítő bérletet a vasúti bérletet használók is megvehessék. (A DKV tájékoztatása szerint már keresik a megoldást.) További probléma, és a debreceni utasok ellenérzést válthatja ki, hogy csak a távolsági utazást használók számára lesz lehetőség külön villamos-troli és külön autóbusz bérlet váltására, míg a csak helyi utazást használók számára nem. Szintén vitatható helyzetet idéz elő, hogy az 5 kilométeres helyközi és a kiegészítő helyi diákbérlet együttesen olcsóbb, mint a csak helyi diákbérlet.

CzA

Hirdetés

Szóljon hozzá!

Hirdetés

.