Hamarosan Debrecentől Nagyváradig biciklizhetünk
A kormány a XXI. századi elvárásokkal és trendekkel összhangban fejleszti tovább az EuroVelo 6 kerékpáros útvonalat, mellyel egyenértékű kerékpáros infrastruktúra-fejlesztésre itthon még nem volt példa. A nyár a kerékpáros fejlesztések jegyében telik: hamarosan Debrecentől Nagyváradig bringázhatunk, elkészül az Eger-Egerszalók közötti kerékpárút, a Tisza-tó kerékpáros köre bezárul. Épül a Győr-Pannonhalma, a Budapest-Szentendre és a Budapest-Etyek útvonal is – tudatta a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. A nemzetközi kerékpáros útvonal-kijelölés – amely az Atlanti-óceántól egészen a Fekete-tengerig fut – Magyarországon a Duna mentén halad.
A 2020-as év mérföldkő lesz a hálózat hazai fejlesztésében, ugyanis az idén átadásra kerülő számos új szakaszon felül rengeteg útvonalon folynak a munkálatok, az előkészületek.
A Tisza-tó nagyobbik, déli része körüli kerékpárút kiépítése az elmúlt években a 33-as számú főút menti szakasz kivételével nagyrészt megvalósult – hangzott el többek között a június 12-i sajtótájékoztatón. A Poroszló és Tiszafüred közötti szakasz kiépítésével – hazai forrás felhasználásával – a Tisza-tavi kerékpárút jelentős eleme épül meg, amely a gépjárműforgalomtól fizikailag elválasztva, biztonságosan oldja meg a Tisza, valamint az Eger és Szomorka patakok kerékpáros áthidalását. A szakaszt tervezetten június végétől megnyitják a kerékpárosok előtt.
2020 nyarára a már meglévő Debrecen–Tépe és Berettyóújfalu–Nagyvárad közötti kerékpáros útvonalak is kiegészülnek, így folyamatossá válik a kerékpáros összeköttetés Debrecen és Nagyvárad között. A 8,3 km-es kerékpárútszakasz 2 méter hasznos szélességgel épül, a kerékpáros sávok között 0,25 m biztonsági sávval, mindkét oldalon 0,5-0,5 m-es padkával, illetve süllyesztett szegéllyel.
– Az európai, és azon belül is a hazai folyamatokat megnézve azt látjuk, hogy a kerékpározás térnyerése töretlen, és egyre gyorsuló ütemben zajlik. Ennek elsődleges oka az, hogy a turisztikai, sportolási szempontokon túl egy kerékpár funkcionális szerepet is betölt. Sokan munkába járásra használják, melynek élettani és forgalomtechnikai hatásai is jelentősek- mondta Révész Máriusz, aktív Magyarországért felelős kormánybiztos a hazánkban zajló egyedülálló kerékpáros fejlesztések kapcsán.