Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Vitesco csökkenti a hibridek károsanyag-kibocsátását

| 2021. 02. 25. | 12:53:00
A hatékony villamosítás intelligens megoldásokat igényel.
A Vitesco csökkenti a hibridek károsanyag-kibocsátását
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Vitesco Technologies mostantól katalizátorokhoz használható elektromos fűtési rendszert is gyárt nagyfeszültséggel működő hibridek számára. Az új DC/DC átalakítónak köszönhetően az elektromosan fűtött EMICAT® katalizátor fűtőtárcsái már a nagyfeszültséggel működő hibridekben is alkalmazhatók. Az új megoldás emellett tisztán belsőégésű motorokkal és mild hibrid járműveknél is használható.

A cégnek, mint a modern erőátviteli technológiák és elektromos megoldások vezető beszállítójának, a fűtési technológia ilyen újszerű felhasználása az eddigi termékpalettája bővítését jelenti. Az innovatív e-katalizátorral a lehető legalacsonyabb működés közbeni károsanyag-kibocsátást érhetünk el – ez pedig egyre jelentősebb kérdés az olyan szabályozások hajnalán, mint például az Euro 7.

– A hatékony villamosítás intelligens megoldásokat igényel. A már kipróbált és letesztelt EMICAT fűtött katalizátorral és a legújabb DC/DC átalakítónkkal valódi kibocsátás-csökkentés érhető el kritikus helyzetekben, köztük újraindított motorral is” – mondja Klaus Hau, a Vitesco Technologies Sensing & Actuation egységének ügyvezető alelnöke. Hozzáteszi: „A plug-in hibridek katalizátorának elektromos fűtésénél alkalmazott átalakítóval egy fontos új megoldást kínálunk a piacon eddig elérhető villamosítási lehetőségek mellé.

A plug-in hibridek kihívásai: hatékony CO2-csökkentés és alacsony hidegindítási kibocsátás.

A hibrid járművek úgy érik el a lehető legnagyobb CO2 kibocsátás-csökkentést, hogy amikor csak lehetséges, a hagyományos motor leállításával elektromos meghajtásra váltanak. Ezzel a belső égésű motor működését hosszabb időszakokra szüneteltetik, így ez alatt az autó nem bocsát ki szén-dioxidot. Ezalatt azonban a motor lehűl, így mire újra szükség lesz rá, eleinte a kipufogó is hideg lesz. Könnyedén olyannyira lehűlhet, hogy az nem teszi lehetővé a károsanyagok megfelelő átalakítását a beépített katalizátorban. „A hidegindítás a jellemző, különösen a hatékonyság-vezérelt hibrideknél” – emeli ki Rolf Brück, a Vitesco Technologies Catalysts and Filters részlegének vezetője. „A kibocsátás-csökkentés szempontjából nézve a hidegindítás a kihívás döntő részét adja.” – foglalja össze. Ha tehát a villamosítás által a leghatékonyabban szeretnénk a jármű károsanyag-kibocsátását csökkenteni, megoldást kell találnunk az összes, hidegindítással kapcsolatos kihívásra.

A kipufogógázok utókezelésének ez a formája eddig alig volt elérhető nagyfeszültséggel működő hibrideknél – mint például az egyre népszerűbb plug-in hibridek -, mert a fűtőtárcsa közvetlenül a 200-450 V-os nagyfeszültségű rendszerről nem működtethető. A frissen kifejlesztett DC/DC átalakító azonban kisfeszültséggé alakítva látja el a fűtőtárcsát árammal a vezetési rendszer nagyfeszültségű forrását felhasználva. A korszerű, nyomtatott áramkörös technológián és a legújabb, kisméretű alkatrészeken alapuló kompakt egység 95%-os hatékonysággal képes működni. A fűtőtárcsából és a DC/DC átalakítóból kiépített rendszerszintű megoldás magasabb szintre emeli a kipufogógázok utókezelését, amely megfelelhet akár a jövőbeli, szigorúbb károsanyag-kibocsátási szabályoknak is.

– Az átalakítót úgy terveztük meg, hogy akár többáramú kipufogórendszert is el tudjon látni, még több fűtőtárcsával és különálló kimenetekkel is – hangsúlyozza Alexander Reich, a Vitesco Technologies of Product Management High Voltage Electronics osztályának vezetője. A gyártás várhatóan 2023-ban kezdődhet meg. Reich hozzátette: „Középtávon a DC/DC átalakítóban megvan a lehetőség, hogy a járművek más nagy energiaigényű részeit is ellássa. Az elektromos gördülőstabilizátor vagy az elektromos kormányzássegítő is szerepel a lehetséges példák között.”

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Karambol a Bartók Béla úton: egy ember roncsba szorult
Karambol a Bartók Béla úton: egy ember roncsba szorult
Ütközés a debreceni kereszteződésben.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Esővízgyűjtők: 70,4 milliót költenek ötezer tartályra
Eredményes volt a debreceni önkormányzat közbeszerzése.
Indul a Kuponözön a SPAR üzleteiben
Vásárolj legalább 5000 forintért április 25-től a SPAR és INTERSPAR üzletekben, és a kasszánál 300 forintos kedvezménykupont kapsz, amelyet a következő heti vásárlásaid alkalmával válthatsz be!
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Különleges ajánlatok a Miele 125 éves születésnapja alkalmából már Debrecenben is
Különleges ajánlatok a Miele 125 éves születésnapja alkalmából már Debrecenben is
Nemcsak csúcskategóriás, hanem belépő kategóriás készülékek is elérhetők.
Vágányszabályozás a DKV Zrt-nél: beszerzési hirdetmény
Vágányszabályozás a DKV Zrt-nél: beszerzési hirdetmény
Négy debreceni helyszínen van szükség munkavégzésre az 1-es villamos vonalán.
Épülethomlokzat-felújítás a Hatvan utcán
Épülethomlokzat-felújítás a Hatvan utcán
A Debreceni Vízmű Zrt. pályázata.
A testi, lelki egészség jegyében indítja az idei szezont a Zsuzsi
A testi, lelki egészség jegyében indítja az idei szezont a Zsuzsi
Ép testben ép lélek! szlogennel nyitja meg a 2024-es szezont a Zsuzsi Erdei Vasút, ami május 1-jén indítja menetrend szerinti járatait.