Magyar gépjárműipar: borús a kép
A jelenlegi helyzetben az új beruházások lelassulnak, megállnak, a már megkezdettek befejezése kitolódik. Nagy kérdés, hogy a kereslet globális szinten hogyan fog alakulni, nem beszélve az autóipar technológiai és klímavédelmi kihívásairól, kereskedelmi szabályozásról. Véleményem szerint pozitív forgatókönyv esetén 1-3 év lehet, mire a termelés visszaállhat a korábbi szintre – vetítette előre a Portfólio.hu-nak adott interjújában Kilián Csaba, a Magyar Gépjárműipari Egyesület ügyvezető főtitkára.
A járvány ázsiai majd európai gyors terjedése a globális beszállítói láncokat megbénította. A határok lezárása, az elrendelt intézkedések miatt az alapanyagok, alkatrészek nem, vagy több napos késéssel érkeztek be – emlékezte a főtitkár, hozzátéve, hogy az ázsiai, amerikai piacok, amelyek az elmúlt 10 évben kereslet szempontjából húzó piacok voltak, lényegében leálltak az európaival együtt.
Kilián Csaba hathatós állami segítséget sürget, különben nagy a valószínűsége a tömeges csődöknek és napokon belül tízezrek kerülhetnek az utcára.