Társasházban lakik? Erre számítson!
A társasházak homlokzatán elhelyezett hirdetéseket a városvédők ritkán dicsérik. A bevétel viszont többnyire jól jön a közösségnek. Az esetenként több tíz négyzetméteres óriásplakátok gyakran az épp folyamatban lévő felújítás összegét takarják és finanszírozzá - írja a Híradó.hu.
Egy homlokzatnyi hirdetés éves bevételéből akár a vakolás ára is kijöhet. De az is gyakori, hogy a falat vagy az arra kihelyezett táblát adják bérbe a hirdetőknek a lakók. Január elsejétől azonban csökken a bevétel.
Az egy négyzetmétert meghaladó hirdetések ugyanis adókötelessé váltak. Az új kötelezettség építményadónak számít. Az érdekképviselet tiltakozik a szabályozás ellen.
Farkas Tamás, a Lakásszövetkezetek és Társasházak Országos Szövetségének elnöke a Kossuth Rádió Napközben című műsorában elmondta, hogy az átlag hirdetések 10 négyzetméter körüliek. Hozzátette, az egy négyzetméter alatti hirdetések az összhirdetések csupán 3-4 százalékát teszik ki. Megjegyezte, éppen ezért úgy gondolja, hogy ez a folyamat háttérbe szorította a gazdasági, piaci szempontokat és a lakásszövetkezeti, társasházi kiegészítő jövedelemszerzési lehetőségeket.
Reményét fejezte ki abban, hogy az elkövetkező fél-egy évben ezt a folyamatot revideálják majd, és igazodni fog az élethez.
Mi tartozik a rendelet hatálya alá?
A cégtábla, az üzletfelirat, a vállalkozás használatában álló ingatlanon elhelyezett népszerűsítő egyéb felirat nem számít reklámhordozónak – mondta Izsák Orsolya társasházi jogász. Hozzátette, idetartoznak az üzlethelyiség kirakatában elhelyezett gazdasági reklámok is.