Menő játékosokat várnak a Debreceni Egyetem klubjában
Az e-sport egyre nagyobb térhódítását jelzi, hogy a 2024-es olimpia rendezéséért pályázó Los Angeles-i szervezők szeretnék, ha az ötkarikás játékokon is megjelennének valamilyen formában a számítógépes játékok. A Debreceni Egyetem Informatikai Karán is figyelemmel kísérik az e-sport fejlődését. Tantárgyat indítottak, illetve egy kutatócsoport is alakult, amely a Nemzeti E-sport Portfólió és Stratégia dokumentum mentén interdiszciplináris kutatásokat folytat, az újabb lépést pedig az e-sport szakosztály létrehozása jelenti, amelynek a DEAC biztosítja a működési keretet, írja az unideb.hu.
Az egyetemi e-sportélet és az e-sport mint versenysport fejlesztése mellett az volt a célunk, hogy még jobban összekapcsoljuk az interdiszciplináris egyetemi kutatásokat az elektronikus játékokkal
– tájékoztatott Szabó Józsefszakosztályvezető, a Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet egyetemi docense.
A szakember kifejtette: a neveléstudomány kutatói számára is érdekes a téma, hiszen a 10-12 éves gyerekek 60-70 százaléka már rendszeresen játszik ezekkel a játékokkal, így azt vizsgálják, hogy melyek a legnépszerűbbek, miért éppen azokat kedvelik a játékosok, milyen képességekre van hatással a játék, a kutatás eredményeit pedig a pedagógiában, neveléstudományban hasznosítanák.
Az a feltételezésünk, hogy a számítógépes játék az emberi agyműködéshez nélkülözhetetlen „szellemi táplálék” legrendezettebb, legkifinomultabb formája. Így az a cél, hogy megmérjük annak az információtartalmát. Különböző korosztályoknál, illetve játékosoknál is megvizsgálnánk, hogy milyen hatással van az emberi agyra az e-sport
– magyarázza Bátfai Norbert, az Információ Technológia Tanszék adjunktusa.
A DEAC-Hackers kutatási vezetője hozzátette: az e-sport az informatikán túl, többek között az orvos- és egészségtudomány hasznára is válhat, hiszen ha mérhető a számítógépes programok hatása, akkor azt az orvosok is tudják hasznosítani a különböző idegrendszeri betegségek gyógyításánál. Az adjunktus szerint a már működő közös kutatások mellett továbbiakra is lehetőség van, hiszen az e-sport multidiszciplináris jellegéből adódóan számos más tudományághoz kapcsolódik.
A szakosztály most még a League of Legends, Clash of Clans, Starcraft, CS:GO, DOTA 2 játék gamereit várja soraiba.