Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Miért nincs DKV-sztrájk?

| 2010. 01. 15. | 12:01:07
Debrecen – Debrecenben azért nincs sztrájk a közlekedési vállalatnál, mert kiderülne, hogy nem áll meg az élet, ergo a fél állományt le kéne építeni. Itt hamarabb lesz árvíz, mint DKV-sztrájk.
Miért nincs DKV-sztrájk?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Úgy megélnék egy komoly sztrájkot, mondjuk közlekedésit, és szigorúan „vidékit”, debrecenit, hogy érezzem testileg is! Milyen újságíró az, aki csak a tévében látott sztrájkot? Tudom, szakmai önzés, de akkor is!

Mintha a DKV-nál letenné a munkát Béla, a sofőr szomszéd, meg a többiek is, és nem járna villamos se! Vagy a tisztviselők húznák le a rolót az Új Városházán. Ahová egyszer betértem halaszthatatlannak hitt ügyben, és mackónadrágos asszonyokat vagy vénkisasszonyokat – nem volt ráírva a homlokukra – találtam az emeleten, az akárhányas szobában. Kérdeztem, hogy sztrájk van? Amikor már reménykedni kezdtem, felvilágosítottak: köztisztviselő napot ülnek, és kirándulni megy a hivatal. Ki a szabadba, virágot szedni, testületileg. Kedden! Akkor hirtelen átfutott az agyamon: pályát tévesztettem! Egyébként valami házi vegyessel alapoztak, ha nem csalt a szimatom. 

Szóval kíváncsi lennék arra, hogy mi lenne Debrecennel, ha a tömegközlekedésiek nálunk is bevágnák a morcost, mert a köztisztviselőkre ugyebár nem lehet számítani. Ők a felső tízezer alatti kétszázezer, nekik már majdnem jó az élet. A „szegény” vasutasok próbálkoznak, de az kevés. Vonattal már csak a megszállottak utaznak, és ők sem pont aznap. A komoly sztrájkot Debrecenben az jelentené, ha nem járna a legendás 31-es. Az újkertiek 15 perc buszozás helyett 20 perces sétára kényszerülnének. Képzeljék csak! Ami sok, az sok, emberek!

Bár, ha jobban belegondolok, Debrecenben azért nincs BKV-shoz hasonló DKV-s sztrájk, mert kiderülne, hogy nem áll meg az élet, ergo a fél állományt le kéne építeni. Egy átlagos debreceni 72 és fél métert gyalogol, felül a buszra, megy vele négy megállónyit, leszáll, majd sétál még 114 métert a munkahelyig/iskoláig. Erre mondta Béla, a buszsofőr szomszéd: „Ez igaz, de oda-vissza!”

Tovább gondolva a problémát: aki a Nagytemplom másfél kilométeres körzetében él – szerény becslésem szerint úgy 120 ezer a 200 ezerből –, és busszal/villamossal/trolival támadja meg a centrumot, az nagyon öreg, esetleg mozgáskorlátozott, a többsége pedig hiperlusta. Igen ám, de a helyzet változik! Amikor mind többen és többen kapnak rá a gyaloglás, a biciklizés nyújtotta ingyenes élvezetekre, és még a DKV-bérlet ára is megmarad sörre, fagyira, nőre, akkor beüt a krach a közlekedési vállalatnál, mert nem futja majd gázolajra a szép új Volvókba, és menni kell koldulni a Városházára. Egy nem túl logikusan kidolgozott tarifarendszer már bedőlt ugyebár, vagy legalábbis nem hozta a tervet, ha jól emlékszem.

Három év alatt legalább a triplájára nőtt a bringások száma, és ez még a kezdet! Annyira optimista vagyok, mint egy kezdő MLM-katona a hálózat alján, aki már szinte a kezében érzi a Z4-es BMW kulcsát. Nyugaton nem ciki öltönyben biciklizni, 10 év múlva itt sem lesz az. Egy esetleges DKV-sztrájk, még ha sikerre is jutna, hosszútávon nem lenne üdvözítő financiális szempontból, mert biciklire ültetné, gyaloglásra bírná az embereket, és mi van, ha bejön nekik? Ez jelentős kockázati tényező. Hamarabb lesz itt árvíz, mint DKV-sztrájk!

Cs. Bereczki Attila

Hirdetés
Hirdetés
További híreink
Amikor majdnem kirobbant a harmadik világháború
Amikor majdnem kirobbant a harmadik világháború
Pedig csak ájulásig itta magát az atomtengeralattjáró legénysége.
A keleti rangadó elé: mi lesz veled, DVSC?
A keleti rangadó elé: mi lesz veled, DVSC?
Még annál is nehezebb helyzetben a debreceni gárda, mint ahogy az a tabellán látszik.
„Elfradisodott” a DVSC, és ez sokaknak nem tetszik a cívisvárosban
„Elfradisodott” a DVSC, és ez sokaknak nem tetszik a cívisvárosban
A debreceniek mindössze három magyarral álltak fel Kisvárdán.
Akkumulátorgyár: egybites kommunikációs harc zajlik. Mutatjuk!
Akkumulátorgyár: egybites kommunikációs harc zajlik. Mutatjuk!
A debreceni CATL-beruházás lebutított országos politikai üggyé vált.
Fauda: Európára is átterjed a káosz
Fauda: Európára is átterjed a káosz
Ilyen jót Hollywoodban nem tudnának csinálni.
Harry & Meghan: ráhúzzák a rasszista bélyeget az angolokra
Harry & Meghan: ráhúzzák a rasszista bélyeget az angolokra
A Netflix dokumentumfilmjében soha nem látott képeket kapunk a magánarchívumból.
Cristiano Ronaldo egójának kell túlélnie ezt a fricskát
Cristiano Ronaldo egójának kell túlélnie ezt a fricskát
Nélküle is van portugál válogatott, nem is akármilyen.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Újabb tüntetés, újabb hídfoglalás Budapesten
Újabb tüntetés, újabb hídfoglalás Budapesten
Hadházy Ákos szervezte a kormányellenes megmozdulást.
Hirdetés
Hirdetés
Három debreceni a brazilok elleni keretben
Három debreceni a brazilok elleni keretben
Edzőmeccset játszik a válogatott.
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
410 millió forintot engedtek el a lakásbiztosítók
A Magyar Nemzeti Bank összesen 11 millió forint bírságot szabott ki.
NAV: jönnek az e-pénztárgépek
2028. július 1-ig még használható az online pénztárgép, de érdemes előbb váltani.
Megvan, merre futna a debreceni keleti elkerülő
A zártkertek külső határán építendő főút mellett egy belső „folyosót” is megvalósítanának.
Jövőbe mutató oktatási és innovációs befektetések
Debrecen jövőjére nézve az ipar és oktatás példamutató együttműködése meghatározó.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Európa vezető masszázsmedence-gyártója a Gulyás Tüzépen
Európa vezető masszázsmedence-gyártója a Gulyás Tüzépen
21. századi technológia versenyképes áron.
A tocilizumab lehet a Richter új sikerkészítménye
A tocilizumab lehet a Richter új sikerkészítménye
Számos betegség kezelésére alkalmazható.
Barangolás debreceni retró vonalakon
Barangolás debreceni retró vonalakon
A 26-os, a 27-es, a 29-es újra elindul!
Húsvéti élményutazás a Zsuzsi Erdei Vasúttal
Húsvéti élményutazás a Zsuzsi Erdei Vasúttal
Nem maradhat el a locsolkodás sem!
Hirdetés
Hirdetés