Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Mi ez a hisztéria Debrecenben?

| 2013. 03. 26. | 14:18:38
A pletyka úgy terjed, mint a lepra, még akkor is, ha semmi valóságalapja nincs, de ha van, akkor irány a pszichiátria! Cs. Bereczki Attila írása
Mi ez a hisztéria Debrecenben?
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A Facebookon és minden más lehetséges fórumon az terjed, hogy a városvezetés a DVSC nevének, címének és színeinek megváltoztatására készül. Ennek különböző verziói kaptak szárnyra, a dezinformáció mesterei tündökölnek. Egy hülye százat, mit százat, tízezret csinál! A szurkolók megfelelő információk híján érthetően lázadnak, a DVSC és a város legfelsőbb vezetése szerdán este a fészkükbe látogat – úgy tudjuk Szima Gábor és Kósa Lajos is tiszteletét teszi! –, és próbálja megnyugtatni a híveket, hogy szó sincs szín-, név- és címerváltoztatásról. Valamiről azonban mégis szó van, az pedig igazán komoly! A DVSC jövő ilyenkor a nyugat-európai mércével is nagyszerű stadion birtokában egy új szintre lép, és a „falusi” futballnak Debrecenben vége, vagy fölösleges az egész nagyerdei beruházás, nem is beszélve a pallagiról!

Nem hétpecsétes titok, hogy a város és a DVSC új marketingstratégia kialakításán dolgozik, melynek elsődleges célja a nézőtoborzás. Ha az új stadionban is 4-5 ezer, tehát negyedháznyi drukker lézeng egy-egy mérkőzés alatt, akkor a stadion ellen a leghangosabban ágálók lepik el az összes létező fórumot, és mondják majd a magukét, tegyük hozzá: teljesen jogosan! Nincs mese, hogy az egész beruházás értelmet nyerjen, a mostani átlagos nézőszámot duplázni, de inkább triplázni kellene. Máskülönben a stadion a Kósa Lajos, a DVSC, az egész Debrecen és nem utolsó sorban a magyar foci nagy bukása lesz!

Nem kell azt különösen fejtegetni, mert minden szurkoló tisztában van vele, hogy a DVSC-nek jelenleg igencsak gyerekcipőben járó marketingstratégiája van, de mentsége, hogy futballban megfelelő stadion nélkül igencsak nehéz bármit is kínálni. Hiába adja a Loki immár évek óta potomáron a belépőt, normális vécé, fedett büfé és fedett lelátó nélkül ezer forint is sok. Nem kell feltalálni a spanyolviaszt, a merchandising, vagyis az arculatépítés a nyugat-európai kluboknál régóta létező gazdasági tevékenység, mert a képlet egyszerű, ha tódul a szurkoló, akkor magas a jegyeladás, ömlik a sör a büfében, és – ami a legfontobb – van szponzoráció. Profi futballban ráadásul mindez nem választás kérdése, hanem az egyetlen járható út!

A helyzet persze kissé bonyolultabb, futballban erőteljesen és profin kidolgozott, majd felépített marketingkommunikáció önmagában kevés, mint Messinek a védőfal.  A stadiont és a legújabb Loki-pólót is egy idő után megszokja a szem, az arénát tartalommal is meg kell tölteni! Mert az első, amit a szurkoló értékként megvesz, az maga a játék, csak utána jön a mez, a kulcstartó, a sapka, az óvszer vagy a tolltartó. Az ajándéktárgy-értékesítésnek persze Debrecenben is van ugyan egy olyan „hátsó szándéka”, hogy azokon keresztül hívják fel a figyelmet a csapatra, de a szurkolók száma még nem érte el a kritikus szintet, amikor ez igazán működhetne. Magyarán: egyre több DVSC-pólós, sálas fiatalt lehet látni a városban, de nem eleget, divatról pedig végképp nem beszélhetünk.

Egy jó csapat sokat segítene, csakhogy jó csapatot nehezebb építeni, mint stadiont, egyik reményünk pedig éppen az, hogy a stadion majd lendületet ad. Ha pedig valakiben tényleg felmerült a Loki címerének, nevének és színének megváltoztatása, gyorsan kérjen időpontot a pszichiátriai szakrendelésen! A Kenézyben van ismerősünk, soron kívül bejuttatjuk!

Cs. Bereczki Attila
 

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Két debreceni születésű celeb is szerepel az RTL új kalandjátékában
Két debreceni születésű celeb is szerepel az RTL új kalandjátékában
A világ negyedik legnépszerűbb ilyen jellegű műsora.
Hirdetés
Hirdetés
Megújul az Illyés Gyula utca és az Ormós Lajos utca egy-egy szakasza
Megújul az Illyés Gyula utca és az Ormós Lajos utca egy-egy szakasza
Útfelújítás zajlik Debrecenben. Bejelntették a következőt.
Gazdaság
Az Aquaticum Debrecen Kft. pályázata
Az ajánlatokat május 28-ig várják.
Adóbevallás: siessen, ha még nem fogadta el a tervezetet!
Adója 1+1 százalékáról is dönthet.
Középiskolások ingyenes jogosítványszerzése: körvonalazódik a kép
Sok minden még nem tiszta, de várhatóan hamarosan kormányrendeletet hirdetnek ki.
Adóbevallás: pár nap múlva lejár a határidő
Egyre többen rendelkeznek adójuk 1+1 százalékáról.
Támogatott tartalom
A jogosítványszerzők legnagyobb félelme: kiderült, mitől tartanak leginkább
A jogosítványszerzők legnagyobb félelme: kiderült, mitől tartanak leginkább
A szigorú vizsga azért fontos, mert később egy apró figyelmetlenség is okozhat balesetet.
Gyorsabb mobilinternet öt nagyvárosban – Debrecenben is
Gyorsabb mobilinternet öt nagyvárosban – Debrecenben is
A Vodafone folyamatosan fejleszti hálózatát.
Parkolási rend a pünkösdi hétvégén Debrecenben
Parkolási rend a pünkösdi hétvégén Debrecenben
A DV Parking Kft. tájékoztatója.