Melyik jobbos, melyik balos? - megkérdezték a népet
A Publicus Intézet a Vasárnapi Hírek megbízásából, május 12 és 17 között, 927 fő megkérdezésével készített reprezentatív közvéleménykutatásban vizsgálta a magyar választókorúak médiafogyasztási szokásait.
A válaszadók az MTVA csatornákat, az Echo tv-t és a TV2-t egyértelműen, vagy inkább a Fidesz véleményét tükröző hírforrásnak látják, a 444.hu-t a leginkább a baloldal véleményét megjelenítőnek, míg leginkább a hvg.hu, az index.hu, és a 24.hu számít a szemükben kiegyensúlyozottnak. A megkérdezettek fele tájékozódik legalább havonta a saját politikai beállítódásával ellentétes médiumból, azonban rendszeresen csupán fele ennyien.
A médiafogyasztási szokások kor, és iskolai végzettség szerint szóródnak leginkább.
Míg a 30 év alattiak és a diplomások majd' kétharmada (62 és 61 százalék) elsősorban az internetről tájékozódik, addig a 60 év felettiek és a nyolc általánossal rendelkezők kétharmada (66-66 százalék) a tv-ből. Rádióból is a 60 év felettiek, és a szakmunkások tájékozódnak leginkább (7 és 6 százalék), míg a nyomtatott újságokból a 60 év felettiek, és a nyolc áltlánossal rendelkezők (9 és 6 százalék).