Jön az akusztikus aszfalt, és ez nem vicc!

2017.03.18. 11:41

Jön az akusztikus aszfalt, és ez nem vicc!
Fotó: illusztráció

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szeret a középpontban lenni.

Hirdetés



Néhány napja a közbeszerzési döntőbizottság döntésen okán került az újságok címlapjára a NIF Zrt.: eszerint mégiscsak a a Hódút, Duna Aszfalt és A-Híd konzorcium építheti az M4-es autópálya hajdú-bihari hosszabb, 26,5 kilométeres szakaszát nettó 83 milliárd forintért, ami potom 25 milliárddal(!) több, mint amit a Simicska-féle Közgép és olasz Itinera SPA ajánlott.

Akusztikus útszakasz

Pénteken azt közölte honlapján a NIF, hogy

nyáron megkezdődhet a formabontó, akusztikus útszakaszt is tartalmazó R67-es út építése. 

A 33,2 km hosszúságú gyorsúti szakaszon Magyarországon, Kelet-Európában először, a megújuló, 2x2 sávosra bővülő 67-es sz. főút Kaposvár felé vezető szakaszán építenek akusztikus aszfaltot, ami stílszerűen

a Republic ikonikus dalát, a 67-es úton című slágert „játssza” majd

- írják.

Az ún. akusztikus vagy zenélő aszfalt speciális technológiával készül - magyarázzák a technológiát. Ugyanolyan aszfaltot terítenek le, mint bármelyik másik útszakaszon, csak itt a felületet egy gyémántvágóval bemetszik kereszt irányban. A hang magassága a barázda mélységétől és egymáshoz viszonyított távolságától függ. Egy valódi hangszerhez hasonlítva az aszfaltba vésett mélyedések képezik a kottát, a kocsi gumija a gitár húrja, az autó karosszériája pedig maga a hangszer. Azaz, ha ráhajt az autós a keréknyomnyi vagy teljes sávon elterülő „bitumen kottára”, akkor felcsendül a dallam. Magyarországon, az első magyar zenélő aszfalton majd a Republic jól ismert slágere csendül fel, a 2×2 sávosra bővülő 67-es főút egyik, Kaposvár felé vezető szakaszán.

65,7 milliárdba kerül

A formabontó aszfaltrész a tervek szerint 2019-re készül el. A fejlesztést követően gyorsforgalmi úton lehet majd közlekedni Kaposvártól az M7-es autópályáig. A kivitelezés a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásól a NIF Zrt. beruházásában valósul meg. A nyertes kivitelező az S+S R67 Konzorcium (STRABAG Építő Kft., STRABAG AG és SOLTÚT Kft. közös ajánlattevők). A kivitelezés uniós és hazai források felhasználásával valósul meg, nettó 65,7 milliárd forint értékben.

Valami ilyesmit kell elképzelni

Duna AszfaltKözgépStrabagNIF Zrt.

Hirdetés



Hozzászólás

Hirdetés

Hirdetés

Hirdetés