Veronai busztragédia: valószínűleg elaludt a sofőr
Az olaszországihoz hasonló, pályaelhagyásos balesetek oka a legtöbb esetben a sofőr figyelmetlensége - mondta az InfoRádiónak a Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének vezetője.
„Amikor egy egyenes szakaszon a jármű hosszan elhagyja a sávot, és ferde szögben ütközik a szalagkorlátnak, az az esetek többségében emberi hibára vezethető vissza”
- jelentette ki az InfoRádió által megkérdezett szakértő, Kőfalvi Gyula.
"Mivel az útnak amúgy is van egy kifelé dőlése, ha a sofőr nem tartja egyenesben a járművet - illetve ha nincs az autóban automatikus sávkorrekciós asszisztens -, akkor a mikroelalvások következményeként a jármű hegyes szögben relatíve hosszabb távon – a sebességtől függően – lehalad a pályáról. Egy ilyen nyom az esetek többségében emberi hibát jelez"
- részletezte a Gépjárműszakértők Európai Egyesülete magyar részlegének a vezetője.
A baleset okát elemezve a szakértő elmondta: a mikroelalvás nagyon egyénfüggő. A híradások szerint ez kétsofőrös buszjárat volt, ahol valószínűleg figyeltek a vezetési időkre. Kőfalvi Gyula elmondta, hogy részt vett a 2002-es balatonkeresztúri lengyel zarándokokat szállító buszbaleset vizsgálatában, ahol szintén két sofőr vezetett felváltva, és ahol mindössze 45 perc elég volt ahhoz, hogy mikroelalvás bekövetkezhessen.