Nagykerekinél sínekre hajtott: vagy fizet, vagy ül
Jogerősen 460 ezer forint pénzbüntetésre ítélte a Debreceni Törvényszék azt a férfit, aki tavaly autójával a sínekre hajtott.
Azonnal észrevette, hogy elhibázta a kanyart
A vádlott tavaly február 5-én este Nagykereki irányából Kismarja felé haladt, sima, hibátlan, de nedves aszfalton, egy közvilágítás nélküli útszakaszon. Amikor a fénysorompóval ellátott vasúti átjáróhoz érkezett, figyelmetlensége miatt elhibázta a bal kanyart és mintegy 60 km/h sebességgel ráhajtott a vasúti pályára. Az autó két első kereke defektet kapott, a gépjármű a vasúti sínre felfeküdve megcsúszott és csak az átjárótól bő 40 méterre állt meg. A férfi észlelte a veszélyhelyzetet, és azonnal hívta a 112-t. Ezután egy arra közlekedő autós és annak utasa sietett segítségére. A Nagykerekiből Debrecenbe tartó személyvonat 6 perc múlva futott volna be az érintett vasúti kereszteződésbe. Elémentek a vonatnak és a mobiltelefonok lámpájával jeleztek az „Uzsgyi” vezetőjének. A személyvonat 60 km/h sebességgel közeledett feléjük, de a mozdonyvezető észrevette a felvillanó telefonokat, majd látta a síneken rekedt autó vészvillogójának fényét is, így lassításba kezdett. A vonat végül a vasúti kereszteződéstől 20 méterre, az autótól 60-70 méterre állt meg. Személyi sérülés nem történt.
A bíró szerint hibázott
A bíróság szerint a vádlott megszegte a közlekedési szabályokat, hiszen nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedett. Enyhítő körülményként értékelte büntetlen előéletét és kifogástalan közlekedési előéletét is. A vádlott ugyanis 1991 óta 700 ezer kilométert vezetett balesetmentesen és csaknem 30 év alatt sem baleset részese, sem okozója nem volt. Súlyosító körülményként vette azonban figyelembe a bíróság azt, hogy a sofőr magatartásával veszélyeztette a vasúti közlekedés és a vonaton utazó 10 -15 utas biztonságát. A bíróság ugyanakkor nem látta indokoltnak azt, hogy eltiltsa a járművezetéstől.
A vádlott az eljárás során egyébként elismerte felelősségét, azzal védekezett, hogy megtévesztette őt az út vonalvezetése. Nagy Antal tanácselnök indoklásában kiemelte: a vádlott forgalomszervezési hiányosságokra hivatkozott, de a helyszíni szemle alapján kijelenthető, hogy túl gyorsan közlekedett, ezért nem ismerte fel az út vonalvezetését. A baleset tehát saját könnyelműsége miatt következett be.