Debrecen nemzetközi babérokra tör a buszgyártásban
Nemzetközi babérokra tör az autóbuszgyártásban az ITK Holding Zrt., és ennek infrastrukturális és innovációs hátterét is Debrecenben alakítják ki – jelentette be egy pénteki sajtótájékoztatón a cég elnök-vezérigazgatója.
Kossa György elmondta: a Határ úti ipari parkban elkezdődött egy oktatási, fejlesztési és prototípus gyártó üzem építése, míg jövőre a déli ipari parkban, a reptér szomszédságában elkészül az autóbuszgyár is.
A cégvezető hozzátette: az innovációs központban mintegy 100, a buszgyárban pedig 350-370 embert foglalkoztatnak majd. A fejlesztéseknek köszönhetően az InterTanker Zrt. nem csupán a hazai, hanem a nemzetközi piacon is szeretne megjelenni.
Ehhez jó alapot szolgáltat, hogy együttműködő partnerük a világon is jelentős szereplőnek számító EvoBus, amely már jelenleg is alvázakat gyárt az autóbuszaikhoz – fogalmazott Kossa György, aki hangsúlyozta azt is: a déli ipari parkban várhatóan 2018 második felére megépülő autóbuszgyár évente 700-800 jármű előállítására lesz képes.
Papp: autóbuszgyártás világtérképre is felkerül a város
Debrecen polgármestere kiemelte: a gépipar soha nem volt a város húzóágazata, ám ez a helyzet jelentősen változik majd ezeknek a beruházásoknak köszönhetően. Papp László szerint a fejlesztések eredményeként az autóbuszgyártás világtérképre is felkerül a város. Ugyanakkor megjegyezte: az innováció és kutatásfejlesztés miatt is fontos állomás ez a beruházás Debrecen életében, mert hosszútávra csak így biztosított a buszgyártás jövője.
A kormány a debreceni buszgyár építésének 12 százalékát finanszírozza
Tuzson Bence, kormányzati kommunikációért felelős államtitkár emlékeztetett: az Irinyi terv egyik fontos része a gépgyártást, ezen belül is az autóbuszgyártás, amelyre a következő években a kabinet 35 milliárd forintot szán. Mint fogalmazott: csak a hazai igények kielégítésére évi 1000-1200 autóbusz előállítására lesz szükség, és szeretnék azt is elérni, hogy a jelenleg 15-ről 10 évre csökkentsék a járműpark átlagéletkorát. Hozzátette: a kormány a debreceni buszgyár építésének 12 százalékát finanszírozza, ami nagyjából 1 milliárd forintot tesz ki.