Nagyvárad versenyre kel Debrecennel
Új, európai járatokat indít a nagyváradi repülőtérről a Ryanair légitársaság: március 26-ától hetente kétszer Barcelonába, március 29-étől pedig Milánóba lehet majd repülni a partiumi megyeszékhelyről – jelentették be sajtótájékoztatójukon a légitársaság és a Bihar megyei önkormányzat képviselői.
A Krónika című erdélyi magyar napilap tudósítása szerint a járatokra már jegyet is lehet váltani, az árak 20 eurótól indulnak.
A bejelentés azért érdekes a hazai légiközlekedésnek, mert Nagyváradtól csak mintegy hatvan kilométerre fekszik az a debreceni repülőtér, amely a Wizz révén meglehetősen komoly nemzetközi vonalrendszert épített ki, sőt, mint arról többször beszámoltunk, idén a Lufthansa is menetrend szerinti müncheni járattal bővítette a kínálatot.
Ami a várható konkurenciát illeti, a debreceni heti menetrendben Barcelona nem szerepel, de Milánó felé szerdán és vasárnap is indul járat. A Ryanair, ha a járatnyitás napja marad a menetrendben, a szerdai debreceni Wizz-járattal napi szinten konkurál majd.
Azt már az iho.hu jegyzi meg, hogy Debrecen repülőterének és a Wizznek a következő időszakban még nyilván nem kell attól tartania, hogy csökken a forgalma a nagyváradi konkurencia és a Ryanair miatt, mert az infrastruktúra dolgában a határ túloldalán még sok a behozni való. Miközben Debrecenben már működik a nemzetközi forgalom követelményei szerint épült igazi terminálépület, megfelelően elrendezve az induló és érkező forgalomhoz, addig Nagyváradon a jelek szerint ezt még tavaszig gyorsan ki kell alakítani, akár átépítve a jelenlegit, akár újat felhúzva. Debrecenben van állandó vám- és határőrség, a gépek földi kiszolgálására szolgáló szervezet, jégtelenítés, hóeltakarítás stb., és ami még fontosabb, fénytechnika és CAT I-es ILS, azaz műszeres leszállító rendszer, ami rossz időjárási körülmények között is, bizonyos látástávolságig lehetővé teszi a leszállást.
Hosszú távon azonban nyilván számolni kell az új nemzetközi légikikötővel
- állapítja meg a közlekedési hírportál.