Kereskedelmi rádiózásba fog Debrecen

civishir.hu

2013.06.20. 08:18

Kereskedelmi rádiózásba fog Debrecen

Szélesítik a médiapalettát. Egyelőre nem tudni, mennyibe kerül ez majd az adófizetőknek.

Hirdetés

A Cívishír információi szerint az önkormányzati médiumot üzemeltető Debreceni Városi Televízió Kft. nyerte a Nemzeti Média és Hírközlési Hatóság médiatanácsa által az 95,0 MHz helyi rádiós médiaszolgáltatási lehetőség hasznosítására 2012. december 21-én kiírt pályázatot. Mint ismert, korábban ezen a frekvencián működött a Debrecen legkedveltebb rádiójaként számon tartott FM95. A döntést június 11-i ülésén hozta meg a médiatanács.

Ahogy az várható volt, a pályázatot a jelentős politikai támogatottságot élvező önkormányzati cég nyerte megelőzve a korábbi frekvenciatulajdonos Lokál-Média Kft-t, a 92,3 MHz-et szintén tavaly elveszítő Varage Network Kft-t és a DTV marketingvezetőjéhez, Mészáros Györgyhöz köthető Panamax Média Kft-t. A 100 százalékos önkormányzati tulajdonban álló vagyonkezelős tagvállalat rádiós kísérlete meglepő és kockázatos lépésnek tűnik. Az anyavállalat 2003-tól 2008-ig próbálkozott már a rádiózással a Friss Rádión keresztül, ám akkor csúfos anyagi kudarcot hozott a próbálkozás, míg végül eladták a gazdasági társaságot. Sőt 2011-ben az évente százmilliós veszteséget termelő Debrecen Önkormányzati Lapkiadó Kft-t, majd a szintén médiában érdekelt DEHIR Kft-t is felszámolta. Ekkor úgy tűnt, hogy a vagyonkezelő végleg felhagy a kudarcos médiavállalkozásokkal.

Gyűlnek a mínuszok

Nem így gondolta a DTV-t vezető Széles Tamás, aki a központi törekvések ellenére előbb egy a kereskedelmi portálokra hajazó online oldalt csináltatott homályos pályázati pénzekből, majd egy havi kiadású ingyenes magazinnal szélesítette az önkormányzati médium portfólióját. Sokba került és kerül ez a debrecenieknek! Hiába nyúl az önkormányzat és a vagyonkezelő is rendszeresen a kft. hóna alá (2006 és 2012 között 570(!) millió forint megrendelés – szerk.), a Debreceni Városi Televízió Kft. évről-évre közel százmillió forintjába kerül a debrecenieknek (2010: -71 millió, 2011: -79 millió, 2012: -87 millió – szerk.).

A nagyravágyó tévés a méretes veszteségek ellenére sem adja fel a terjeszkedést és ezúttal a kereskedelmi rádiózásba is belevág az adófizetők pénzéből. Bár korábban arról szóltak a pletykák, hogy a biztos befutónak tekintett Széles-csapat szövetkezik a frekvenciát előtte gazdaságilag is sikeresen működtető Lokál-Média Kft-vel, ezt cáfolták informátoraink. Ami biztos: a rádiózás miatt a jelenleg 31 főt alkalmazó tagvállalat létszáma és költségei jelentősen nőni fognak, míg a bevételei kérdésesek; hogy a szakmai siker kapcsán jóslatokba ne is bocsátkozzunk…

Hirdetés

Hozzászólás

Hirdetés