Nem alap nélküli az új menetrend
A DKV az általa üzemeltetett teljes vonalhálózaton folyamatosan figyelemmel kíséri az utasforgalom alakulását. A felmérések járatonként, a teljes hosszon végigutazó utasszámlálók alkalmazásával vagy megállóhelyi megfigyeléssel történnek. Ezek alapján alakították tehát ki a december 1-jétől bevezetendő menetrendet. A részletekről Varga László, városfejlesztési főosztályvezető adott tájékoztatást.
A tapasztalatok szerint a reggeli csúcsban egy óra alatt jelentkező utasmennyiség délután órákra széthúzódva jelentkezik, emiatt több vonal esetében elég, ha a délutáni csúcsidőszakban csak a tanszünetben érvényes menetrendi követési időket alkalmazzák (például: 15 perc helyett 20 percest). Ezen felül a kora reggeli és az esti órákban a járatok kihasználatlansága indokolja egy-egy forduló ésszerűsítését, de ezekben az időszakokban különös tekintettel voltak a reggeli és esti műszakokba utazók, illetve a műszakból hazautazók úti céljukhoz való eljuttatásának biztosítására.
Csak ésszerűen
A villamos- és trolibusz-menetrendek racionalizálásának alapját egy teljes körű utasszámlálás képezi. Mint kiderült, mind a villamos-, mind a trolibusz-menetrendek kihasználatlan kapacitásokat mutatnak. Az ésszerűsítések itt is elsősorban a kora reggeli és az esti órákban jelentkeznek, és figyelembe vették a vonalak mentén található intézmények utasvonzási tulajdonságait is (például: munkaidő, előadások kezdete, vége).
A fenti járatritkításokon felül – ugyancsak az utasszámlálási adatok alapján – többlet-járatok indításáról (például: a 3E troli vonalán reggel), valamint az indulási időpontok megváltoztatásáról döntöttek a zsúfoltság csökkentése érdekében.
Díjemelés várható
A bérletszelvények díjainak emelése nem haladhatja meg az infláció mértékét, de ennek pontos összege még nem ismert, mivel a közgyűlés csak decemberben fogja tárgyalni ezt a témát.