Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Megtámadták a debreceni villamostender eredményét

| 2010. 03. 08. | 10:12:10
Debrecen – A Közbeszerzési Döntőbizottság előtt folytatódik a Debrecen 2-es villamosvonalán közlekedő járművek beszerzésére kiírt pályázat, mert több gyártó is jogorvoslatot kért vagy kér.
Megtámadták a debreceni villamostender eredményét
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az index.hu értesülései szerint a Kötött pályának két ajánlattevő cég is elmondta, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottságnál (KDB) támadja meg a város által kihirdetett eredményt, amely szerint a spanyolországi CAF szállíthatná a 18 darab csuklós villamost.

Az olasz AnsaldoBreda magyar partnere, a BKV VJSZ Kft. azt közölte, biztosan fellebbeznek az őket kizáró döntés ellen, bár a jogorvoslati kérelem szövege még nem készült el, így nincsenek részletek. Annyit elmondtak, hogy szerintük Debrecen két kisebb formai hiba miatt érvénytelenítette a pályázatukat, márpedig az ilyen elírásokat nem kellene kizáró oknak tekinteni. (Az olaszokat éppen partnerük miatt diszkvalifikálták, a VJSZ ugyanis alvállalkozóként és erőforrásnyújtóként is szerepelt.)

A VJSZ-nél ugyanakkor utaltak arra is, hogy jogorvoslatukban szerepel az a probléma is, hogy a nyertesnek hirdetett CAF ajánlata nem felel meg a kiírásnak. A szállítható utasok száma ugyanis legfeljebb a 25-szöröse lehetne a felszállósávokénak, vagyis azoknak a csatornáknak, ahol egyszerre egy utas tud le- vagy felszállni. (Egy szimpla ajtó tehát egy, egy dupla két sávnak minősül.) Márpedig a CAF anyagában erre a mutatóra 38,4-es szám szerepel.

A svájci Stadler ugyancsak úgy nyilatkozott, hogy mennek a KDB elé. A Stadlert nem zárták ki, ám a pontozásban a három érvényes ajánlat között – elsősorban az ár miatt – lemaradt. Ők tehát feltehetően szintén az ajtósávokra jutó utasszám ügyében emelnek kifogást. Annál is inkább, mert ugyanaz a probléma, amely a CAF-nál, a harmadik nyertes, a cseh Skoda pályázati anyagában is megtalálható, az ő adatlapjukon 34-es szám virít. A svájciak tehát eléggé nyilvánvaló hibára hivatkozhatnak mindkét versenyben maradt konkurensüknél.
Ugyancsak a KDB-hez fordult az ötödik ajánlattevő, a horvát Koncar, amelyet a bankgarancia nem megfelelő szövege miatt zárt ki Debrecen. Az ő jogorvoslatukat már el is bírálta a KDB, és elutasította.

Általában meglehetősen kockázatos egy közbeszerzési jogvita eredményét megjósolni, annyit azonban most megengedhetünk magunknak, hogy a felszállósávok ügye világosnak tűnik - olvasható a kötöttpálya.blog.hu-n. A CAF és a Skoda adata eléggé egyértelműen kilóg a megengedett sávból. Ráadásul eredményhirdetés után ezeken már akkor sem lehet változtatni, ha csak tévedésből kerültek oda, és a két pályázó egyikének vagy másikának villamosa valójában teljesíti a gyors utascsere miatt megkívánt paramétert. A kihirdetett eredményt is az ezekkel az adatokkal kiszámított pontok határozták meg, tehát a KDB aligha hunyhat szemet a túl nagy számok fölött.
Ha így lesz, kiesik a versenyből a CAF és a Skoda, az egyedül maradó Stadlert pedig ebben az esetben nem lehet győztesnek hirdetni, vagyis alighanem új, immár az ötödik eljárásra van szükség.

Érdekes kérdés, hogy a KDB a baszkok és a csehek elmeszelésén kívül megbünteti-e Debrecent, hiszen az egyértelműen rossz adatot tartalmazó pályázatokat nem zárták ki. Sőt, ha a hiba időben feltűnik nekik, még lett volna mód egyeztetni a pályázókkal, és ha valamelyiküknél csak elírás történt, a szabályok szerint akár ki is lehetett volna javítani az adatot. (Persze ha tényleg kevés az ajtó, akkor ez nem megy.) Vagyis ha a bíráló gondosan jár el, más lett volna az eredmény. A KDB szabott már ki bírságot ilyen hiba miatt ajánlatkérőre.

Ha új forduló lesz Debrecenben, gyakorlatilag nulláról kezdődik a verseny. Mivel az eredményhirdetéskor a versenyzők megkapták egymás anyagának legfontosabb adatait, sőt, a jogorvoslati eljárás során általában módjuk van a pályázóknak a tender dokumentumainak némelyikét megismerni, széles tere nyílik az ajánlatok újraszabásának.

Forrás: kötöttpálya.blog.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
A hazai pálya előnye: a miskolci Német-Németh duó nyerte a Diósgyőr-ralit
A hazai pálya előnye: a miskolci Német-Németh duó nyerte a Diósgyőr-ralit
Német Gábor pályafutása során először nyert hazai ralibajnoki futamot abszolútban.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
Elektromobilitás: muszáj lesz visszaereszkedni a földre
Kérdés, hogy ki dönt az irányról most, amikor fordulóponthoz érkeztünk, hangzott el a Debrecen Drive-on.
Két magyar bor is Trófea-díjat nyert a világ egyik legnagyobb versenyén
Több ezer bort neveztek a világ minden tájáról.
A debreceni cégcsoport tagja 3 milliárd forintot fektetett be
Elérte legmagasabb pontját az ipari csarnok épülete Szentgotthárdon.
Debrecen polgármestere a Lázár-féle Közlekedési Múzeumról
Papp László a Természettudományi Múzeumról is beszélt.
Támogatott tartalom
Comic Con őrület Budapesten: rekordszámú rajongó ünnepelte a popkultúrát
Comic Con őrület Budapesten: rekordszámú rajongó ünnepelte a popkultúrát
Óriási sikerrel zárult a hétvégi Budapest Mastercard Comic Con, amelyre minden eddiginél többen voltak kíváncsiak.
Gyermeknap a Zsuzsival
Gyermeknap a Zsuzsival
Az idén 142 éves erdei kisvasútja nagyszabású gyermeknapi programokkal kedveskedik utasainak.
A jogosítványszerzők legnagyobb félelme: kiderült, mitől tartanak leginkább
A jogosítványszerzők legnagyobb félelme: kiderült, mitől tartanak leginkább
A szigorú vizsga azért fontos, mert később egy apró figyelmetlenség is okozhat balesetet.