Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

A debreceni egyetemi oktatók Velencében is megmutatják

| 2010. 09. 01. | 17:30:32
Debrecen – A Debreceni Egyetem Műszaki Karának két oktatója tervezte az idei Velencei Építészeti Biennálé Magyar Pavilonját, ahol augusztus 26-án nyílt kiállítás.
A debreceni egyetemi oktatók Velencében is megmutatják
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés

Az építészet legősibb eleme, a rajz a központi témája Ferencz Marcel, az Építészmérnöki Kar volt tanszékvezetője és Wesselényi-Garay Andor adjunktus BorderLINE Architecture elnevezésű projektjének, amely 20 ezer ceruzát felhasználó installációval, filmekkel és kiállítással szerepel a 12. Velencei Építészeti Biennálén.

„A Magyar Pavilonban megjelenő installáció egy köz(ös) tér, a rajzolás idézete. Noha építészeti kiállításról van szó, feltett szándékunk volt, hogy ebben a térben ne csak szakmabelieket, hanem a lehető legszélesebb körben – kortól és nemtől függetlenül – mindenkit képviseljünk, akik rajzolnak – fogalmaztak az alkotók. A lehető legtöbb ember megszólítására törekedtünk úgy, hogy valamilyen szimbolikus formában mindannyian megjelenjenek az installációban. Ezt a szimbólumot a kinek-kinek fiókjában heverő, már nem használt, elfaragott és talán rég el is feledett színes vagy grafit faceruzákban találtuk meg.”

20 ezer ceruza

Az installációhoz 20 ezer ceruzát és 90 kilométernyi, 700 kilogramm súlyú fonalat használtak fel. A falakra vetített filmeket, rajzokat így szinte vonalerdőn keresztül lehet látni. (A Magyar Pavilon apszisában elhelyezett faceruzák egy országos méretű, iskolák bevonásával szervezett akció eredményeként gyűltek össze.)
A pavilont adott útvonalon kell bejárni, aminek fontos dramaturgiai szerepe van. Az első térrészlet a hangolás, a második - a hosszú folyosó - a perspektíva, illetve az ebből nyíló, kézi rajzokat kiállító, napfényes, világos térrészek a leképezés terei. A harmadik térszegmens pedig - ami egyben a pavilonba készült, építészek kézi rajzhoz való viszonyát elemző dokumentumfilm bemutatási helye is - az értelmezés fekete-fehér tere, amelyből egyedül a megszámolhatatlan mennyiségű színes ceruza válik ki.

Az idei Velencei Biennálé kurátori pályázatát még 2009-ben nyerte el Wesselényi-Garay Andor és Ferencz Marcel BorderLINE című projektje, amely a szabadkézi rajz és az építészeti ábrázolás szépségét mutatja be. A kiállítás november 21-ig látható a 12. Velencei Építészeti Biennále részeként.

Forrás: unideb.hu

Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Melléképület égett Balmazújvárosban
Melléképület égett Balmazújvárosban
A Hortobágyi útra riasztották a tűzoltókat.
Hirdetés
Hirdetés
Hirdetés
Gazdaság
KSH: egyre több külföldi látogat Debrecenbe és térségébe
A belföldi- és a külföldivendég-éjszakák száma is emelkedett országosan.
A Debrecen környéki külföldi befektetések is „dinamizálják” a térséget
Navracsics Tibor: 2030-ra az EU legélhetőbb tagállamai között lehet Magyarország
Három ütemben újítja meg Polgár a járdáit
Akár a lakosok is segíthetnek a több mint 50 kilométeres járdahálózat korszerűsítésében.
Devizahitelesek: a Jobbik szerint a kormány „lepaktált” a bankokkal
A kabinetnek biztosítania kellene az elsétálás jogát – mondják.
Gondozási központot alakítanak ki Hajdúhadházon
Napelem és akadálymentesítés is lesz.
Hirdetés
Hirdetés
Támogatott tartalom
Villás Galéria: kincsek kalapács alatt
Villás Galéria: kincsek kalapács alatt
Ismét festmény- és műtárgyárverést tartanak Debrecenben.
AI-ok randiznak a Betone új podcastjában
AI-ok randiznak a Betone új podcastjában
A Betone kiderítette, elveheti-e az AI az kreatív szakemberek munkáját.
Nappal 400 tonnás présgépet javít, este táncol a debreceni karbantartó
Nappal 400 tonnás présgépet javít, este táncol a debreceni karbantartó
Örkényi Bátor Zétény hamar a saját lábára állt.