Legyen a Cívishír a kezdőlapom! |  Kedvencekhez adom | Hirlapom |  RSS 
23° / 11°
max / min
Fülöp, Evelin
2012.05.26. Szombat
Agrárforradalom egy debreceni hátsó kertben!
Nyomtatható verzió Cikk küldése e-mailben Üzenet a szerkesztőnek
2011-12-31 12:18
241 hozzászólás

Debrecen – A csapókerti hobbikertész olyat lépett meg, amit eddig senki, a családot zöldséggel és hallal ellátó megoldása döbbenetesen olcsó, egyszerű, egészséges és működik! Hóban és fagyban is!


Agrárforradalom egy debreceni hátsó kertben!
A tetthely (Fotó: magánarchíum)


A történet egy debreceni hátsó kertben indult, ahol a rengeteg nyári esőt követő gombabetegségek lerohasztották a zöldségeket, ám a gazda nem adta fel, és ötletelni kezdett. Végül egy zseniális megoldással rukkolt elő, ami minimális ráfordítással a zöldség mellett a családja halszükségletét is fedezi. A mikéntjét sokszor egyetemi tanárok sem értik teljesen, pedig a megoldás a természet tiszta logikáján alapul, ráadásul az emberiség meglehetősen homályos jövőképéhez is ad egy reménysugarat.

„Amikor elvitte a kertemet a sok gomba, elkezdtem a neten fóliasátrak után kutatni” – meséli az egyébként online-marketing menedzserként dolgozó Gönczi Péter. „Véletlenül akadtam a napfénnyel fűtött passzív üvegházra, ám erről alig csordogáltak az infók a világhálón.” Talált viszont egy videót is, amit nem igazán értett: „halak úszkáltak egy tartályban, mellettük meg kavicsban nőtt a saláta…”

A megoldást a természet adja

A kérdőjelek hamar felkiáltójelekké változtak a 34 éves, kétgyermekes családapában, amikor rájött, hogy mire bukkant rá. A videón ugyanis a világon még alig elterjedt akvapóniát mutatták be, ami az intenzív tartályos haltenyésztés (akvakultúra) és a föld nélküli növénytermesztés (hidropónia) egyesítéséből jött létre. Nagyszerűségét és egyszerűségét az adja, hogy a két rendszer hátrányait előnnyé kovácsolja, ezáltal egy természetes és meghökkentően olcsó működést biztosít.

Mindkét folyamat önmagában is hatékony és ennek megfelelően elterjedt, ám mindkettő hatalmas költségekkel jár. „A hidropóniában a növények föld nélkül vízben nevelik, az összes szükséges tápanyagot műtrágyával viszik be a vízbe. A nagyáruházak zöldségei a sár nélküli gyökerekkel mind innen származnak, tehát működőképes a dolog. Viszont a több száz köbméter vizet időnként cserélni kell, a leengedett vizet külön kezelni is kell, mielőtt a környezetbe visszaengedhető. Az akvakultúra is egyre terjed a tengeri halászat visszaszorulásával. Az intenzív halászatok is rendszeres vízcserével működnek a megfelelő vízminőség megőrzése érdekében, sőt a tartályok vizét gyakran fűteni is kell.”

Az akvapóniában a fent felsorolt összes költségtényező megszűnik egy természetes körfolyamat által. „A halak ürülékét tartalmazó víz az ammóniát nitráttá alakító baktériumoknak köszönhetően a növények számára fontos tápanyaggal telítődik. A haltartály tehát odakerül a kavicságy mellé, és a belőle érkező víz öntözi a növények kavicságyát. Utóbbiak szépen növekednek tőle, ráadásul megtisztítják a vizet. A növényektől visszaforgatott víz így a halak számára kiváló minőségű és oxigéndús lesz.”

„Ha ennyire logikus, akkor hogy a viharban nincs ilyen nálunk?!”

Ez a cikk már ezen a ponton megérdemelne egy pár perces szünetet, egy kávét és némi elgondolkodást, ám a java csak ezután jön. A debreceni hobbikertész ugyanis ezt a rendszert egyedülálló módon egy passzív üvegházban kezdte el működtetni.

„Az akvapónia a nálunk melegebb éghajlatú területeken jelent meg, ahol a téli működtetése sem jelent gondot. Én viszont akárhogy is számoltam, nem tűnt kizártnak, hogy ezen az éghajlaton is meg lehet oldani egy passzív üvegházzal.” Mivel utóbbi módszerre is csak alig-alig akad fellelhető példa, nem volt egyszerű előre tervezni a folyamatot. „Számolgattam a napsugarak hajlásszögétől kezdve, a napos órák számán át a kinti hőmérsékletingadozáson keresztül minden paramétert, mert bár valamilyen szinten le volt írva, nem volt konkrét adatsor, főleg a mi klímánkra nem. Többször végigzongoráztam mindent, és bár halálosan logikusan összeállt a dolog, éppen emiatt gyanakodtam. Ha ennyire logikus, akkor hogy a viharban nincs ilyen nálunk?!”

Télen magát fűti!

A gyanakvást végül elsöpörte a vállalkozó kedv - „Legyünk realisták, követeljük a lehetetlent, egy télen magát fűtő, nyáron magát hűtő üvegház a hátsó kertben, amiben nulla erőfeszítéssel halakat nevelek, és zöldséget termelek…” - idén márciusban a barátai segítségével felépítette a 22 négyzetméteres üvegházat, melynek csupán a déli oldala van üvegből, a többi szigetelt. A napfényből érkező hő tárolását az északi falon elhelyezett vízzel teli hordók biztosítják. Az üvegházba bekerült egy haltartály 50 szivárványos pisztránggal, a vizet egy régi szivattyú mozgatja a növények alatt levő 30 centis kavicságyba, és vissza. Szinte minden újrafelhasznált anyagból készült, így az elindulás nem jelentett az átlagember számára elérhetetlen beruházást.

Két-három év alatt megtérül, a munkaigénye minimális

Bár a kevés napsütés miatt a legnehezebb időszaknak tűnő télből még két hónap hátra van, a debreceni akvapónia eddig kiválóan vizsgázott, az üvegház fűtés nélkül hozta a megfelelő klímát, mind a halak, mind a növények számára. „Kezdetben a feleségem nem igazán lelkesedett az ötletért, de azóta érezhetően megbékélt vele, hiszen a rendszer garantáltan vegyszermentes, kiváló minőségű paradicsommal, paprikával, hagymával, retekkel, salátával, káposztával fedezi a család zöldségszükségletét télen-nyáron. Emellett fűszer- és gyógynövényeket ad, és heti egy halétkezést is biztosít.”

Gyomlálás, kapálás, locsolás nincs!

A ráfordított költségek javát a szivattyú adja, az üzemeltetése havi 3500 forintra jön ki. A rendszer egyetlen külső tényezőjét jelentő haltáp még ennél is kevesebbe kerül, a párolgás miatti vízveszteséget pedig esővíz pótolja. A pisztrángok Lillafüredről érkeztek, és várakozásoknál gyorsabb növekedésük mutatja, jól érzik magukat. „Számításaim szerint a beruházás két-három év alatt megtérül ezekkel a paraméterekkel, a napi munkaigény pedig minimális. Gyomlálás, kapálás, locsolás nincs. Az ültetés csak annyi, hogy magot a kavicságy tetejére szórod, vagy ha palánta, akkor széthúzod a kavicsokat, és bedugod a palántot, visszahúzod a kavicsot és kész. Egyébként pedig reggelente munka előtt bejövök, beszórom a haltápot, megnézem, hogy mozog-e a szivattyú, és csókolom, másnap reggel jövök újra…”

Kínában „divat”

Gönczi Péter hangsúlyozza, hogy az akvapónia nem a haltenyésztésből és a föld nélküli növénytermesztésből fejlődött ki, hanem sokkal inkább egy visszatérés az eredeti természetes folyamathoz. „Kínában a mai napig ráeresztik a pontyot az elárasztott rizsföldekre, hogy a kártevőket, a hulladékot és az algát takarítsa el, másrészt hogy trágyázza meg a vizet, amitől jobban nő a rizs. De ugyanez a folyamat működött a régi Magyarországon az ártéri fokgazdálkodással. Az egész rendszert a természet találta ki, sőt ez maga a természet, emiatt tökéletes.”

A történet ezzel korántsem teljes, hiszen a módszer végiggondolása jó néhány távlatot nyit meg, jó néhány fajsúlyos kérdéssel - az ötlet debreceni kivitelezője nem is zárkózott el ezek megválaszolásától, így hamarosan ezeknek is teret adunk itt a Civishíren!

HeGergAnd

Interjú Gönczi Péterrel, a debreceni agrárforradalmárral!

Címkék: agrárium , életmód , egészség ,

Kapcsolódó cikkek:

Feliratkozás hírlevélre

A hírhez kapcsolódó galéria:  
 
civishir.hu  
hirdetés
 
 
Share |

Hozzászólás a cikkhez:
Név:
Hozzászólás szövege:
A hozzászólás elküldéséhez, kérem, írja be a képen látható karaktereket!
Felhasználási szabályzat

  Hegyi Judit írta 2012-05-11 20:50:48  
Horváth Zoltánnak!

Ha érdekelne egy ilyen Magyar River Cottage, szívesen megírnám nektek a szöveget, sőt, még össze is tudnám rakni egy csomó féle módszerből az itthoni kisgazdaságot. Vagy nyolc éve gyűjtögetem az ilyen ötleteket, időnként az Egyetemünk hasábjain riogatom vele az egyetemistákat és az oktatókat :). Ha érdekel, írj :hegyijutka@gmail.com



  Picuri írta 2012-05-11 20:25:16  
Matt feketére, mert a fényes visszaveri azt a napsugarat, aminek fel kellene melegítenie a vizet!



  Molnárné írta 2012-05-06 13:01:38  
Segítsetek abban, hogy fényes vagy matt feketére fessük a kerti zuhanyzáshoz használható fém hordót?! És miért??



  tizenhármasvilláskulcs írta 2012-05-04 16:35:12  
Nem semmi ez a csávó! Gratulálok és kitartást! Már csak azért is, mert a magafajtákat elszokták taposni.



  békési mihály írta 2012-05-03 18:34:02  
nagyon jó,



  P. Máté írta 2012-04-17 21:36:47  
Gratulálok! Amennyiben lehetöség van rá én is megnézném és tanácsot is kérnék. Az elérhetöségét kérem küldje a pmate@digikabel.hu-ra.



  Gábor Melinda írta 2012-04-15 20:15:25  
Kedves Péter!

Nagyon tetszik az Ön által megvalósított rendszer. Amennyiben lehetőség van rá szeretnénk személyesen is megtekinteni. Holnap délelőtt (hétfő) Debrecenben leszünk, amennyiben lehetőséget adna erre, előre is köszönöm. Telefonszámom: 20/9979052, e-mail címem: gabormelinda@freemail.hu.
Köszönettel:
Gábor Melinda



  tankó jenő írta 2012-03-18 21:17:07  
Üdv, nagyszerű, eddig nem tudam de ezt keresetem:) amennyiben lehet én is szeretném Péter valamilyen elérhetőségét elkérni, mindenképp szeretném én is megépíteni. tankojenci@yahoo.com 06704114623 (ha a hetvenes nem működne inkább mail vagy:004366834485 ausztria)



  Takács Zoltán írta 2012-03-11 13:43:40  
Nagyon tetszik az aquapónia szeretném megvalósítani a b alatonfelvidéken.Vállalkozó társat keresnék hozzá!!!! és Péter elérhetőségét a fűtéssel kapcsolatban szeretném megtudni!!! Köszönöm aki segít!!A leendő társnak! van terület a lesence völgyében (Keszthely és Tapolca között a hegyen!!)tel:30-475-7914 E-mail:takacs.szakacs@freemail.hu



  szerkesztő írta 2012-03-06 09:06:50  
Kedves László! E-mailben elküldtük a választ.



  Laszlo írta 2012-03-06 08:37:19  
Erdélyből irok. Nagyon megtetszett amit láttam a tv ben. Ha van rá lehetőség megnézném élőben is. Meg szeretném csinálni, szeretnék tanácsot kérni a technikai kérdésekben. Cimem l.barabasi@yahoo.com



  Bio-fan írta 2012-02-29 22:06:12  
Gönczi úr! Eladó zöldség van?



  szerkesztő írta 2012-02-20 13:33:10  
Szerkesztö! Válassz más nicknevet! Köszi.



  szerkesztő írta 2012-02-20 13:32:07  
Éder Mihály hozzászólása törölve.Ez nem a reklám helye! Köszönjük.



  Czira István írta 2012-02-07 15:50:30  
Szívből gratulálok az elkészített bio házhoz.Remélem sok örömet és boldogságot okoz az egész családodnak. Évek óta fóliával foglalkozom,nagyon sok szép dolgot megvalósítottam benne de szeretnék valami mást kipróbálni,ezért kérem a segítségedet. Szeretnék egy hasonló üvegházat készíteni amivel a hidegebb idő beálltával is tudnék termelni. Kérlek segíts a megvalósításában. Előre is köszönöm.



  szuszics írta 2012-02-07 09:32:24  
Gratulálok Petike,büszke vagyok,hogy ismerhetlek!!!
Hajrá Zsiványok,Hajrá Loki!!
Üdv.Pataki Laci. :-)



  janiq53 írta 2012-01-31 14:22:26  
Kedves Mindenki!Murinnyó!
Az ötlet annyira régi és magyar, hogy csak el kell olvasni a www.organica.com oldalt. Ezen az elven alapuló szennyvíztisztítás,stb... magyar világcéget eredményezett! Budatétényben van egy látogatható telephely, ahova iskolákat is várnak...! Semmi gond, akkor is MAGYAR a találmány!
Üdv janiq



  Pedro írta 2012-01-31 13:34:26  
Előre leszögezném én is a környezettudatosság és a természetközeliség híve vagyok. Viszont arra nagyon nagyon de tényleg nagyon kíváncsi lennék, hogy most mi a helyzet a kertel? Láthatnánk pár képet a mostani(mai) állapotokról? :) Ha olyan szép a kert, mint a cikkben szereplő(nyári :D)képeken, akkor idén már meg is kezdem a saját passzív fűtésű üvegházam építését. :)



  Szép Ágota írta 2012-01-30 15:12:44  
Sziasztok van egy érdekesség amit megosztok veletek. Most olvastam egy egészséggel kapcsolatos könyvben hogy az USA-ban mit akarnak elérni kongresszusi szinten.Nevezetesen: ENGEDÉLY NÉLKÜL SENKI SEM MŰVELHETNÉ A KERTJÉT ill. csak a MONSANTO CORP. által biztositott magokkal és trágyával tehetné azt. Ez van most a kongresszus előtt. Remélem ebből mi semmit nem fogunk kapni mármint kényszert a kormányok, mert akkor az régen rossz lesz. Szerintem a jövőnk csak a magokon múlnak. Bármi is lesz ha jó magjaink vannak akkor nem lesz genetikai módosulás a magyar ember genetikájában. "magyar gén"-ként nézzétek meg az interneten. Nem látom a visszajelzéseket a "feltalálótól" pl. csak annyit, hogy haladok.stb, vagy itt és itt tudtok elérni. Kapcsolatot kérünk.Köszi Ágota



  szerkesztő írta 2012-01-24 21:54:33  
Fény és Szeretet... hozzászólása reklám miatt törölve.



  Jucus írta 2012-01-20 13:56:19  
ez mekkora, gratulálok és köszönöm, hogy vagy, az ilyen emberek miatt van értelme az életnek... mondjuk én Budapest közepén élek, de agyalni fogok, hogy hogyan követhetném a példádat, lájk, lájk, lájk



  Kun Zoltán írta 2012-01-19 12:11:27  
Törpeharcsával kellene próbálkozni, hisz az megél a sekély, melegebb vizekben is. Akár el tudnák mellé képzelni valami igénytelen apró táplálékhalat amit etetni lehet olcsó táppal.

Télen a fűtést esetleg ki lehetne váltani trágyatalppal. vagy az északi oldalt feltölteni földdel,mint egy dombház.



  Pisti írta 2012-01-16 11:17:16  
Tetszik nekem is a megvalósítás , gratulálok.
De a mit eszünk meg a haltáppal kérdés zavar mert ez az ami folyamatosan bekerül a rendszerbe .



  77zoli írta 2012-01-13 11:53:24  
Úgy látom vannak itt jócskán Vörös Rébék (Arany J.) akiknek a szakterülete a károgás a mizériák ráolvasása, a szemmelverés ezzel a tevékenységgel kapcsolatban, mert miért ne dögöljön meg a szomszéd lova is. Az ilyenekkel szemben sajnos a vegyszeres védekezés sem segít, annyi biztos, hogy ezek ellen csak a FOKHAGYMA használ, mint régi népi gyógyászati eszköz.

És ezzel nem azt szeretném kifejezni, hogy a rendszerrel kapcsolatban nincsenek aggályaim, viszont létezik az a helyzet, ahol ez a járható út, illetve nem kizárt, hogy egyszer akár közel tökéletes dolgot is ki lehet majd hozni a tapasztalataiból. Valahol el kell kezdeni, de itt még a kezdet is elismerést érdemel.

(villamosmérnök és hobbikertész)



  Szép Ágota írta 2012-01-12 13:42:03  
Gábor köszönöm. Péter önnek csak annyit szeretnék mondani, hogy Edison a meglévő világításokat tovább gondolta, új lehetőségeket, összefüggéseket keresett. Ma nem tudnánk kényelmesen világítani, ha ő nem lett volna olyan kitartó a szkeptikusok ellenére is. A jó önmagában nem tud jobbá válni, csak egy külső negativ/szkeptikusok/ hatására tud kiteljesedni. Kivánom, hogy legyen ereje ehhez a misszióhoz, mert Isten minden eszközt a kezünkbe ad ahhoz, hogy az elképzeléseinket megvalósíthassuk. Igy önnek is. Kitartás, mert nehéz utat választott. Ágota



  lecoq írta 2012-01-11 22:39:05  
Tisztelt lópicit a gáspárba!

Az "agrárforradalom" szót a cikkben olvastam, nem saját termék.
Az egyetlen dolog amin nem spóroltam soha és nem is fogok, az a jó minőségű élelmiszerek vagyis minden amit a pocimba pakolok én is és a családom is. Azért is és mert imádok kertészkedni (stressz oldó!!!!) saját magam termelek ezt meg azt a hátsó kertben. Tehát én nem vásárolni akarom hanem termelni!!!!
Higgye el, hogy nekem is és rajtam kívül még nagyon sok embernek van igénye arra, hogy télen is friss zöldségeket tudjon fogyasztani. Vagyis eszem ágában sincs 5x áron vásárolni bio szart, jobban szeretem a saját magam termelte zöldségeket és ezért keltette fel a figyelmemet ez a cikk, mert ötleteket ad!!!
Még egy szösszenet, aki ilyet kijelent, hogy "télen nem kell paradicsomot meg uborkát enni" ne haragudjon, felettébb ....... ember!! (mindenki gondoljon a pontok helyére amit akar)



  pasko denes írta 2012-01-11 20:32:05  



  Mészáros Gábor írta 2012-01-11 19:47:45  
Kedves Ágota!

Maga nagyon kedves!!! Az ilyen emberekért érdemes bloggolni!
Meszi



  Szép Ágota írta 2012-01-11 18:07:45  
Ismét pár sort irok, megnéztem az EM-et van egy cég M.o-on is de nem merném határozottan állítani, hogy ugyan az a Japán cég akikről én tudok. Ha mégis igen akkor viszont feltétlenül lépjenek velük kapcsolatba, mert ez új távlatokat nyithat ebben az irányban. Sok sikert a hátsó kertben. Ágota



  Szép Ágota írta 2012-01-11 16:31:25  
Még valamit hozzátennék az előbbihez, mindenkinek aki ide irt minden elismerésem, mert ők azok akik kiváncsiak és valamilyen szinten jobbitani akarnak szűkebb-tágabb környezetükön még akkor is ha szkeptikusak is, de ők azok akik mozgatják a levegőt. Rájuk mindig szükség van a polaritás miatt. Köszönet a sok jó irásokért. Ágota



  Szép Ágota írta 2012-01-11 15:54:51  
Kedves hozzászólók. Igazi társadalmi kép jelent meg a kommentekben! Az értelmes hozzászólók aránya a ....-hoz tükrözi a Magyar bajokat. "russh"-nak irnám. az email cimekre: ma itthon 15.ezerért tudsz kb.1-2-ezer cimet venni.Egy hirlevél által ahova valaki beregizett küldtek olyan linket ahol az USA-ba megfelelő összegért az összes email cimhez hozzá lehet férni, más összegért komplett adatokkal együtt, még az is mikor hanyas cipőtvesz valaki. Szerintem az itt feltüntetettek nem jelethetnek veszélyt senkinek.
"Zéro"-nak irnám: látom elfásult a sok hülyeségbe ami a jó dolgokat akadályozza itthon és hogy vágják ki az emberek a szőlő tőkéjüket kb. 2.mill.ft-ért, hogy a spanyol és a fr. bor igy bejöhessen. Igy jártak az almafások is mert most nincs alma és a fának több év kell amig újkra termő lesz. A hozzászólók felületesen olvasták önt, kár.
Kedves fel és összetaláló ügyes ember. Nem néztem még meg a hidrokulturával kapcsolatos linkeket, de tudok egy különleges eljárásról amit a Japánok alkalmaznak. A vizbe a növénynek nem halakat tesznek, hanem egy "EM"-nevű poralakú anyagot, amit nagyon sok mindenre lehet használni./EM-et"/ itthon is kapható ez az anyag egyetlen embernél, de német o-ban könyv is megjelent az alkalmazási területekről. A lényeg az, hogy ezek mikroorganizmusok amik tisztitják a vizet és közben tápanyagot is adnak. Istállókban pedig ezzel fertőtlenitenek és szagtalanitanak!!!!!!!! Ezek élő "állatkák" amik pont abban segitik a földet is, hogy semmi vegyszer ne kelljen és mindent!!!!!!lebontanak még a műanyagot is. Az állatorvos barátnőm német o-ban csak ezt használja szinte mindenre. Én magam belsőleg iszom. Nem tudom hogy tudnak ehhez hozzájutni, de érdemes lenne ebbe az irányba is elindulni ezt ajánlom "ZÉRO" -nak is. És még valami a vizzel kapcsolatban: Granderviz, ami minden viznek visszaállitja az immunrendszerét igy ha a növény "bepiszkit", akkor ez a szerkezet a vizet helyreállitja. Ez is csak javaslat mindazoknak akik tovább akarják gondolni a Magyar mezőgazdaságot. köszönettel: Ágota



  tecskó írta 2012-01-11 12:36:29  
lopicit, te olyan setít vagy,mint a vakablak. Egyed a teszkós szarokat, az való neked. egyed a dán disznót, az való neked. Nem baj, ha szar is, csak olcsó legyen, mi? Idióta!



  Bodor írta 2012-01-11 12:29:56  
Gábor itt olvasható: http://www.aquaponics.hu/teszt/



  lopicit a gasparba írta 2012-01-11 12:20:53  
lecoq: agrarforradalom? ki az a hulye aki ezt kitalalta?
akar maga magyar termenyeket 5x-os aron vasarolni?
nah, akkor maganak talatak ki az aquaponiat!

meg mindig olcsobb a termofold alapu bio mezogazdasag mint az aquaponia. telen meg nem kell paradicsomot, meg uborkat enni.



  Mészáros Gábor írta 2012-01-11 10:52:16  
Kedves Rita!

Nagyon egyszerű: Ez egy szigetelt ház, polikarbonát lemezzel, belül pedig valmai szigetelő anyaggal. (ezt használják a beépített teraszoknál is), ami télen is 10-12 fokot tart, mivel beengedi a napsugarat, de hőszigetelő. A hordók pedig feketére vannak befestve, ami szintén kollektorként működik, ahogy nyáron is sok kertben látni egy festett fekete hordót, amiben 60 fokosra is felforr a víz, és lehet zuhanyozni. Én arra lennék kíváncsi, hogy nyáron mennyi a hőmérséklete a rendszernek. Itt az jobban számít.



  lecoq írta 2012-01-11 01:27:11  
Tisztelt Zéro!

Maga pont az, amit a neve sejtet ZÉRO!!! Cukorgyár bezárás? Ki nem fizetett libák? Kivágott szőlő ültetvények? Külföldi szar minőségű termékek? Ha maga valóban Gödöllőn végzett agrármérnök, akkor tegyen ellene és segítsen az ilyen okos és intelligens fiatalembereknek az AGRÁRFORRADALOMBAN, és ne fikázzon!!
Csinálja meg a saját termálvizes vagy geotermikus fűtésű rendszerét és ne másokat ócsároljon.
Segítsen inkább kiküszöbölni a hiányosságokat vagy fogja be a p....át!



  Mészáros Gábor írta 2012-01-10 11:38:09  
Kedves Péter!

Engem is mindenképpen érdekelne a dolog, gratulálok az ötletedhez! Szeretném Veled felvenni a kapcsolatot, lehetséges? Én nem vagyok facebookos, de e-mailemre dobhatnál egy contactot. gabor@meszike.hu

Mészáros Gábor



  Katalina írta 2012-01-10 08:55:24  
Ebben az tetszik, hogy két rendszert illesztett - Péter - össze.. Az a "magyar" aki az együtthatásokat felismeri, az élet bármely területén... annak eleve ilyen ötletei vannak. Ehhez harmadik "együtthatóként" javaslom az l984-es évben Magyarországon elöször megjelent: "Öngyógyitó kiskert" c.könyvet.. Azt magyarázza:40 éves tapasztalat alapján, hogy milyen növény mellé, melyiket célszerű ültetni. Pld. én a borsó után másodvetésben babot ültettem, mert ők ketten pedig a "nitrogén"-ben voltak közösen érdekeltek... nos.. csak igy tovább Péter...



  agronimus írta 2012-01-09 22:31:53  
Rita: uveghaz hatas. ha nappal sut a nap, az uvegen vagy plexin keresztul felfuti az uveghaz levegojet es a hordokban meglevo vizet is. este ha elmegy a nap, a hordok vizenek meleget pedig leadja a lehulo uveghazi levegonek.



  Nabumm írta 2012-01-09 18:04:25  
Ne vessz el a részletekben!
Boldogok a tudatlanok...



  K. Rita írta 2012-01-09 17:34:12  
Kérem, ha valaki érti hogyan fűti magát az üvegház, akkor magyarázza el. Kétszer elolvastam, de nem derült ki számomra, hogy hogyan is melegedne fel a víz a hordókban?

Nem világos, hogy télen, ha nincs nap, de ha van is (igen gyenge), hogyan \"fűti magát\" az üvegház?? Mert a téli enyhe napsugarak nem tudják felmelegíteni a hordókban a vizet, és tartósan hideg napokon mitől is maradna az meleg??

Üdvözlettel : Rita



  Bélám írta 2012-01-09 15:40:23  
A pisztrángtáp alapanyaga a tengerből zsákmányolt hal(-liszt).



  Osgyáni Elvira írta 2012-01-09 12:15:11  
Kedves Gönczi Péter! Szeretnék tanulni Öntől, kérem, tegye lehetővé a kapcsolatfelvételt: arivle@omail.hu. Köszönöm és gratulálok !



  Bodor Attila írta 2012-01-09 11:24:14  
Kedves Kétkedők és ellendrukkerek!

Javaslom elgondolkodni a következőkön.
Ha valamit meg akarnak oldani min célszerű gondolkodni: mit hogy lehet, vagy azon, hogy mit hogyan nem lehet megcsinál?

Az elvégzett különböző iskolákon, vajon nem kapott-e egyoldalú, szemellenzős információt az ember?

"Mert ugye gyümölcséről ismerszik meg a fa"
El lehet gondolkodni, hogy az a rendszer, ami ide juttatta a földet, vajon milyen tudományt oktat? Egyáltalán lehet-e tudománynak nevezni?
Talán nem kéne megvárni míg az összes halat kifogjuk a tengerből és az összes növényzetet kipusztítjuk. Mert a pénz és az arany nem ehető, ami vezérli a jelenlegi rendszert.




  Pollák István írta 2012-01-09 11:24:12  
Nagyon fain csak gratulálni tudok! BUÉK!



  juhostt írta 2012-01-08 01:41:07  
Mégegy olcsóbb megoldás, ha tényleg hobbinak akarja az ember:
Fogsz egy kisebb edényt, felöntöd vízzel, teszel bele tápsót, bele. Kiteszed az ablakba, ha van lehetőség keleti oldalra, fűtött helyre. Ebben nevelsz pár egyszerűbb növényt, pl salátát. Az élmény megvan, és tapasztalatszerzésnek sem annyira rossz. Lehet én is kipróbálom, de NEM étkezési célra! Mindegy hogy haltrágya, vagy műtrágya, szinte tisztán nitrogénnel nyomatni a növényt nem egészséges, nem finom, csak szép. A dísznövényeket se kimondottan enni tartsák, hanem hogy szép legyen...



  bazsa írta 2012-01-07 22:35:25  
maxi respect Péternek, nagyon ötletes és kreatív vagy!
minden tiszteletem a tiéd! :)



  Gönczi Péter írta 2012-01-07 17:26:20  
http://www.facebook.com/aquaponics.hu



  zsófi26 írta 2012-01-07 16:37:45  
Kedves Gönczi Péter!

Ha válaszol azokra a kérdésekre, hogy hol, hogyan lehet részeleteket is megtudni, esetleg megtanulni a módszert, ezt az email címet is írja be: borosajt@gmail.com
Köszönöm.



  Zéró. írta 2012-01-07 16:09:01  
Én tudom magamról, hogy nem én szartam, de más nem tudja magáról, és ez egy kicsit zavar, és próbálok rávilágítani a hiányosságaira.
A katicával, meg nincsen megoldva a növényvédelem, a tripszek, vírusok, baktériumok, gombák anélkül is letarolhatnak mindent.

Arról hogy hol tart a magyar mezőgazdaság, arról azok tehetnek, aki kivágatja a szőlőültetvényeket, bezáratja a cukorgyárakat, behozza külföldről a szar minőségű terméket és lenyomja vele az árakat (meg aki nem fizeti ki a libákat).
De neked ezt tudnod kéne, hiszen Te is gazda vagy.



  gazda írta 2012-01-07 14:37:51  
Zéro.-nak írtam, bocsánat.



  gazda írta 2012-01-07 14:36:36  
A te véleményed egy a sok közül. Ne gondold, hogy te szartad a spanyol viaszt! Ha a rengeteg agrármérnök és magát szakembernek valló értene is a mezőgazdasághoz, akkor nem itt tartana ez az ország. Én nem lennék annyira büszke!
Úgyhogy próbáljunk meg örülni minden innovatív ötletnek.



  doors írta 2012-01-07 14:29:37  
nem vagyok egy nagy mezőgazdász, de nekem is tetszik az ötlet.
Az sem baj viszont ha a szakemberek a kételyeiket megfogalmazzák, mert így sok buktatót el lehet kerülni, ki lehet iktatni.
Itt felvetődött a levéltetű probléma. Én végig néztem a csatolt képeket, s - talán nem véletlenül - van egy kép a zöld levélen "működő" katicabogárról...
Így a levéltetű probléma megoldva!
(azért is jó hogy ez a téma előtérbe került, mert így szembesülünk igazán azzal a mérhetetlen pazarlással amit a termál vizeink kihasználatlanságával a vidéki embereknek okozunk...)És talán így előtérbe kerülnek a kiaknázatlan lehetőségek is!



  Zéró. írta 2012-01-07 14:04:58  
Bizony az vagyok, Gödöllőn végeztem.
Természetesen elgondolkoztam, az "üvegházi" tartályos halnevelésről, de egy idő után rájöttem, hogy a hasonló, de termálvizes vagy geotermikus fűtésű rendszerekben sokkal nagyobb lehetőség lenne.
Termálvizet, geotermikus vizet még ha van 20 fokos akkor azt nem kéne visszanyomni a földbe, hanem zárt épületben lévő haltartó konténerek közvetlen vagy közvetett fűtésére lehetne használni.
Az akvapónia pedig komoly növény és állategészségügyi problémákat tartogat rejt magában.
Amelyik szerrel lehet a növényt kezelni, az lenyomja a halat, amivel meg a halat lehetne kezelni, az a lebontó szervezeteket, és a "friss" halszar szerves anyagait így a növény nem tudná felvenni...

Nem mondom, hobbinak még elmegy, sőt, de másnak nem.



  Tamás G. írta 2012-01-07 13:13:50  
Zéro! Nekünk, szakembereknek (neked is, ha valóban halgazdálkodási agrármérnök vagy) különösen el kell gondolkodnunk ezen a témán, és nem névtelenül vagdosni és kritizálni.



  agronimus írta 2012-01-07 12:59:30  
Zero: ugyanazok a vedekezesek mint egy biokertben es egy uveghazban. csapdak, riaszto novenyek, stb.



  zéró. írta 2012-01-07 12:58:11  
mi van, ha beüt egy kis lisztecske, levéltetü, tripsz, lisztharmat, vagy egy kis darakór, fátyolbetegség?
Vagy 1 hónapos hóborítottság...

(egy halgazdálkodási agrármérnök, kertész)



  és megint írta 2012-01-07 12:52:14  
Legjobban a félrevezetés és a hiszékenység.
Ha télen kap egy kis árnyékot bukó az egész, és télen igen kicsi a napfény beesési szöge.

na meg ezek a megfogalmazások:
"Döbbenetesen olcsó, Két-három év alatt megtérül)
na persze.

Ha nem tudsz használt cuccokat szerezni, akkor nagyon drága.



  megint Zéró írta 2012-01-07 12:48:01  
Élősködők, kártevők, betegségek ellen van-e valami védekezési lehetőség, vagy csak a megelőzés?



  zakuszka írta 2012-01-07 12:45:20  
Egész pontosan mi fáj neked, Zéro? Hogy valaki próbálkozik valami egyedi dologgal? Tipikus ,agyar betegség, hogy rögtön leugatunk mindenkit!
Egyébként mindannyiunknak hasznosabb volna, ha ilyen dolgokról írna a magyar média, és nem a mocskos bulvárról.



  Zéró. írta 2012-01-07 12:28:51  
Szenzációhajhász megfogalmazások.
pl: agrárforradalom, Télen magát fűti!
Megnézném 2 hónap igazi téli idő után.


kisfolia írta 2012-01-06 14:11:20
Valóban egy kis fóliasátor is képes hónapokkal megnyújtani az éves vegetációs időszakot. Azt inkább ajánlom a "kezdőknek", pisztrángot meg vegyenek tavasszal, a kerti tóba, télen meg fogják ki...

Én még most is az ősszel betakarított saját termesztésű paprikát eszem, kicsit fonnyadt, de a beltartalma az nem rosszabb.

Már más is foglalkozott ilyesmivel Magyarországon:
http://www.haki.hu/dokumentumok/dir24/210_8_Peley_Az_akvaponias_termelo_rendszerek.pdf



  Kálmán írta 2012-01-06 20:48:13  
Maga a dolog nagyon érdekes, és szerintem jó is!
Na,de agrárforradalom!?
A cikk írója, kicsit jobban utánanézhetne a dolgoknak és rájöhetne, hogy a módszert már Magyarországon is kutatták és tökéletesítették pl. Szarvaon vagy 20 éve...:)
Na de kell a szenzáció!
Akik a dicséretet érdemlik azok meg mennek a levesbe...



  sanyika írta 2012-01-06 19:56:35  
aszt szeretném kérdezni hogy működik a növények porzása ?



  skacik írta 2012-01-06 15:48:04  
Nagyon tetszik, annál is inkább, mert az udvaromon áll az építőanyag tavaszra a gazdasági épülethez, ám ennyire merészet, nem gondoltam! Most viszont ki szeretném próbálni! Megkérdezhetem hogyan működik a víz áramlása a tartályok, ill. az "ágyások" között?? Sok sikert, és kitartást kívánok!



  Kónya Tamás írta 2012-01-06 15:33:07  
Szia!
Már biztosan sok e-mailt kaptál,de szeretném én is megismerni részletesen a fantasztikus rendszeredet! Ha nem esik nehezedre, kérlek válaszolj a következő e-mail címre: konyatamas31@citromail.hu Segítségedet előre is köszönöm! Tisztelettel Tamás!



  kisfolia írta 2012-01-06 14:11:20  
Olcsóbban is el lehet kezdeni....
Én 2010 februárban 25000ft-ból felállítottam egy fóliasátort 6x4-est .Két szezon ment le.
Márciustól novemberig megterem a családnak a retek, újhagyma, saláta,uborka paradicsom,paprika és még sosk sok palánta a szomszédoknak...tavaly beraktunk 50 üveg lecsót,kb 30liter süritett paradicsomot,20 üveg vegyes vágottat...stb,fagyó tele zöldségekkel...karfiol,karalábé,paprika darabolva,paradicsom.De több a munka vele...és van 4 hó szünet.ja és komposztot használtam,csalánlével és ázalékkal locsoltam
,olyan fél bio,de saját.
Ja és hatan vagyunk...



  Albertszki írta 2012-01-06 12:40:07  
Kedves Péter!

Nagyon tetszik amit csinálsz.Sok ilyen ember kellene az országnak. Egy ilyen nekünk is megoldhatná a spórolást a családnak. Amennyiben lehetséges szeretném elkérni az elérhetőségeidet
Meg köszönném ha írnál az albertszki@t-online.hu címre.
Még egyszer gratulálok neked:)
Üdvözlettel, Ilonka



  oldboy írta 2012-01-06 12:27:51  
"...mert ott csak homok kavarog zsíros fekete talaj helyett, így a termés is satnya lehet."
Ez nem igaz, semmivel sem rosszabbak a földek a Hajdúságban mint a Kisalföldön...
Iceman-nek igaza van.



  Gönczi Péter írta 2012-01-06 12:15:10  
http://greenr.blog.hu/2012/01/06/haltap_mint_novenytap_avagy_mi_taplalja_az_emberi_hiszekenyseget

Kedves Borbála ez egy nagyon jó kérdéseket feszegető blog bejegyzés, de kicsit kétélű penge. Ön egy pár perces videóból ítéletet mond a részletek ismeret nélkül, ez vakmerő dolog. Kételkedni kell, kérdéseket feltenni jó dolog!

Érdemes elolvasni az írást, az ítéletet bízzuk a jövőre.

Üdvözlettel: Gönczi Péter



  oldboy írta 2012-01-06 11:41:47  
nem akarok beleszólni a vitátokba, de azt nem értem, hogy ha Debrecen, vagy a Hajdúság talajviszonyairól vitáztok, akkor miért érvelsz Békés megyével? Vagy topográfiai hiányosságaid vannak? Íme az icemant igazoló wikipédia: "A Hajdúság területére a szelek finomabb szemcseméretű löszt halmoztak fel, amelyen igen jó termőképességű csernozjomtalajok képződtek." Ez így igaz, bár nekem nincs földem, de azt én is tudom, hogy pl. A Debrecen mellett épülő M35-ös autópálya okán most vitatkoznak az útvonal miatt Derecskén, mert a rendkívül jó talajt (földet) nem akarják adni a gazdák...
És mielőtt megkérdezed, hogy mi a csernozjom: ez az egyik legjobb minőségű talaj a Földön... A 40 valahányas aranykorona-érték még szerénynek is tűnik...



  Jonathan Segra írta 2012-01-06 10:49:04  
iceman:
Itt vannak a linkek a Wikiből, mi a helyzet a Viharsarokkal és a Kis-Alfölddel, ha már nekem nem hiszel, és ha makacsul az Észak-Keleti régiót lebegteted a szemeink előtt:
http://hu.wikipedia.org/wiki/B%C3%A9k%C3%A9s_megye
http://hu.wikipedia.org/wiki/Kisalf%C3%B6ld

Mit ír Békés-megyéről (rövid idézet):
"A megye általánosságban véve az ország éléstára. Termőtalaja jó minőségű, akár 35 aranykoronát is meghaladó termőtalajértékekkel. Itt termelik a megyék között a legtöbb kukoricát, búzát és árpát is. Szintén élvonalban van a terület cukorrépa, kender, zöldség-gyümölcs termelésében is. Az állatállomány is jelentős, bár jócskán csökkent 1988 óta, de még így is itt tarták a legtöbb sertést, de jelentős a baromfi, víziszárnyasok és juhok állománya is. A legmagasabb sikértartalmú és legjobb minőségű búzát is a békés megyei földekről aratják le, itt fejlesztették ki az 1974-ig igen népszerű Bánkúti búzát, melynek minőségét a termesztés 1974-es megszüntetése óta sem sikerült ismét elérni. Ezekből is levonható, hogy abszolút mezőgazdasági jellegű a megye, aminek számos hátránya is van."



  Jonathan írta 2012-01-06 10:33:01  
Tessék elolvasni a szakértői véleményt az esetről:
http://greenr.blog.hu/2012/01/06/haltap_mint_novenytap_avagy_mi_taplalja_az_emberi_hiszekenyseget

Meg úgy csendesen megjegyezném, amikor megláttam a 10/15-ös szarufákat, és az egyéb berendezéseket, kiegészítőket, a két köbméteres vízkeringetést (egy 60 literes akvárium üzemeltetése havi 2-3000 Ft-ba fáj), majdnem befejeztem a cikk olvasását, mivel egyértelmű, hogy a dolog a legtöbb kispénzű ember számára KIVITELEZHETETLEN, a magas költségek miatt.



  agronimus írta 2012-01-06 08:09:15  
egyebkent a hype-ot kicsit erosnek tartom en is.
gonczi urnak ez az elso eve a rendszerrel, raadasul meg nem is voltak igazi minuszok. aki a naplojat olvassa az tudja, hogy nem pisztrangokkal kezdte es a halak tobbsege megdoglott az elso par honapban. nem veletlen, hiszen se a haltenyeszteshez, sem a mezogazdasaghoz nem ert, hanem marketinges.

ez a tudas eleg egy ilyen 15perces hirnevhez, de remelem a felelosseget is aterzi, amikor egyesek a munkanelkuliseguk megoldasakent belefeccolve az utolso szazezreiket majd az elso honapban tonkremennek..



  agronimus írta 2012-01-06 08:02:45  
borbala: kedves borbala maga keveri a giziket a gozekevel.
aquaponiat a hidroponiaval...



  Biró Borbála írta 2012-01-06 07:49:03  
http://greenr.blog.hu/2012/01/06/haltap_mint_novenytap_avagy_mi_taplalja_az_emberi_hiszekenyseget



  Vihar Sharky írta 2012-01-06 06:17:35  
Még annyit,hogy ez egy valóban tuti kis dolog.De aki rászánja magát,ne gondolja,hogy olyan olcsó lenne megcsinálni.Még használt cuccokból sem.De ha van Kb 300-500 ezer forint a célra,akkor meg lehet.
Gönczi úr,jól mondom?



  Vihar Sharky írta 2012-01-06 05:56:14  
Nagyon jó ötlet,nem véletlen,hogy Kínában is alkalmazzák,sőt itthon is vannak ám rizsföldek,ahol a halakat ráengedik területre.
De kérem hagyjuk már ezt a bio faszságot.Nincs és nem is lesz bio kaja és semmi más bio cucc még vagy 200 évig!
A DDT 250 év alatt bomlik le és csak a 70-es években tiltották be,de még itt ott ma is használják.Ennyi.
Ha valaki tízszer annyit fizet egy úgynevezett bio boltban egy bio harapnivalóért az vessen magára,mert jól beszopatták.



  juhostt írta 2012-01-06 01:04:39  
Jonathan Segra:
Ha neked debrecen a homok, akkor gyere el a nyírségbe, és akkor átértelmeződik benned a homok és a zsíros föld fogalma.



  iceman írta 2012-01-06 00:09:29  
Segra: Olyan jó, hogy te valahonnan megmondod a tutit...
Én meg neked fogok hinni... amikor 45 aranykoronás földem van Ebes térségében (Debrecentől 9 km-re) és H.böszörmény mellett 41 aranykorona... Egyáltalán nincs szükségem a véleményedre, mert aki lusta utána nézni valaminek és így hülyeségeket ír, az népbutító és felelőtlen. Csak a kedvedért itt egy link: itt megtalálhatod a gyengébb földek besorolását és árait is, de a vita kedvéért nézd már meg az Ebesnél lévő földek aranykoronáját, és annak értékét...
http://www.haszon.hu/agrar/ingatlan/202-eszakkelet-magyarorszag-ertekterkepe.html



  hornex írta 2012-01-06 00:08:08  
gratulálok , nagyon tetszik, valószínű hogy én is kipóbálomr



  Jonathan Segra írta 2012-01-05 23:47:51  
iceman: Ha neked a Hajdú-Bihari föld fekete és zsíros, akkor a Kis-Alföld és a Viharsarok maga a földi paradicsom, az édenkert - majd alkalom adtán menj el ezekre a helyekre, és nézd meg jó alaposan, vizsgáld meg a földet, mert nem hiszem, hogy Hajdú-Biharban bárhol is 1,2 méterig érne a termőréteg! (Okoska. Ha már voltál olyan kedves "letegezni", akkor viszonzom. Ne vedd magadra, de nem a föld sötét HB-ban.)



  iceman írta 2012-01-05 23:06:53  
Segra: "Noha az én portám nem Debrecenben, de még csak nem is a környékén van, mert ott csak homok kavarog zsíros fekete talaj helyett, így a termés is satnya lehet."
Hülyeséget beszélsz jóember! Homok a keleti részen van, Böszörmény, Szoboszló Ebes felé zsíros fekete föld! Nézz utána az aranykoronáknak!
Az agyad satnya...



  Zsozso írta 2012-01-05 22:35:18  
Engem az épület szigetelése és a vizes hőtartás részletei érdekelnének.

Köszi varga.zs@t-online.hu



  éjjeli őr írta 2012-01-05 21:37:36  
Hinnye! A rendes paraszt és a bioparaszt összekaptak? :) Fiúk, ne vitatkozzatok. Értékes munka mindkettőtöké.



  Jonathan Segra írta 2012-01-05 21:16:29  
debreceni-nek:
Gondoltam, hogy valaki majd "belém áll" a kommentem miatt. Nem azért írok ide, mert attól lesz nekem haj de jó, ha vitatkozhatok.
Na kérem, ad egy. Azt elég nagy naivság (finoman szólva) kijelenteni ismeretlenül valakiről, hogy értékes-e, vagy sem, hogy hasznosan él-e, vagy sem.
Ad kettő. Falun születtem, és relatíve hatalmas földön élek, gazdálkodok immár jó harminc éve apáim nyomdokaiban; ergo van "némi" fogalmam a növénytermesztésről és jószágtartásról.
Ad három. Nem mellesleg, én nem töltöm fel a jutyúbra, meg mindenhová azt, hogy mit és hogyan növesztek, termelek, mert ez nem egy bazári produkció, nem egy csoda, hanem egy mindenapos dolog.
Ad négy. Nálam, az ANYAFÖLDÖN nem gigászi áramszámlával terem a növény, és hízik a jószág. Igazi nap süt rá, igazi eső esik rá, és igazi földben áll. Noha az én portám nem Debrecenben, de még csak nem is a környékén van, mert ott csak homok kavarog zsíros fekete talaj helyett, így a termés is satnya lehet.
Szóval, kedves debreceni, menj te a Teszkóba!



  imre tüzér írta 2012-01-05 19:30:43  
Nagyszerü ötlet.
Elérhetőséget kérek.
70/3260995
Köszi.



  kékpáfrány írta 2012-01-05 18:00:47  
Sok sikert kivánok! Ha tehetném a körülményeim engednék, én is nekifognék.



  Gönczi Péter írta 2012-01-05 17:52:59  
Köszönöm vkivokk, rámozdultunk ;)



  juhostt írta 2012-01-05 15:53:19  
Megint csak "okoskodnék".
Írta a tisztelt Úr, hogy haltáppal eteti a halat. Abban mennyire tudja visszakövetni, hogy a haltáp bio, vagy nem bio termékből van előállítva?
Csak egy zsíros példát hoznék fel:
Van egy kis kukoricád. kapott műtrágyát, vegyszert, stb.
Etetsd meg ezt a tyúkoddal. Majd az ürülékét vizsgáltasd be. Egyes anyagok amelyek nem szívódnak fel a szervezetben, hanem közvetelnül távoznak a szervezetből. Aztán ezt a trágyát használd fel, hogy a paprikát trágyázd meg vele. Aztán boldogan eszed, mert tudod, hogy nem kapott vegyszert a paprikád, csak tyúktrágyát. De kis dózisban ott lesz benne a méreg. Egy paprika még nem minden, de hosszútávon, pl 20-30 év már kiüt.
Lehet megint oltani, Azért ne keverjük össze a könnyű gazdálkodást a bio gazdálkodással.
Persze ha a halaknak előállítjuk bio módon a táplálékot, akkor már beszélhetünk bio termékről.



  Lucky írta 2012-01-05 14:22:40  
Veronika, te szőke!



  gazdálkodó írta 2012-01-05 14:22:18  
ELADÓ kedvező áron Debrecenben egy zártkert ahol kiválóan lehet alkalmazni a fent említett tevékenységet akit érdekel írjon!

caspian1@citromail.hu




  Veronika írta 2012-01-05 14:17:21  
Egyet nem értek, a halak hova szarnak?



  debreceni írta 2012-01-05 14:14:51  
Jonathan, te testesíted meg a tipikus magyar embert. Irigy, szánalmas, magának való szürke egér. Veled nyilvánvalóan azért nem foglalkoznak, mert semmi hasznos dolgot nem csináltál az életbe csak úgy vagy. Töröld ki a linkeket az oldaladról és élj a hasznos alkalmazásoknak: például nézd meg, hogy mi az indián neved. Ha ez megvan, menj el a Tescoba és vegyél ott paradicsomot.



  Levenduláslány írta 2012-01-05 14:03:11  
Juppoknak: szerintem azok a sugarak, amik a növény, a zöldségfélék növekedéséhez kellenek, átmennek az üvegen és a fólián is! Hogyan lehetne különben hazánkban januárban paradicsomot,paprikát,uborkát szüretelni? Ezt már a termálvizekkel fűtött fóliákban,üvegházakban termesztők is régóta csinálják. És bizonyára vannak olyan mozzanatok is, amiket a cikk nem tartalmaz (pl. friss levegő, vagy egy esetlegesen előforduló fertőzés), ezeket is meg kellett oldani.Ha most működik, akkor jó, ha hosszú távon is működik, akkor a legjobb!Segítenünk kellene egymást, hogy gyűljenek a tapasztalatok! Örülök, hogy ennyi érdeklődő van...azóta friss cikk is jelent meg a honlapon!



  Jonathan Segra írta 2012-01-05 14:00:50  
Egyre többen linkelik be ezt az agro-urbánus "csodát" (kezd bazi unalmas lenni, hogy ez tömi tele az üzenőfalamat). Már több helyen kommenteltem ezt az esetet. A lényeg, ahogy a tulajdonos is említi, ez mindössze hobbinak jó igazaból, mert iszonyat költséges a prudukció; jóval többe kerül a leves, mint a hús. Ez a dolog mindenre jó, csak arra nem, hogy olcsóbban termeljük meg magunknak a mindennapi betevőt. Nem mellesleg a fickó rajon celeb, zöld sznob. :) Ez a dolog nem a hasznosságáról szól, hanem a fickó magamutogatásáról.



  juppok írta 2012-01-05 12:19:52  
Ügyes.

Én ehhez nem értek, ezért ha valaki ért hozzá, kérem árulja el nekem: ha a növények nem kapnak közvetlenül napfényt, csak egy ablakon át, az nem gyengíti a termény minőségét?



  vkivokk írta 2012-01-05 12:13:32  
FONTOS!!!
vki már le is regisztrálta az www.aqvaponia.hu oldalt!
Remélem nem lopták el a Debreceni kitalálójától ezt a lehetőséget!Ha igen azonnal szóljanak neki, mert még csak tegnap regisztrálták és jogosan követelheti 15 napon belül, hogy ő tart rá igényet!!!!
Kérek mindenkit, aki ismeri jelezze neki!



  IstONE_hun írta 2012-01-05 11:55:56  
éééés tessék: http://index.hu/video/2012/01/05/akvaponia/



  Sándor írta 2012-01-05 11:54:28  
Nagyon tetszik az ötlete! Gratulálok! Részemről egyetlen aggály fogalmazódott meg vele kapcsolatban...Nem halmozódik fel túlzott mennyiségű nitrát a növényben? szerintem ezt érdemes volna (laboratóriumi körülmények közt) megvizsgálni!
Persze lehet hogy ez haltrágyával, ekkora hígításban nem lehetséges.



  nagy lajos írta 2012-01-05 11:29:00  
Nekűnk nagyon tetszik-tetszene ez az eljárás,de ha részletesebb leírást kaphatnánk és többen is csinálnánk -összefognánk és a tapasztalatainkat megosztanánk úgy mindenki jól-jobban járna :lalanagy722@gmail.com (ha egy tanyán valakik Db közelében beindítanák a termelést ezzel a módszerrel,.úgy felajánlok egy 6,5KW 75A-es turbó-generátort új fesszabályzóval-Szélerőműnek-szakkönyvel és teljes leírással Magyarúl írva.) Várom a vissza jelzéseket)



  egyagráros írta 2012-01-05 11:12:24  
Sok mindent olvastam itt, csak egy-két gondolat:
Rögtön az elején, hogy hol vannak a nagyokos agrárszakemberek? Sajnos legtöbbször munkát keresnek, vagy hogyha az agrárirányításban dolgoznak, akkor inkább papírt kell gyártaniuk, mint bármi értelmeset tenni. Egy ideje a jogászok és a földrajzosok mondják meg, mit és hogyan, persze az agrár területén. Látjuk hol állunk, ha valaki bizonyítékot akar.
Más:A műtrágyás nitrogénben semmi hiba, nyugodtan lehet fogyasztani, kémiailag ugyan az a nitrogén (és más elem is), mint a talajból bekerülne. Hogy szakszerűtlen és indokolatlan használata hogyan terheli a környezetet, az már teljesen más lapra tartozik (és káros), de szerintem nem kell keverni a szezont a fazonnal! Apró pici megjegyzés még, hogy miközben a gazdák nyögik a műtrágya árát, nagy nehézségeket okoz a szervestrágya kezelése.... Nem összeesküdök, csak gondolatébresztőnek, érdek és lobbi szinten...
Maga az ötlet pedig nagyon jó, bár nem teljesen új keletű. Főként keleten vannak olyan integrált termelési rendszerek, ahol (a környezeti terhelést egyébként nagy ívben letojják), de megpróbálnak minél olcsóbban árut előállítani, s pozitív hozadék, hogy ez mellette kevésbé terheli a környezetet.
Ami nekem külön érdekességet jelent, hogy egy olyan igényes halfaj, mint a sebes vagy a szivárványos pisztráng alkalmas a technológiára! A növények tehát elég alaposan tisztítják a vizet. (Aki tehát ódzkodik az esetleges műtrágyától, ettől-attól, az a halat nyugodtan megeheti, mert biztos, hogy kiváló minőségű vízben nevelkedett!)
További sok sikert kívánok a munkához és ha sikerülne intenzívvé fejleszteni, akkor (igen, elveszítené az egyedi és érdekes voltát) komoly távlatok nyílhatnak Ön előtt!



  Levenduláslány írta 2012-01-05 09:44:10  
Kedves Péter!Büszke lehetsz magadra, hogy rátaláltál erre az ötletre, hozzáfogtál és meg is csináltad! Mi biogazdálkodással foglalkozunk egy kis tanyán, Pécs mellett. Erre alapoztuk volna a megélhetésünket, de sokféle ok miatt (multik, válság, frankhitel) vissza kellett mennünk dolgozni. Munka mellett pedig a munkaigényes biogazdálkodás esélytelen! Csak a magunk (a fölösleg a barátok) számára termelünk most, de ez is hihetetlen boldogság, hogy a sajátunkat esszük! Gratulálok, amiért a sok siránkozó magyar között mutatsz egy kis reményt, példát!
Az érdeklődést nézve, akármilyen jó és segítőkész ember vagy, fogadd meg azok tanácsát, akik a meggazdagodásra buzdítanak! Ne tedd közzé ingyen a további ötleteidet, a részleteket: olyan világban élünk, amikor úgy tudsz az embereken segíteni a legjobban, ha van pénzed!



  metjegy írta 2012-01-04 22:23:37  
Némi utánaolvasás után, lehet, hogy megérne egy próbát az ötlet. Mondjuk vannak aggályaim (pl. mennyire volna fenntartható a halak etetése hosszú távon is [tehát pl. biztonsággal megtermelhető-e otthon az ő eledelük], halbetegségek, téli lehűlés, nyári túlmelegedés, úgy általában tényleg kiküszöbölhető-e a föld a növénytermesztésből kompromisszumok nélkül, milyen anyagok és mennyi idő alatt dúsulnak fel a vízben, ideális hal- és növényfajták, stb.). Illetve véleményem szerint a vízkeringtetésre is ki kell dolgozni valamiféle alternatívát, mivel a vezetékes áramszolgáltatás nem biztos, hogy rendelkezésre áll majd hosszútávon. Ja, és semmiképpen sem műanyag tartályokat használnék, mivel idővel ezekből mérgező vegyületek oldódnak a vízbe, amelyek így bekerülnek a halakba/növényekbe is. Az üveg viszont törékeny, még ha megfelelő vastagságú, akkor is. Lehet, hogy valamilyen kívül plexi, belül üveg kombináció volna a megfelelő. Illetve a téli fűtésnél első körben megfontolnám a "sörkollektor" alkalmazását is.

Ez pedig egy másik érdekes ötlet, ami esetleg érdekelhet itt néhányakat: www.youtube.com/watch?v=xGf4C84T1uM



  kiskutyafüle írta 2012-01-04 21:39:06  
Én még a fűtést egy kis komposztkazánnal megspékelném.
C02 termelés a növényeknek, komposzt készítés a házikertbe és fűtés.
Mivel a komposztálódás során a giliszták elszaporodnak a komposztban egyesek még baromfitartást is tesznek mellé.
Aminek a trágyája szintén komposztálódik.

Aquaculture Engineering.pdf

www.mediafire.com/?tz55816u4v6p27s




  Ferko írta 2012-01-04 19:56:01  
ez az egész egy nagy kamu hahaha hehehe hazugság az egész!!!!!



  Szép Ágota írta 2012-01-04 18:47:29  
Mindig is tudtam a magyar elme sajátos. Lásd az összekapcsolás művészetét. Köszönet, hogy nem dugtad el amit megtaláltál és hogy mindezt még meg is osztod velünk. Én magam egy elvonuló kp-ot tervezek, ahol az élelmezés melegházból lett volna,de most már biztos, hogy ez a módszer lesz a nyerő hála neked. Szeretném felvenni veled a kapcsolatot a részletekért. Még egyszer köszönet és annak is aki nekem átküldte ezt a cikket, mert enélkül nem tudnék rólad. Minden elismerésem és sok sikert. Ágota



  Nagy Sándor írta 2012-01-04 18:30:46  
Gratulálok Péternek, az ilyen emberek viszik előre az országot, több állami támogatást kaphatnának,(adókedvezmény, ÁFA mentes felszerelés vásárlás stb.)Siívesen építenék én is hasonlót, ha lenne megfelelő területem a lakásom mellett.
További sok sikert és erőt kívánok a szorgalmas munkájához.



  vadmadár írta 2012-01-04 17:01:31  
Zseniális. Gratulálok az újító tenni akarásához.



  Bajkovné Erdész Mária írta 2012-01-04 16:22:55  
Kedves Péter!
Vajon mekkora volt az anyagigény (miből mennyi) és ez mibe kerül, ha meg kell venni? Gondolom, nálatok sok minden "kéznél" volt (ezt a régi szivattyúból következtettem), ám ha nincs, akkor is működőképes a beruházás induló tőkeszükségletét figyelembe véve? Mi csak ketten vagyunk, de bővebb családi körben a húgom, unokahúgom és a leendő kisbabája és anyósom is "haszonélvezője" lehet a bizonyos szempontból jobban "bio"termékeknek, mint a piacon kaphatóknak. Én svájci frankos autóhiteles rokkant nyugdíjas vagyok és még másfél évem van hátra a törlesztésből, ami már a harmadik törlesztőrészlettől kedve csak emelkedett és régóta a duplája az eredetinek. Emiatt kissé nehezen tudnék nagyobb összeget megspórolni, pedig van egy kiskertünk, de az is 5 km-re és én nem tudok kerékpározni, gyalog pedig 50-80 m a járótávolságom (ezért van szükségem autóra. Nagyon jó orosz tolmács és szakfordító (valamint oktató) vagyok 35 éves tapasztalattal és egyéni vállalkozóival, amivel "csuklóból" meg tudnám keresni a szükséges tőkét, csak hát nincs megrendelés már évek óta. A fordító irodák meg nem tartanak igényt a "csuklóból" (gyakorlatilag nagyszótár és műszaki nagyszótár nélkül) fordítókra, mert csak a fordítóprogramokban bíznak.
Szóval, a kiskertben sem használunk műtrágyát, csak istállótrágyát, mert én olajipari vegyészmérnök létemre gyűlölöm a mesterséges anyagok alkalmazását a család táplálkozásához szükségesek előteremtésére. Tyúkjaim is csak zöldet, kukoricát, búzát kapnak.
Légy szíves, írd meg nekem bővebben, ha nem titok, hogy mennyire reális számunkra is belefogni ebbe a kecsegtető beruházásba. E-mail címem a következő: erdesz.maria@gmail.com
Izgatottan várom válaszod:
Mária



  Endre írta 2012-01-04 15:04:26  
Ötletek a témához:
www.youtube.com/watch?v=bCV7DABEz20
www.youtube.com/watch?v=c2z-IdnIGLE



  Hamvas Lilla írta 2012-01-04 14:04:50  
Tisztelt Gönczi Úr! Gratulálok a sikeréhez és örülnék, ha megosztaná a mikéntjét velem is. Hálásan köszönöm előre is: fattuhis@gmail.com.
Talán időtakarékosabb megoldás lenne egy blogot indítania mindannyiunk örömére. További sok és finom sikert!



  Endre írta 2012-01-04 13:46:55  
Nagyon tetszik!
Ilyen irányban is érdemes lenne lépéseket tenni:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Portable_fish_farm_at_growing_power.jpg



  élő világ írta 2012-01-04 11:58:06  
Ha van ideje kérem írjon egy e-mailt.oze.mariann.marta@gmail.com
Tisztelettel és köszönettel: Mariann



  Linda írta 2012-01-04 11:21:39  
Én is adom a pontos címet, mert látom időközben sokan így tettek: melindagonda@yahoo.co.uk

Kérlek, vedd fel velem is a kapcsolatot!
Biokertészkedéssel próbálkozunk egy ideje, de sajnos nagyon kevés idő jut a kertre, talán ezzel a megoldással jobb lenne a hatásfok...

Nagyon köszönöm!

Üdv:
Gonda Melinda, Páty



  kovafoldporhu írta 2012-01-04 10:20:34  
Lenyűgöző, mikor láthatunk videót róla? Akár csak egy amatőr videót..



  érdeklödö írta 2012-01-04 10:07:04  
Tisztelt Gönzi Péter!
Szeretnék többet tudni erröl az okosságról!
Tisztelettel: azenebarat@gmail.com



  Hőbéné Dobay Erzsébet írta 2012-01-04 08:38:21  
Igen! Ilyen a magyar ember!
örömmel olvastam végig a cikket!gda gratulálok a kreativitásához és kitartó munkájához! Jó, hogy semmi féle lobbi nem akadályozhatta meg!



  Takácsné Zganyár Ildikó írta 2012-01-04 07:49:59  
Nagyon tetszik.Aki ügyes és van segítsége meg is tudja csinálni



  Strelli írta 2012-01-04 05:46:53  
Minden tiszteletem a megvalósult rendszerhez.Ha van rá lehetőség én is megcsinálom kérem a segítségüket.Köszönettel Strelli József



  éjjeli őr írta 2012-01-04 01:18:25  
Miért? Te etted, hogy ilyen okos vagy?



  juhostt írta 2012-01-04 01:11:37  
Szenzációs, hogy bio módon esszük a sok nitrogént, nem műtrágyából. Az elgondolás jó, de az emberi szervezetben felhalmozódik a sok nitrogén, és jönnek a gondok. Az ízről nem is beszélek. Szép, nagy a zöldség, de az íze nem hasonlít a földben termettéhez. Még 2 földtípusban is eltérő az íze, nemhogy kavicsban... Lehet oltani, de ugyanazt esszük, mint a tesóban.



  russh írta 2012-01-03 23:51:52  
akik lusták a keresőt használni azoknak itt egy cím:
http://www.facebook.com/aquaponics.hu
ebből adódik, hogy a http://www.aquaponics.hu is létezik
kár ide email címeket kiírni (bár a mailcím vadászok ennek örülnek), aligha fog Péter mindenkit egyesével megkeresni



  Mészáros László írta 2012-01-03 23:49:59  
Gratulálok az ötlethez. Engem is érdekel a dolog, szívesen megpróbálnám, ha a részletekről többet tudnék. Kérem, ha nem megterhelő írja meg nekem. Gépész lévén, rajzokat is tudok olvasni.
mesza46@gmail.com



  Farkas Ildikó írta 2012-01-03 23:27:55  
Kedves Gönczi Péter!
Lenyűgözött az ötlete.Példaértékű. Ha megosztaná másokkal is a kivitelezés részleteit, nagyon szívesen fogadnám én is. A mai adalékanyagokkal, vegyszerekkel teli világban az Ön ötlete mentőövnek számít. Sok szegény családon is segítene .
Email címem: humulus1@gmail.com
További jó munkát és ötletelést kívánok.
Boldog Új Évet Önnek és családjának is.
Tisztelettel : Farkas Ildikó



  BMárta írta 2012-01-03 23:11:36  
Kedves Gönczi Péter!
Gratulálok a szuper ötlethez! Nekünk is van egy kis kertünk, régóta gondolkozom mi legyen vele... Ha nem nagy kérés...megnézhetnénk valamikor (akár hétköznap is, bármikor jó lenne...), hogy esetleg mi is megvalósítsuk a kertünkben? Előre is nagyon szépen köszönöm a segítségét!
gbarany@t-email.hu.



  prmpec írta 2012-01-03 21:58:27  
A cikk írja, hogy sok számolás, tervezés előzte meg a kivitelezést. Ha ilyen jól átgondolt a dolog, akkor talán nem lenne nagy kérés, hogy publikálásra kerüljenek a megszületett dokumentációk. (Feltéve, hogy nem valami szabadalmi procedúra került elidításra.)

Olyat is el tudnék képzelni, hogy a kedves "feltaláló" blog formájában (napló szerűen) publikálná, hogy milyen gondolatmenet alapján jutott az egyes tervezési lépésektől a kivitelezésig.



  Andrássy László írta 2012-01-03 21:58:10  
Tisztelt Gönczi Péter!

Engem szintén érdekelne pár dolog a háztáji kivitelezéssel kapcsolatban! Amennyiben lehetséges felvenném Önnel a kapcsolatot. E-mail címem: andrassy1980@gmail.com

Üdvözlettel: Andrássy László



  Németh Joli írta 2012-01-03 21:56:39  
Gratulálunk, hajrá
be kellene mutatni valamelyik vásáron, hogy mindenki láthassa és ne zaklassák otthon. Mi Felvidékiek szorítunk, hogy sikerüljön ötletét megvédenie és hasznosítania.



  juhász attiláné írta 2012-01-03 21:25:17  
Engem is érdekelne a lehetőség.Ha lehetséges kérem értesitsen a juhasz.attilane4@freemail.hu cimen



  Cserép Csaba írta 2012-01-03 20:46:56  
Tisztelt Gönczi Péter!

Gratulálok a remek megoldáshoz, érdekelne a konkrét kivetelezés. Amennyiben lehetséges, szeretnék e-mail-ben információt kérni. Üdvözlettel:

Cserép Csaba
cserepcsaba@vipmail.hu



  Grenczer írta 2012-01-03 20:28:16  
Tisztelt Gönczi úr!

Személyesen is szeretném megtekinteni, hogyan működteti ezt a kisebb csodát. A közelben lakom. Legyen szíves, az alábbi e-mail címen jelezze, hogyan volna ez lehetséges. Köszönettel: Grenczer Attila (grenczer.attila@gmail.com)



  Kerényi Mihály írta 2012-01-03 20:25:03  
Tisztelt Gönczi úr!

Szeretném én is felvenni önnel a kapcsolatot?
Háztáji kertben gondolkozok én is.
Elérhetőségem: kemi86@freemail.hu

Üdvözlettel:
Kerényi Mihály



  Szálas istvánné írta 2012-01-03 19:54:39  
Hát ez csodálatos nem lenne rossz megpróbálni. Biztos egészségesebb mint a piacon!!! Csak gratulálni tudok .



  Szabó írta 2012-01-03 19:43:52  
Tisztelt Gönczi úr,

Nagyon érdekelnek eredményei, csak gratulálni tudok hozzá. Én a tavasszal kezdek hozzá sajátomhoz,most olvasom az aquaponia anyagot. Kérem vegye fel velem a kapcsolatot. ste.szabo@gmail.com



  kimavara írta 2012-01-03 19:23:35  
Tisztelt Gönczi Péter!
Fel tudnám venni Önnel a kapcsolatot e-mailben?
Címem: kima55@t-online.hu

Köszönettel: Kiss Miklós, Szeged



  felician írta 2012-01-03 18:33:35  
Hali! Nagyon inspiráló cikk!
Bennem az ébreszt egyedül kérdést, hogy miből van a haltáp. Ha tengeri halból, az rég rossz, bár ahogy nézem, kukoricából, gabonákból is léteznek tápok, igaz, növényevő halak számára. A kérdés az, hosszú távon is lehet-e fenntartható módon biztosítani annak a haltápnak az előállítását, amiből végső soron a halunk és zöldségünk lesz. Ökológiailag is olcsó ez a haltáp, vagy csak jelenleg és piacilag? Ezt a mérleget meg kellene vonni a következő cikkben, melyet érdeklődéssel várok!
üdv f



  Jankó írta 2012-01-03 18:29:43  
Gratulálok a találmányhoz! Engem is érdekelnének a részletek, ár, költség, megtérülés, elkészülési idő, stb...
ha másként nem, akkor e-mailben szívesen látnám ezeket:
kjkoka@citromail.hu Köszönöm!



  Czekmaiszter József írta 2012-01-03 18:13:34  
Hát ez nagyszerű,csak gratulálni tudok!Nagyon szépen kérem,ha nem gond ez Önnek,a leirást elküldeni nekem.Nagyon nagy segitség lenne a családom számára!Igy legalább minden nap lenne friss,és nem mellékesen vegyszer mentes zöldség az asztalon.Nem beszélve a piaci árakról!Előre is nagyon szépen köszönöm!



  Aedrin írta 2012-01-03 18:12:34  
Kedves Péter!

Gratulálunk! Egy ismerősöm kedves mondása jutott erről az eszembe: "A magyar él, és élni akar!" Nekünk nagyon tetszik az ötlet, mint annyi másnak, és mi is szeretnénk esetleg megnézni élőben ezt a kis csodát.
Nem tudom, hogyan lehet felvenni a kapcsolatot. Mindenesetre leírom az email címemet: aedrin@freemail.hu

Üdv



  pippec írta 2012-01-03 17:59:55  
Kukacoskodóknak: ha extrém időjárás miatt "csak" fél évig működik egy évben, már nem is jó? Fűteni és hűteni is lehet a mai világban, és még mindig jobban megéri, mint multitól venni ízetlen, vegyszeres gagyit.



  Berta írta 2012-01-03 17:48:38  
Kedves Péter! Gratulálok a remek ötlethez és a kivitelezéshez. Nagyon szeretnék én is konkrétumokat kérdezni, hogy mi is meg tudjuk valósítani ezt a remek elképzelést, ami a mi esetünkben csak úgy lenne pénznyerő,hogy el tudnánk látni élelemmel 6 kisgyermekünket, és persze magunkat. Eddig is veteményeztünk, tyúkokat, nyuszikat tartunk e célból, de rengeteg időt kimennek meg ezzel a módszerrel, amit a gyerekekre tudnánk fordítani. Ezért szeretném én is a valamiféle elérhetőségét kérni, vagy a további cikkekben konkrétabb információkat. Köszönettel: Berta



  Én Vagyok írta 2012-01-03 17:30:48  
Az ötlet szuper, a megvalósításhoz/fejlesztéshez sok kitartást és szerencsét kívánok!

Mindenkinek felhívom a figyelmét, hogy a fix (nem fólia) oldalú sátrak építési engedély kötelesek, ha jól emlékszem. Ez tervezési és eljárási költségekkel jár, valamint egyes településeken helyi adóval is. Csaxólok.



  Gödön Erzsébet írta 2012-01-03 17:20:42  
Sok mindenki jol járna ezzel hisz mindenki akinek kertje van meg tudná termelni a családjának a zöldségeket



  szerkesztő írta 2012-01-03 17:11:37  
Kedves nagyon-jo-a-cikk! Töröltük a hozzászólást, a felhasználási szabályzat nem engedi a reklám elhelyezését.



  Zsóka írta 2012-01-03 16:59:40  
Ügyes vagy, gratulállok!
Sok kérdésem lenne...
Azért nem semmi, ami a képeken látható a hőtárolással kapcsolatosan...



  sárréti írta 2012-01-03 16:54:07  
Szép dolog így leírva, ötletes. Azonban a "kisördög" munkálkodik bennem: szakértők, tudományos intézetek ezt ne tudnák? Jó lenne olvasni az ő kommentjeiket is, mert a cikk leírása szerint ugyan minden OKÉ, de hallgattassék meg a szakértők tábora is.Félreértés ne legyen, én örülök és gratulálok a kísérletező fiatalembernek, bár jó lenne a megoldása!!



  Ágnes írta 2012-01-03 16:40:36  
Gratulálok,igaz panelbe élek,de sose tudni mikor változik az ember élete,mint ahogy a Tied.minden rosszban van valami jó



  Plank János írta 2012-01-03 16:29:51  
Gratulálok!!!
Még sok ilyen ötletet.
Építenék én is,hol lehet veled felvenni a kapcsolatot?



  karcsi47 írta 2012-01-03 16:13:13  
Hajrá Peti! Amit csinálsz a Te örömöd, és hasznod- amihez gratulálni tudok,- aki meg jobbat nem tud csak \"fikázni\", az meg az Ő öröme, és haszna!



  Kolibri írta 2012-01-03 15:50:05  
Köszönöm a bunkózást. Igazán kedves emberek vagytok. Legjobb védekezés a támadás, ti miért támadtok? Talán gógyi vagyok, még az is megeshet, talán valamit nem jól értelmeztem, de miért kell egyből támadni, ezt nem értem. Elrepültem...oda, ahol nem bántják a Kolibriket.



  zsófi írta 2012-01-03 15:49:04  
Engem is érdekelne a dolog. Ugyanezen a helyen meg lehetne írni, hogy hol tanulhatóak meg a részletek, vagy mikor lehet megnézni? Esetleg nincs egy honlapod, ahol úgy is kapcsolatba lehet lépni veled, hogy nem a magán email címen vagy telefonszámon zaklatnak százával?

Kolibri, a dolognak az a lényege, hogy a halak miatt nem kell a műtrágya. A szövegértés nem egy haszontalan dolog.



  csermej írta 2012-01-03 15:12:08  
Kolibri, te tényleg write-only üzemmódban tudsz csak kommentelni? Olvasd már el a _cikket_ egyben, ne csak azt az egy szót.



  Kolibri írta 2012-01-03 15:01:19  
Kedves körte, itt: „A hidropóniában a növények föld nélkül vízben nevelik, az összes szükséges tápanyagot műtrágyával viszik be a vízbe." Tudod, ctrl+f és beírod a szót, egyből kijelöli így te is megtalálod, anélkül, hogy végig kellene olvasnod.



  Mayer István írta 2012-01-03 14:52:38  
Sokféle újdonsággal találkozik az ember, de ennyire szükséges, viszonylag könnyen elérhető, jó megoldással ritkán, alig! Őszinte, mély elismerésem az ötlethez és a megvalósításhoz!
Nekem, átlag-civil ember számára örömet okoz ez a találmány, és szívesen adnék helyet egy ilyennek az udvaromban, mert egyszerű, nagyszerű és hasznos. A hozzászólásokból látom, hogy ezzel sokan vagyunk így.
Kérdésem: hogyan lehetne megvalósítani, hogy a feltaláló, Gönczi Péter érdekei ne csorbuljanak, és megérdemelt haszonban részesüljön.
Válaszát várom. Tisztelettel: Mayer István, mayerpisti1@gmail.com



  Gonzo írta 2012-01-03 14:46:15  
Szasz Smile :) Valamikor megkereslek, érdekes dolgot találtál :)



  anyuci50 írta 2012-01-03 14:44:40  
Kedves Péter!
Gratulálok az ötletért és a kis csapatnak a megvalósításért!
További sok sikert kívánok!



  ÜvegEmber írta 2012-01-03 14:04:19  
Olvasgatva nagy kedvet kaptam az elkészítéséhez és gratulálok a megvalósításhoz.
Összekötve pár jó technikával szerintem még költséghatékonyabb lehetne.

A tartós -20 fokról pedig csak annyit, hogy emlékszik valaki ilyere az elmúlt 5 évben? Utoljára vagy 7-8 évvel ezelőtt emlékszem olyan farkasordító hidegre ami ehhez fokható. Jelenleg +15 fok van odakint és darazsakat kerülgetünk....
Ha csak minden második év ilyen akkor is megéri.
Hajrá!



  murinnyó írta 2012-01-03 11:19:13  
Kolibri, te zseni! Ez a cikk pont arról szól, hogy műtrágya nélküli, multik által behozott, génmanipulált szarok mellett, egészséges cuccokat is lehet csinálni, minimális erőfeszítéssel.



  körte írta 2012-01-03 11:07:46  
Te nagyokos, hol olvastál műtrágyáról?



  Kolibri írta 2012-01-03 10:49:37  
Egészséges? A műtrágyázott növény? Érdekes....



  Linda írta 2012-01-03 10:26:32  
Ez szenzációs! Gratulálok kedves Péter!
Meg lehetne ezt nézni?
És esetleg tanácsadóként tudnál segíteni egy ilyen ház kialakításában?
Facebookon nem találtalak, hogyan lehetne veled személyesen felvenni a kapcsolatot? Ha nem vagyok tolakodó...



  szerkesztő írta 2012-01-03 09:46:26  
wildikó hozzászólása reklám miatt törölve.



  Krizsán írta 2012-01-03 09:34:02  
Teljesen véletlenül jutottam ehhez fantasztikus hírhez, tiszta szívemből kívánom, hogy munkájuk minél sikeresebb legyen. Véleményem szerint ezt tanítani kellene, mert a magyar ember szereti az újdonságot és bizony sokunknak segítene egy ilyen \"kiskert\" kialakítása. Terjeszteni kellene
ha van rá lehetőség kis színes szórólappal én is segítek.
Tisztelettel: Bözse



  Kiskertész írta 2012-01-03 09:28:00  
Csak egy olyan ötlet, ami aztán tényleg nem igényel sok helyet, vagy sok pénzt:

http://www.youtube.com/watch?v=-8shuvMGIvc&feature=related

Ajánlom a többi hivatkozást is, ami melette megjelenik.



  balcsi írta 2012-01-03 08:42:29  
Minimálban is működik, a legjobb egy olyan moduláris rendszer lenne ahol a halastartályok átjárhatóak lennének. Amúgy a tilápia lényegesen jobb táp/hús arányt ad a pisztrángnál, nagyon strapabíró jószág, bírja a zsúfoltságot és nem hajlamos a betegségekre, hátránya hogy kell neki a meleg, szóval kell hőszivattyút/napkollektor. Vannak a hidropónira már kiforrott megoldások, sok cég foglalkozik ilyesmivel. http://www.backyardaquaponics.com/systems.html



  jetike írta 2012-01-03 08:38:41  
Kedves hozzászólók, cikk író, esetleg a cikk alanya!

Kipróbálnám én is.. Segíteni tudnátok, hogy műszaki leírást hol lehet hozzá lelni, ami alapján össze lehetne állítani a kavicságyakat az átfolyócsövek elhelyezkedését, a haltartály elhelyezkedését mutatja?!

Ezer köszönetem előre is! :o)




  szerkesztő írta 2012-01-03 08:12:28  
Judit Flortida hozzászólása reklám miatt törölve.



  Virág János írta 2012-01-03 08:09:17  
Kedves Gábor!
Minél hamarabb szeretném megnézni, és utána megépíteni a rendszert.Kérnék időpontot a virag.janos01@gmail.com-ra
Tisztelettel:
Virág jános



  Judit Florida írta 2012-01-03 04:06:49  
Elnezest kedves Gabor a kisbetuert. A nagy izgalomban es belelkesedesben nem vettem eszre bocsi !

Nagyon varjuk a nagy talalkozast !

Judit Floridabol



  Kiskertész írta 2012-01-03 01:33:38  
Az értetlenkedők figyelmébe ajánlom a YouTube keresőjét. Elég beírni, hogy "hidroponic", és már dőlnek is az ötletek.

Gönczy Péter nem csodalény. "Csak" egy eszes ember, aki munkát nem kímélve megvalósított egy ötletet. Nem a részletekben kellene elveszni, hanem felmérni saját lehetőségeinket, és az ő általa megvalósított eszközt a saját lehetőségeinkhez idomítani. Ha nincs telek, csak egy erkély, akkor lehet "építeni" vertikális kertet is (vertical garden). Ha kicsi a hely, nem muszáj mindenáron félbevágott 1000literes IBC tartályokat beszuszakolni. Lehet egészen jó kis hidropónikus rendszert felépíteni akár 110-es pvc csövekből is. Vagy 60 literes ládákból. Nem feltétlen kell egyszerre mindent megvenni, apránként is fejleszthető egy ilyen rendszer.
Egy vállalkozás "hirdet" plexiüvegházakat. Sajnos csak korlátozott a készletük, csak bizonyos típusok kaphatók. Pedig létezik a katalógusuk szerint olyan építmény is (emberi áron), amelyik a ház falához támasztható, így a védett oldal egyúttal a lakóépület is.



  éjjeli őr írta 2012-01-03 00:50:22  
Ha nem olvasom, nem hiszem. De mi ez a nagy hiszti? Levédetem, lefilmezem, stb... Ez egy tökös csávó, csinált valami extrémet, mi ráadásul működik is.
Úgy látom a hozzászólók már egyből lóvét is akarnak belőle, noha azt sem tudják, hogy mi az.
Mondjuk, ha agrárban dolgoznék, kezdene égni a pofám, hogy erről nem tudtam. :)



  Bimmerboy írta 2012-01-02 23:37:38  
Az ötlet tuti,de lépjünk már túl az ömlengésen és konkretizáljunk!
Mekkora terület a minimálisan kialakítható(nincs mindenkinek hátsó kertje még első sem).
Mennyi alaptőke szükséges?
Mennyi időt kell rászánni(őszintén)? stb.
Szerintem ez a lényeg,nem kell egyből jó magyar szokás szerint gyors meggazdagodást vízionálni,filmet készíteni,levédetni,stb.
A sok pióca egyből rácuppant a témára!
Gönczi Péter csak megmutatta,hogyan kell egészséges táplálékot előállítani egy kiváló módszerrel.
Várjuk a többi infót!



  gabor írta 2012-01-02 22:26:03  
Kedves Péter! Egyetértek, hogy minél hamarabb védesse le a szabdalmat! Ha van olyan műsorszolgáltató, aki adásba venne egy magyar mezőgazdaság érdekeit védő műsort, (pl, Duna, regionális) annak létrehozásában felajánljuk segítségünket! (20 éve a profi filmgyártásban, némi kapcsolatrendszerrel) Szívből gratulálok! rdi.gabor@gmail.com



  Istone írta 2012-01-02 22:17:07  
Nagyon érdekes, szívesen megnézném élõben is.
Ami a cikksorozatot illeti, én még tovább mennék: szerintem filmre vihetnénk.
Szívesen részt vennék benne.



  Szabó Krisztián írta 2012-01-02 21:48:37  
Tóth Zsoltnak üzenem a compónak nem ideális a hideg víz, amúgy is piszok lassan nől! Az évszak, illetve a vízhőmérséklet szerint kell halfajt választani! 14-20 C között pisztráng, 20-25 C között ponty (esetleg lesőharcsa, bár azzal sok az egészségügyi probléma ilyen zárt rendszerben)24-30 C között pedig afrikai harcsa az ideális!
Petinek gratulálok! Ha hidegebb lesz, meg lehetne próbálni frissen prizmába rakott trágyában fűteni a vizet!



  iceman írta 2012-01-02 20:33:52  
"Persze csak amíg az EU be nem tiltja."

Az EU elvtelenül mindent betiltat, amit egyes csoportok ki tudnak lobbyzni... hogy finom legyek...
A moslék-rendeletet is csak nálunk tartatják be, a lengyelek, a csehek, a németek magas ívben lesz@rják!
Nálunk mindent bevezetnek, ami büntethető: ebből tartják el az országot...



  Marci írta 2012-01-02 20:13:43  
Lenne itt kihívás bőven, valaki beszáll fordítani ?
http://aquaponics.eu/European%20AP%20Society.htm



  Tóth Zsolt írta 2012-01-02 20:02:08  
Kérdés: Mi szólt a szivárványos pisztráng mellett. Túlságosan oxigénigényes halnak tűnik. Én ilyen akvakultúrába kínai paradicsomhalat telepítenék, nagyon hideg víz esetén esetleg compót.



  Horváth Zoltán írta 2012-01-02 19:43:18  
River Cottage szerű magyar műsort szívesen gyártanánk.
Ehhez nem a \"Bálint gazda?\" szerű megközelítés kellene, hanem olyan mint a tied, valamint az ősi magyar gyümölcs és állatfajták bemutatás. Manapság a piac 40 kofája ugyan azt a 10 félét árusít növényből, gyümölcsből. Ha kissé belegondolok csak nyári almából felsorolok 10 fajtát amiket gyerekkoromban ettem, most meg nincs. Elég ha a nagybanin beszerzik ezt a dús választékot.
Alakítani kellene az emberek igényét, na nem úgy mint a multik:)
Pl a kecske hús szinte értéktelen árban de egészségesebb mint a dán sertés, és a multik elfeledtették velünk.

Cikksorozat kellene!!!



  BrOnZ írta 2012-01-02 18:50:52  
Jó lenne arra vonatkozóan is valamilyen infó, hogy milyen arányokat kell követni. Hány literes \"akvárium\" szolgál ki hány nm (köbméter?) termőterületet. Szóval nagyon jó a téma, igen sok embernek a megélhetését segíthetné. Mégegyszer gratula Péternek -remélem még elsül egyszer-kétszer az agya! :o)

Várom a híreket!



  atilla_h írta 2012-01-02 18:40:04  
Kedves Gönczi Péter!
Ha ez a megoldás beválik, és az ellenérdekelt agromaffia, gyógyszermaffia, vegyipari maffia, energiamaffia, politikai maffia, pénzügyi maffia (hirtelen csak ennyi jutott eszembe) nem lehetetleníti el, akkor Ön többet tett ezért az országért, mint az elmúlt 35 év összes mezőgazdasági minisztere" és megmentette a vidéki Magyarországot. Túlzás nélkül állíthatom.
Köszönjük, hogy közkinccsé tette, amit csinált, biztos vagyok benne, hogy egy éven belül belül rengetegen próbálják meg majd adaptálni a módszerét - (és próbálják majd meg ellehetetleníteni Önt - ez utóbbival kapcsolatban ne legyen igazam).
Még egyszer gratulálok!



  Bellone írta 2012-01-02 18:35:56  
Érdekes kezdeményezés. Kicsit furcsa elhinni, hogy tartós hidegben (nem a mostani enyhe télen) hogyan tudja fenntartani magát a rendszer. Persze a rendszerben a hőt a nagy mennyiségű víz elég sokáig megtartja, ez lehet a dolog fűtéstechnikai kulcsa, de jó lenne, ha ezt az életben is látnánk működni.
Mondjuk egy egyszerű teatűzhelyet a vízkörbe kötve, időnként azt felfűtve kiküszöbölhető a fagyveszély. Ennyi szerintem elég lehet egy jól szigetelt üvegháznál (főleg, ha abban nagy mennyiségű víz kering és a hő leginkább csak a déli oldalon lévő üvegfelületen tud elszivárogni).



  Valaki írta 2012-01-02 18:32:48  
brillians ötlet, az esetleges fűtési megoldás pedig lehet rocket stove, sajnos magyar link nincs de nagyon jol le lehet követni a dolgokat, http://www.richsoil.com/rocket-stove-mass-heater.jsp és ha már a ház is passziv szolar fűtésű lehetne akkor ezt probalnam megvalósitani http://www.youtube.com/watch?v=WhSpMSGeV0Y
hogy hogyan lehet ORK biztossá tenni, arra még nincs ötletem :)



  Sándor László írta 2012-01-02 18:31:33  
Kedves Péter!
Neked már nem kell BoldogUlj Évet Kívánni, mert nem csak marketingesként, hanem a családi gazda(g)ságban is jól boldogulsz. Ezért "csak" jó egészséget kívánok, hogy sikeresen bizonyíthass! :)
Ha - a terveid ellenére, mégis - gondod lenne a fűtéssel,
szívesen segítek egy olcsó és hatékony módszerrel.
Egy másikkal a nyári hőség csökkentése /+felhasználása/ is gazdaságosan megoldható...

Hajrá!
SLux49



  drágajános írta 2012-01-02 18:11:58  
Irén úgy nézem tényleg nem érti. Itt nem kell gyomlálni télen-nyáron termel minimális a ráfordítási idő. A pisztrángoknak meg lehet venni megfelelő tápértékű eledelt filléreké ha tudná hogy mivel táplálkoznak nem kötne bele ilyenekbe.



  tanacsl írta 2012-01-02 18:08:26  
Régi vágyam, hogy egyszer olyan tv műsort nézzek, ami újra megtanítaná a kiskerti gazdálkodást, növény-, és állattenyésztést, valahogy úgy, ahogy a Spektrum csatornán a River Cottage-os pasas. Egy magyar körülmények közé helyezett oktatóműsor valószínűleg nagy érdeklődést vonzana, hiszen egyre nagyobb az igény a saját kertben előállított bioételekre. Persze csak amíg az EU be nem tiltja. Ez a rendszer ebbe tökéletesen beleillene! Grat!



  Lucky írta 2012-01-02 17:19:15  
Irén! Maga nem érti a lényeget, némber! A kinti kertből mikor szed le decemberben paradicsomot?
Ahogy elnéztem a képeket, Gönczi úrnak kint is van veteményese.



  Bordi Irén írta 2012-01-02 17:13:43  
"Agrárforradalom egy debreceni hátsó kertben"
A cikk igen érdekes gondolatokat fejtett ki, de nehezen elhihető,hogy a kavics között élő növényeknek csak a halak adnak elegendő tápanyagot, vagyis nincs műtrágya.
A haltáppal nevelt halaknak nincs természetes környezetük, tehát a halak nem lehetnek igazán tökéletes
táplálékuk az embernek, /mint ahogy a zárt térben nevelt csirkék sem azok./ A véleményem nem jelenti azt, hogy nem tartom érdekesnek ezt a témát.
De talán el kellene gondolkodni azon, hogy az országban mennyi a megműveletlen kert, mert nincs aki megművelje.
Az idős emberek már nem tudják, a fiatalok pedig nem akarják,még akkor sem,ha munkanélküliekké váltak.
Pedig az idős emberek ingyen adnák a kertjüket csak művelné meg valaki. Talán olcsóbb is lenne, mint a fentebben leírt
"csodakert"
Bár meg kell, hogy mondjam minden elismerést megérdemel Gönczi Péter aki a kertjét ilyen formában megalkotta.
Üdvözlettel: Bordi Irén



  szerkesztő írta 2012-01-02 15:13:22  
23peti23 hozzászólása törölve. Kedves 23peti23! Ez nem a reklám helye. Kérjük olvassa el a felhasználási szabályzatunkat, mielőtt linkeket helyez el. Köszönjük!



  George írta 2012-01-02 15:03:51  
Szerintem fontos a halak élőhelyének a megfelelő kialakítása, illetve a halak rendszeres vizsgálata a betegségek miatt. Elég sivárnak tűnik életmódjuk a műanyagtartályban való úszkálásukat elnézve. Akvárium jelleggel jobban mutatna a dolog. Persze nyilván költségesebb megoldást igényel.



  Lucky írta 2012-01-02 14:40:03  
Péter! Több látogatód lesz 2012-ben, mint a Vatikán múzeumnak! :-)



  kraszimre írta 2012-01-02 14:34:34  
Nekem is kellene egy ilyen.
Hol lehet megnézni?



  J...................... írta 2012-01-02 14:04:50  
Gratulálok, nagyon jó ötlet, kivitelezés. Várom a folytatást. Azt is írjátok meg, hogy lesz \\\\\\\"megtekintő túra\\\\\\\". Lehet, elmennék megnézni.
Köszi! :-))))))))))))



  Gönczi Péter írta 2012-01-02 13:57:20  
Kedves mindenki, hívők, kétkedők, szurkolók!

Nagyon örülök, hogy ennyi kérdés merült fel, minden a kérdésekkel kezdődik, és mutatja az érdeklődést. Ez egy egyszemélyes projekt amit hirtelen cunamiként ér az elsőprő érdeklődés. Álmomban sem reméltem ezt.

Minden kérdésre szeretnék és fogok válaszolni, sőt a sajtó is nagyon komolyan rámozdult a dologra, nem maradtok infó nélkül.

Lesz a Cívishír-en is folytatása a cikknek!

Szép napot!
Gönczi Péter



  Lucky írta 2012-01-02 13:51:19  
Gönczi Péter a Kárpát-medence új agrárpápája!



  Andrássy László írta 2012-01-02 13:45:36  
Kedves Péter!

Gratulálok! Végre egy követhető, követendő példa. Megközelítőleg milyen anyagi ráfordítással építetted ki a rendszert?(üvegházat is beleszámítva) Hol szerezhetőek be a növényágyak, tartályok,.... stb. Fellelhető részletesebb útmutató is a "hozzávalókról"? Mégegyszer gratulálok! Laci Felvidékről



  tengerszem73loeVid1996 írta 2012-01-02 13:26:49  
Kedves Újságíró és Péter!

az ötlet zseniális!!! szívesen építenék én is egy hasonlót!
hogy tudnám Önökkel felvenni a kapcsolatot,hogy szaktanácsot kérhessek a kivitelezéssel kapcsolatban? mailcímem: norton73@freemail.hu
üdv:Ákos



  szerkesztő írta 2012-01-02 13:01:17  
Kedves hozzászólók!
Ahogy az a cikk végén is olvasható, a témát folytatjuk.



  kocaparaszt írta 2012-01-02 13:00:21  
Szerintem ha nyárra levehető az üveg és ha a víz téli hőtároló funkciója helyett nyáron a hűtés lesz a feladata,nem évszakfüggő a működése..Az lehet,hogy -20-ban,tartósan borult időben rá kell segíteni kis fűtéssel.A betegségeknek,pedig egy ilyen biológiai rendszerben,kisebb a lehetősége is.
Hitetlenek,szerintem a szakkönyvekben leírtakra nem kéne annyira rácsavarodni,mert a természet felülírhatja a magos tudományt is.



  murinnyó írta 2012-01-02 12:53:44  
SI-LA-GI! Én kóstoltam Gönczi zöldségeit, hidd el, hogy hatalmas tévedésben vagy.



  Fx... írta 2012-01-02 12:53:33  
Gratulálok, ez tök szuper. Sok ilyet még.

( És a fotósnak is, aki öntözőkannát adott a mester kezébe ;) - \"Gyomlálás, kapálás, locsolás nincs!\" )



  Bozsvári írta 2012-01-02 12:52:37  
A természet folyamata és az ember találkozása csodás



  SI-LA-GI írta 2012-01-02 12:41:38  
Szerintem egy minőségi zöldség szamara szükség van természetes táptalajra, vagyis földre és napsütésre.



  Jókuti András írta 2012-01-02 12:38:13  
Kedves Gönczi Péter, gratulálok, nagyon izgalmas a dolog, szívesen írnék a dologról én is, kérem adjon elérhetőséget, vagy keressen meg a jokuti [kukac] gmail [pont] com címen!



  Palacskó József írta 2012-01-02 12:34:27  
Nagyon tetszik. Saját részre termelünk vegyszermentesen, de szívesen alkalmaznánk ezt a megoldást is! Mikor lehetne megnézni? Pécs mellett lakunk.



  Velkei Szabolcs írta 2012-01-02 12:33:20  
Gratulálok!

Igazából érdekelne, hogy mekkora dT van ebben a fóliasátor-üvegház kombinációban. Nem vagyok róla meggyőződve, hogy az igazi telet túléli. Ebben a szezonban még nem volt "igazi" tél, az csak most jön majd január-február között. Ha az egy-két hétig tartó átlag -10 celsius fokos külső hőmérsékletet (és a vele járó alacsony belső hőmérsékletet) is átvészeli a vegetáció, akkor lehet körfolyamatról beszélni, addig egy nem évelő biokultúra.

Nagy kérdésem még, hogy mi van akkor, ha fertőzés kerül a rendszerbe (viréma, himlő - ponty esetében, furunkolózis, gümőkór, halpenész, vírusos vérfertőzés - pisztrángnál, hogy csak a legfontosabbakat említsem) ?



  szerintem írta 2012-01-02 12:32:41  
Nem feltétlenül csak pisztránggal működik a dolog, de Gönczi úr biztos jobban tudja.



  Felsőzsolca írta 2012-01-02 12:23:12  
Kedves Péter!
Először is gratulálok!
Másodszor lenne egy kérdésem:
Egy üvegházban a haltartály vize akár 30°C-ig is felmelegedhet nyáron! Hogy marad meg ebben a szivárványos pisztráng?



  Bunny írta 2012-01-02 12:16:27  
Nekünk szigetelt műanyag "üvegház" van a kertben olyan helyre telepítve ahol reggeltől naplementéig süti a nap, alapterülete kb. 4nm, egy kis elektromos hősugárzó tartja a hőfokot. Elég nehéz elképzelni, nagymínuszokban amikor hetekig nincs nap hogy lesz a fenti rendszerben elég meleg a növénytermesztéshez és a halak aktav állapotban tartásához - bár lehet a pisztráng aktív marad hideg vízben is, ezt nem tudom pontosan. A legtöbb hal és vizi élőlény ilyenkor teljesen lemegy takarékba az biztos, lehet a szivárványos pisztráng nem.
Emellett a halürülék összegyűlik, tehát a vízmozgatásnál is fontos hogy ez eltűnjön a növények fele különben borulni fog a tiszta víz elmélet.
Mindezt sok éves kertitó és búvár tapasztalattal írom. Vannak buktatók amit persze lehet a kolléga megoldott, csak ez így nem jött le a cikkből.

Röviden az ötlet jó, de imho a mi éghajlatunkon ez nem működik passzívan fűtés nélkül. De ne legyen igazam!



  csodálkozó írta 2012-01-02 12:14:01  
Inkább miniszterelnöknek! Ez a figura ebben a kis kertben többet csinált, mint az összes nagy tudású agrárszaki. Ha akkor mezőgazdasági hatalom vagyunk, hogy a pékbe nem jutott ez eddig eszébe senkinek??? Debreceni Egyetem? egyáltalán az egyetemek?



  Lucky írta 2012-01-02 12:04:33  
Gönczi Pétert polgármesternek!
Szerintem a Nagytemplom melletti üvegpiramisban is akvakultúrát akartak, csak nem értettek hozzá. :-)



  Kereszanyu írta 2012-01-02 11:50:01  
Mi is gratulálunk, mi már személyesen meggyőződtünk róla, hogy valóban jól működik. Megkóstoltuk a terméseket, karácsonykor pedig a pisztrángot falatoztuk. Bravó Peti, kitartás.



  user137 írta 2012-01-02 11:48:16  
Respekt és tisztelet érte! Tessék meggazdagodni belőle!



  waterphone írta 2012-01-02 09:57:18  
Variációk az Aquaponics rendszerre
.
http://www.backyardaquaponics.com/systems.html



  waterphone írta 2012-01-02 09:50:47  
Gratulálok kedves Péter!

Ilyen jellegű dolgokat kellene mutogatni a TV-ben, hogy sok emberhez eljusson, és mások is kedvet kapjanak.



  Anita írta 2012-01-02 09:48:16  
Gratulálok! Valahol majd alaprajzot, elrendezést (csövek, hordók, stb.) is elérhetővé tesztek? Ez a rendszer sok mindenkinek segíthetne. Köszönöm.



  István B. írta 2012-01-02 09:42:37  
Szenzációs dolog, maximális elismerésem. Remélem, lesz folytatása.



  BrOnZ írta 2012-01-02 08:35:09  
Maximális gratula Gönczi Péternek! Ha nem államtitok :o) lehetne egy körülbelüli költségbecslés az adott méretekben történő megvalósításra?

Beleszerettem az ötletbe. A Nobel díjról meg annyit: lehet, hogy a világban tudományosan ismert a jelenség, az elv, de mégiscsak Péter ültette át ilyen egyszerűen a gyakorlatba.

Ha valaki az citrompótlót, az algopyrint meg a használt sütőolajat összekeverve megtalálja a rák gyógyszerét, ne szóljuk már le, hogy csupa létező dolgot használt fel. Mégis csak Ő volt az aki "előszö" állt elő a hasznos keverékkel.

Emberek! Nem leszólni a más agymunkáját, hanem örülni neki, gratulálni és koppintani. :)



  blaze írta 2012-01-02 01:19:56  
Jó ötlet nagyon, bár a Nobel-díjról azt hiszem, lemaradt. http://en.wikipedia.org/wiki/Aquaponics



  Graulálok írta 2012-01-01 17:45:59  
nagyon jó ötlet és remek megvalósítás! Kyváncsi lennék egy részletesebb bemutatásra is.



  ballik írta 2012-01-01 17:26:53  
Lucky:mindenki megvenné mert OLCSÓ, ÍZES és EGÉSZSÉGES élelmiszerek lennének.



  Lucky írta 2012-01-01 15:31:26  
És ha mindenki ezt csinálná ki venné meg a finom génkezelt agrártermékeket?



  schuller írta 2012-01-01 13:56:41  
Gratulálok a témához és az íráshoz. BUÉK!



  Annamari írta 2012-01-01 10:05:23  
A DTV már megint nagyon lemaradt valamiről. A szánalmas évvégi nagyonnemvicces műsoruk helyett ez nagyobbat szólt volna...



  Ata82 írta 2011-12-31 18:22:27  
Van fent a neten ezekről szó, a neve Biodrom.



  kocaparaszt írta 2011-12-31 17:28:13  
Napmelegtároló víztartály,Csaba.Ne értetlenkedjél már,vaze:)
A teraszötlet kicsit durva volt,elismerem,mer nem kalkuláltam be a hektó víz meg a köbméter kavics tömegét.Bocsi:)
Körte.A csapókertben is -20 a minusz húsz,oszt mégis működik.



  csaba írta 2011-12-31 17:17:12  
Ez jo ,de minusz 20-25 fokban ,hogy mukodik ?



  Lucky írta 2011-12-31 15:59:26  
20 négyzetméteres déli terasz?????
Koca! Óvatosan az alkohollal, messze még az éjfél!



  Bimmerboy írta 2011-12-31 15:31:44  
Nem dumál,nem pánikol,nem áll sorba az ingyen kacsáért meg a tápért hanem cselekszik.Csípem az ilyen palikat!
Szívesen megnézném élőben,biztos találnánk rá valamilyen lehetőséget.



  körte írta 2011-12-31 15:27:25  
Koca! Azért megnézném a délies erkélyeden milyen pofát vágna a cukkini mínusz 20 fokban. :D



  ballik írta 2011-12-31 15:25:43  
Ilyen hírek kellenének. Bravó Gönczi. Cívishír ez vezércikk lehetne bármelyik nagymenő világsajtóban.



  kocaparaszt írta 2011-12-31 15:24:52  
Nem köll ehhez kert, egy 18-20 nézetméteres délies erkély is megteszi .



  RUGBY írta 2011-12-31 15:12:03  
Nem kell mindenben az uniotol függeni



  Gázzsámoly írta 2011-12-31 15:08:32  
Zseniális és olyan egyszerű, csak süssön a napocska!



  Gönczi Péter írta 2011-12-31 15:03:40  
Ezúton is köszönöm a lehetőséget a Cívishírnek, a biztató szavakat.



  Lucky írta 2011-12-31 15:01:40  
Ez nagyszerű dolog csak nekem hiányzik úgy 15-20 millió forintom egy kertre a Csapókertben. :-)



  flakon írta 2011-12-31 14:41:29  
http://www.facebook.com/aquaponics.hu



  vazul írta 2011-12-31 14:26:09  
Zseniális. És ráadásul DEBRECENI. Péter védd le sürgősen mert mások fognak meggazdagodni ebből a földünket megmenthető megoldásból. Ha ezt Magyarországon végigmenedzserhetnéd 2-3 éven belül gazdag ország lehetnénk.
De vigyázz mert tőlünk mindig mindent lenyúltak, elloptak a mások.



  oldman írta 2011-12-31 13:29:35  
A fiuk a bányában dolgoznak...:)



  murinnyó írta 2011-12-31 13:21:08  
Nobel-díjat a csávónak! Ha ez műkszik, márpedig műkszik, miért nem tudunk róla? Hol vannak a nagy agrárszakemberek?



  Gój biciklis írta 2011-12-31 12:55:39  
Ez nagy királyság, vakker!



Vissza az oldal tetejére