Akció indul! Egyél magyart!
Elindította idei "Nyár, dinnye szeletem" kampányát az Agrármarketing Centrum (AMC) és a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) a Földművelésügyi Minisztérium (FM) támogatásával. A 7 héten át, 7 kereskedelmi áruházlánc - ALDI, Auchan, CBA, Lidl, METRO, SPAR, TESCO - 7 üzletében, helyszínenként 2 napon át, valamint a tervek szerint gyermektáborokban (a Bátor táborban és Erzsébet táborokban) tervezett kóstoltatások célja az, hogy bemutassa, látassa, tudatosítsa a fogyasztókban a hazai dinnye kiváló minőségét, sokszínű felhasználási módozatait és a dinnyefogyasztás előnyeit.
„Idén mind minőségében, mind pedig mennyiségében kiváló dinnyetermés várható”
– mondta Czerván György, az FM agrárgazdaságért felelős államtitkára a kampányindító sajtótájékoztatón, hangsúlyozva, hogy jelenleg 13-15 kg/fő a magyar emberek átlagos éves dinnyefogyasztása.
Daróczi László, az AMC ügyvezetője, arról beszélt, hogy az augusztus 20-ig tartó dinnye kóstoltatásokkal ennek szintjét szeretnék megemelni, s bizakodással indulnak a kampánynak, hiszen 2016-ban, 1 hónap alatt a bevásárlóközpontokban átlagosan, a kampány által elért területeken 20 százalékkal nőtt a dinnyék iránti kereslet.