Húsvéti bevásárlás: nagy rohamra készülnek az áruházak
A tavalyinál is erősebb húsvéti forgalomra számíthat a kiskereskedelem, a vásárlók változatlanul a sonkákat, a tojást, a kalácsokat és a csokoládé figurákat keresik leginkább, a minőségi termékek iránt egyre nagyobb az igény - derül ki az MTI által készített körképből.
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) szerint nagyobb húsvéti forgalom várható a tavalyinál az idén. Vámos György, a szervezet főtitkára az MTI-nek elmondta: az ünnephez kapcsolódó élelmiszer-vásárlások túlléphetik az 50 milliárd forintot. Ugyancsak 50 milliárd forinttal nőhet az iparcikkek forgalma márciusban a januárihoz, illetve a februárihoz képest, bár erre nemcsak a húsvéti, hanem a tavaszi szezonális vásárlások is hatással vannak. A teljes kiskereskedelmi forgalom így 100 milliárd forintnál is nagyobb összeggel bővülhet márciusban a januári-februári költéshez képest - fejtette ki az OKSZ főtitkára.
A húsvéti forgalom átlagosan 5 százalékkal volt nagyobb tavaly a 2016-ban tapasztaltnál, a CBA Kereskedelmi Kft. az idei szezonban is nagyságrendileg erre a növekedésre számít - tájékoztatott a cég az MTI megkeresésére.
A CBA tapasztalatai szerint a vásárlók az idén kicsit előbb kezdték meg a felkészülést, ennek oka az lehet, hogy az ünnep április elején van a fizetések időszaka előtt, illetve nagypéntek munkaszüneti nap. A legutóbbi hétvége is megnövekedett forgalmat hozott, az igazi vásárlói rohamra azonban a hét közepétől számítanak.
A legnépszerűbb termékek húsvétkor továbbra is a tojás, a sonka és a kalácsok, valamint a különböző sütemények és a csokitojások, csokinyuszik. Húsvét előtt 30-40 százalékkal emelkedik a tojásforgalom. Ebben az évben várhatóan több száz tonna sonkát értékesít majd az Auchan, amelynek körülbelül 20 százaléka a húsvéti időszakban fogy el.
A hagyományos magyar árérzékenység mellett egyre inkább nő az igény a minőségi, prémium termékekre minden termékcsoportban - jelezte az Auchan is.